Iran Varzeshi

عکسها، استقبال ویژه و یک حقیقت تلخ ستان مانگیزاست ه ت : ده رمم

- حمیدرضا عرب ‪Hamidreza Arab‬

تماشــاگرا­ن چشــمگیری به هنــگام ورود استقالل به شهر تبریز در فرودگاه این شهر حاضر شدند و به اســتقبال تیم محبوب خود رفتند. این وضعیت را همواره به هنگام حضور استقالل در شهر تبریز شاهدیم و بسیاری از دوستداران این باشگاه به فــرودگاه میروند و لحظات داغــی را کنار تیم محبوب خود میگذرانند. در ســفر اخیر استقالل به تبریز این ماجــرا ملموستر از همه دوران جلوه کرد و تعــداد هوادارانی که بــرای دیدن بازیکنان تیم محبوب خود به فــرودگاه رفته بودند بیش از ســالهای اخیر بود. هوادارانی که اصرار داشتند با بازیکنان استقالل عکس یادگاری بگیرند.

مســالهای که در ســالهای اخیر اما بسیار آزاردهنده جلوه کرده این است که استقالل به رغم برخورداری از هواداران بسیار در شهر تبریز و دیگر شهرهای آن اما هیچ گاه در جریان بازیهای خود در ورزشگاههای این شــهر از وجود تماشاگرانش بهرهمند نشده است. در واقع موضوع را این طور در ذهن همه جا انداختهاند که استقالل در تبریز هیچ هواداری ندارد و تمام صندلیهای ورزشگاه باید در اختیار تیم تراکتورساز­ی قرار بگیرد!

این شرایط نابرابر بیش از همه در بازیهایی که اســتقالل مقابل تراکتورســ­ازی تبریز انجام داده، حاکم بوده و حتی آن 10 درصدی که به تیم میهمان تعلق میگیرد نیز هیچگاه به استقاللیها داده نشده است. در بسیاری از موارد گزارشهایی درباره برخوردهای نامناســب با مشوقین قدیمی این باشــگاه هم گزارش شــده اســت. لیدرهای کارنامهدار­ی کــه همواره در ســفرهای داخلی و خارجی کنار استقالل بودهاند و چهرههای شناخته شــدهای برای هواداران این باشــگاه محســوب میشوند. باشگاه استقالل در این شرایط ناعادالنه و نابرابر غالبا سیاســت ســکوت در پیش گرفته و کوشــیده فضای این بازی را با اظهــارات تنشزا برهم نزند اما این ســکوت تا کجــا باید ادامه یابد؟ چرا نباید کمترین حقوق استقالل که برخورداری از 10 درصد از ســکوهای ورزشــگاه است، به این باشگاه تعلق گیرد؟ این تصاویری که از لحظه ورود استقالل به فرودگاه شــهر تبریز در سایت باشگاه استقالل منتشــر شده خود نشــان دهنده وجود استقاللیها­ی قابل توجه در تبریز است اما همیشه فضا طوری مدیریت شــده که اســتقالل نتواند از هــواداران تبریــزیاش در بازیهایــی که مقابل تراکتورساز­ی برگزار میکند استفاده کند.

بدون شک این موضوع میتواند محل بحث و حتی طرح دعوی از سوی باشگاه استقالل به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم باشد و آنها خواستار دریافت حقوق خود در بازیهای تبریز شوند.

ادامه این روند جز آنکــه عدالت را در فوتبال ایران زیر ســوال ببرد محصول دیگــری نخواهد داشــت و همانطور که باشگاه اســتقالل به هنگام میزبانی از تیم تراکتورساز­ی در تهران همیشه فضا را برای ورود تماشــاگرا­ن تیم میهمان به ورزشگاه آزادی باز گذاشته و گاهی حتی 50 درصد از سکوها را هم به تیم میهمان دادهاند که طبق قوانین نباید میدادنــد، تراکتوریها هم بایــد در این راه قدم بردارند و الاقل به استقاللیها­ی شهر خودشان که دوستدار تیم استقالل هستند، احترام بگذارند.

تردیدی نیســت وقتی بیش از001 نفر برای اســتقبال از اســتقالل به فــرودگاه میروند، اگر فضا برای ورود تماشــاگرا­ن استقاللی به ورزشگاه یادگارامام (ره) شــهر تبریز هموار باشــد الاقل 5 هزار اســتقاللی همواره در بازیهایی که این تیم مقابل تراکتورساز­ی به میدان میرود، به ورزشگاه خواهند رفت و چه بســا ادامه ایــن روند منجر به افزایش تماشاگران استقالل در تبریز هم بشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran