Iran Varzeshi

عقیلی: کیروش رفت، دیگر دربارهاش حرف نزنیم

-

هادی عقیلی بعد از سالها بازی برای تیم ملی، حاال بهعنوان مربی تیم جوانان انتخاب شده و کار در کنار ســیروس پورموسوی را آغاز کرده. عقیلی که گفته میشــود با تالش ابراهیم شــکوری- سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال- به کادر فنی تیم جوانان اضافه شــده، به این پرسش پاسخ میدهد و البته آغاز کار در عرصه مربیگری و جدایی کارلوس کیروش. خبر امیدوارکنن­دهای درباره حضور شــما در عرصه مربیگری شــنیدیم. پروســه انتخابتان بهعنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم جوانان از چه زمانی کلید خورد و از کی کارتان را آغاز کردهاید؟

حــدود یکی دو ماه قبــل صحبتهایمان را انجام دادیم. هم با فدراسیون فوتبال و هم آقای پورموســوی و در نهایت به توافق رسیدیم که کارم را آغاز کنم. 2 هفته قبل برای نخســتین بار در تمرین تیم جوانان حاضر شدم و االن هم در خدمت این تیم هستم.

انگار برای استعدادیاب­ی به بندرعباس هم سفر کردهاید؟

اســتعدادی­ابی نــه، به بندرعبــاس رفتیم تا بازیها را ببینیم و بازیکنــان خوب را انتخاب کنیم. نشــده بود و در اصل ایــران در این رده تیمی نداشت. فدراسیون فوتبال چند ماه قبل تصمیم گرفت فعالیت این تیم آغاز شود و اردوهایی را نیــز تدارک دید و کادر فنــی جدیدی انتخاب کرد. برخی اوقات شــما تیمی در اختیار دارید کــه باید چند بازیکن به آن اضافه کنید اما تیم جوانان فعلی باید از ابتدا تشــکیل شــود و نیاز به بازیکنان بســیاری دارد. به همین دلیل باید نفرات جدیــدی انتخاب کنیم تا رفته رفته تیم را تشکیل بدهیم. نخستین بازی تیم جوانان در چه تاریخی برگزار میشود؟

مهرماه ســال 98 و تا آن زمان باید تیم را به بهترین شکل ممکن آماده کنیم. آیا برای حضور در کادر فنی تیم جوانان، از سیروس پورموسوی شناخت داشتید؟

ما در فوتبال همدیگر را میشناسیم. از آقای پورموسوی هم شناخت شــخصیتی و فوتبالی داشــتم و امیدوارم که بتوانــم تجربه جدیدی کسب کنم. اینکــه میگویند ابراهیم شــکوری در انتخاب شــما بهعنوان مربی تیم جوانان نقش داشته، درست است؟

این ســوال شما را باید پاسخ بدهم؟ اصال چه بگویم در پاســخ به این سوال؟ این را از آنهایی بپرســید که چنین حرفی را به زبان آوردهاند. واقعا فکــر میکنید جای مــن در تیم جوانان نیست؟ نیازی نیست برای حضور در کادر فنی تیم جوانان از خودم دفاع کنم. من فکر میکنم جایم باالتر از اینها باشــد. دیگــر نمیخواهم درباره این سوال حرف بزنم. بحث حضور شما در کادر فنی سپاهان را یکی دو بار هم شنیدیم اما چه شد که به توافق نرسیدید؟

بــا خود من حرفی نزدند و من هم چیزی در این رابطه نشنیدم. یعنی اصال بحثش هم نبوده؟

نهخیر. بازیهای لیگ را دنبال میکنید؟

بیشتر بازیها را میبینم. کــدام تیمهــا مدعی کســب عنوان قهرمانیاند؟

هفتههای بســیاری از لیگ باقــی مانده اما تشــخیص من بعد از تماشای بازیها این است که سپاهان و پرســپولیس مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی هســتند. به ایــن دو تیم باید اســتقالل را هم اضافه کنیم که تیم شادابی در اختیــار دارد و نیمفصــل دوم را هم فوقالعاده شروع کرد. بازیکنانی که استقالل جذب کرده، در ترکیب این تیم مثمرثمر بودند و اگر بتوانند همین رونــد را ادامه بدهند قطعــا از مدعیان جدی قهرمانی محسوب میشوند. حدود 5 سال قبل از تیم ملی خداحافظی کردیــد و در این مدت حرفــی درباره کارلوس کیروش به زبان نیاوردید. دوست ندارید بابت جدایی کیروش حرفی بزنید؟

نمیدانم چرا رســانهها بعد از جدایی کیروش اینقــدر درباره او ســوال میپرســند. همه خیز برداشــتها­ند تا نظرات را پیرامون او جویا شــوند. تقریبا 99 درصد از رسانهها و مردم از سبک بازی تیم ملی خوششــان نمیآمد اما همیشه حمایت میکردند. آنها باید آن زمان که کیروش در ایران حضور داشــت، این سوالها را مطرح میکردند نه حاال که او رفته و کارش را در کلمبیا آغاز کرده. میخواهیم بدانیم ارزیابی شما از عملکرد 8 ســاله کیروش چه بوده؟ بخصوص که چندین سال هم بهعنوان بازیکن در کنار او حضور داشتید.

کیروش هــم کارهای مثبت انجام داد و هم نکتههای منفــی در کارنامهاش ثبت شــد. او ایران را 2 بار به جام جهانی رساند که دستاورد بزرگــی بود هم از لحــاظ مالی و هم اعتباری. امــا این را هم باید در نظر بگیریم که در 2 جام ملتها موفق نبودیم. و این در کنار سبک بازی تیم ملی که همیشــه دفاعی بود، بخش منفی کارنامه 5 ســاله کیروش اســت. فکر میکنم سبک دفاعی بازی تیم ملی از سال دوم حضور کیروش آغاز شد و تا پایان هم ادامه داشت. شما به سبک بازی تیم ملی انتقاد داشتید و دارید؟

این حرف من نیســت بلکه اغلب فوتبالیها و حتــی مردم عالقهمنــد انتقادهایی را مطرح کردهانــد. فکــر میکنم رســانهها نیــز از این وضعیت رضایت نداشتند اما سکوت کرده بودند و همچنان حمایت میکردنــد. حاال همه چیز تمام شــده، کیروش رفته و به نظــرم درباره عملکرد او بیشتر صحبت نکنیم بهتر است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran