Iran Varzeshi

گلزن،‌گ‌لساز‌و‌پنالت ‌یگیر

-

مدافعان پرسپولیس نه تنها به راحتی گل نمیخورنــد، بلکه به وقــت حمله هم منجی تیمشــان هستند. درست مثل آنچه در بازی پنجشنبه برابر استقالل خوزستان رقم خورد. پرسپولیس با نمایش خوب خط دفاعــش گل نخورد و وقتــی در گلزنی به دردسر افتاد، سیدجالل قفل دروازه حریف را شکست.

این نخستین باری نیست که مدافعان پرســپولیس در خــط حمله هــم به داد تیمشــان میرســند. از زمان فشرده شدن بازیهــای پرســپولیس در نیمفصل اول، آنها بیشــتر در حمله شرکت کردند و جور کمبود بازیکن تیمشان را کشیدند. در بازی با ســایپا، کامیابینیا تک گل پرســپولیس را زد و در بــازی بعــدی برابــر ذوبآهن، خلیــلزاده. مقابل پیــکان گل کامیابینیا پرسپولیس را به بازی برگرداند، گل دقیقه آخر به ماشینســاز­ی را خلیلزاده زد و در بازی با ســپاهان هم پنالتی که سیدجالل گرفت مانع شکست پرسپولیس شد.

به نظــر میرســید در نیمفصل دوم با ورود ســتارههای پرتعداد در خط حمله اوضاع عوض شود و سهم بازیکنان هجومی در گلزنی از بازیکنان دفاعی بیشــتر باشد اما در پرســپولیس در همچنان روی همان پاشــنه میچرخد. در بــازی اول با پدیده زمانــی که پرســپولیس تحت فشــار بود، مصلح پنالتی گرفت و سرنوشت مسابقه را عوض کرد و در بازی بــا فوالد، کامیابینیا امیدهای پرســپولیس برای بازگشــت را با گل دقایق آخر زنده نگه داشــت. در بازی با اســتقالل خوزســتان هم وقتی کار گره خورد، ســیدجالل با گلش پرسپولیس را از زیر فشار خارج کرد.

از 9 بــازی آخــر لیــگ برتــر کــه پرســپولیس در آن گل زده، در 8 مسابقه بازیکنــان دفاعــی تیــم گل اول را زدهاند یــا پنالتی منجر بــه گل را گرفتهاند. بازی بــا پارسجنوبــ­ی هم تنها اســتثنا بود که آتشبازی پرســپولیس با گل علیپور شروع شــد. مدافعان پرســپولیس، فعال بهترین مدافعــان و بهترین مهاجمــان تیم برانکو در راه قهرمانی محســوب میشــوند و این تیــم را در کنار ســپاهان و پدیده بهعنوان اصلیترین مدعی قهرمانی حفظ کردهاند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran