Iran Varzeshi

برانکو: حق ندارم بگویم برای قهرمانی میجنگیم؟

-

صحبت درباره پیروزی برابر اســتقالل خوزستان را برانکو ایوانکوویچ با تسلیت به خانواده از دســت رفتگان حادثه تروریستی اخیر در زاهدان آغاز کرد و ســپس درباره پیروزی تازه تیمش گفت: «این پیروزی پس از شکستی که در اهواز داشــتیم، ما را در مسیر قهرمانی قرار داد. علیرغم اینکه اســتقالل خوزســتان در انتهای جدول قرار گرفتــه و احتماال کار ســختی برای نجات از انتهای جدول دارد، انتظار این را داشــتم که برای منطقه، مردم، باشگاه و افتخار خودشان بازی کنند و همینطور هم بود. به استقالل خوزستان بابت بازی خوبش تبریک میگویم و به بازیکنان خودم هم بابت پیروزی و بازی خوبشان تبریک میگویم.»

آقای سرمربی در ادامه مشکالت پرسپولیس در این بازی را برشمرد: «بــا توجه به وضعیت چمن، حرکت توپ کمی کند بود. با این حال هدف ما این بود که ببریم تا برای بازی مقابل پدیده در جام حذفی با روحیه یک تیم برنده وارد زمین شــویم. همینطور باید کارمان را برای قهرمانی ادامه بدهیم و از هوادارانما­ن هم که آمدند و تشویقمان کردند، تشکر میکنیم. انتظار داریم که شرایطمان بازی به بازی بهتر، بهتر و بهتر شود.»

یکی از مشــکالت این روزهــای پرســپولیس، ناهماهنگی بازیکنان تازهوارد اســت و انتخاب از بین ستارههایی که در خط هافبک در اختیار دارد، کــه برانکو آن را یک نگرانی شــیرین خوانده: «اســم این اتفاق را نگرانی شــیرین میگذارم. مــا کادر خوبی از بازیکنــان داریم و ترکیب شــاگردانم گستردهتر از نیمفصل اول است. به زمان نیاز است تا همه آنها محــک بخورند. بازیکنان جدید به زمان نیــاز دارند تا در ترکیب تیم جا بیفتند. ســروش و شریفی در نیمفصل اول مشکل داشتند و بازی نکردند. بودیمیر هم به زمان نیاز دارد تا با تیم هماهنگ شود اما مهمترین مساله این است وقتی بیشترین نیاز را به آنها داریم، بهترین باشند.»

پرســش بعدی به طور مشــخص دربــاره عملکــرد بودیمیر بود که ایوانکوویچ اینطور پاســخ داد: «بودیمیر بازیکن جدید تیم ماســت. او در دوره آمادهسازی و تمریناتی هم که داشتیم، مصدومیت مختصری داشت. بودیمیــر کمبود بازی و تمرین دارد. چیزی که من از آنها میخواهم، این است که عمق را همیشه داشته باشند. در کنار او علیپور و دیگر بازیکنان فضای بیشــتری برای گلزنی خواهند داشت. معموال هم اینطور است که دو مدافع ســمت ایــن بازیکن میآیند. در بازی قبلــی هم روی گلی که کمال به ثمر رساند، بودیمیر دو بازیکن را به سمت خودش کشید تا عالیشاه و کامیابینیا روی تیر دوم آزاد باشند. همانطور که در این بازی هم وقتی به ســمت تیر یک رفت، پاس رو بــه عقب را علیپور گرفــت و گل زد. البته انتظار ما این اســت که او بازی به بازی بهتر و بهتر شــود. در واقع ما از همه بازیکنان و به ویژه بازیکنانی که تازه به تیم آمدهاند، انتظار داریم که هر روز بهتر شوند اما باید این را هم بگویم کــه از عملکرد آنها در چند بازی اخیر راضی هستم.» پرسش بعدی اینطور مطرح شد؛ با توجه به اتفاقات روزهای گذشته و بیانیههایی که صادر شد و البته باشگاه به آنها واکنش نشان داد، اکنون تیمتان پیروز شــده و آرامشــی به وجود آمده است. آیا این آرامش را در تیمتان حفظ و به قطع شــدن این روند در نشستهای خبری و بیانیهها کمک خواهید کرد یا نه؟ موضوع مطرح شده اما برای سرمربی پرسپولیس به اندازه کافی روشــن نبود که گفت: «متوجه منظور شما نمیشوم. بهتر است واضحتر منظورتان را بگویید.»

و در ادامه وقتی متوجه شد که منظور، بیانیه سپاهانیها و استقاللیها بعد از صحبتهای او در نشست خبری پیش از بازی با استقالل خوزستان بوده، اینطور گفت: «یعنی ناراحت و متأسف بودند از اینکه من در نشست خبری بودم؟ این وظیفه ما در آستانه هر مسابقه است! یا منظورشان این است که من حق ندارم بگویم تیمم برای قهرمانی میجنگد؟! مگر من در نشست خبری چه چیزی گفتم؟ صدبار گفتهام که توجهی به باشگاههای دیگــر نداریم و فقط به بازی و رشــد خودمان فکر میکنیم. همانطور که پیش از همه به اشتباهات خودمان فکر میکنیم.»

مثل هافبکهای نفوذی پرســپولیس، حاال کمــال کامیابینیا هم یــک رقیــب جــدی را کنار خــود میبیند. محســن ربیعخــواه به تمرینــات گروهــی برگشــته و آمادگیاش میتواند جایــگاه کمال در ترکیب اصلی را بــه خطر بیندازد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran