Iran Varzeshi

ضعف کمال شروع ضعف خط میانی پرسپولیس

-

خــط میانی پرســپولیس در بــازی با اســتقالل خوزســتان روز بدی را پشت سر گذاشت و با اینکه سرخها در پایان سه امتیاز را به چنگ آوردند اما خودشان هم از کیفیت بازیشــان راضی نبودند. بخش عمدهای از ایــن نمایش ضعیف بــه عملکرد خط میانی پرســپولیس برمیگــردد که در فــاز حمله ناکارآمد بود و به جز مواردی بسیار معدود در خلق موقعیت و تحت فشــار گذاشتن حریف ناامید کننده نشان داد.

خط میانــی پرســپولیس در این بازی تغییرات عمدهای کرده و نســبت به دیدار با فوالد ســه تغییر داشــت تا تنها عنصر ثابت ایــن خط ۴ نفــره کمال کامیابینیا باشــد. خط میانی پرسپولیس مقابل تیم نه چندان قدرتمند اســتقالل خوزســتان که اتفاقا در الک دفاعی هم فرو نرفته بود، هرگز نتوانست ریتم بازی را در دســت بگیــرد و با مالکیت باال و حضور در نیمــه زمین حریف این تیم را برای دقایقی متوالی تحت فشــار بگذارد و از راههای گوناگون دنبال خلق موقعیت گل باشد.

یکــی از دالیل رقم خــوردن این اتفاق ضعف کمال کامیابینیا بهعنوان نقطه شروع حمالت پرســپولیس بود. کامیابینیا که در این بازی شــرایط جالبی نداشت و حتی یک بار با ساده انگاری و رها کردن بازیکن حریف تیمــش را در موقعیت خطرناکــی قرار داد جــدا از اینکه در ماموریت اصلی خود در فاز دفاع دو سه بار دچار اشتباه شد در پیریزی حمالت هم ناکام بود.

کمــال در این بازی کند بود و در حالی که پشــت همه بازیکنان حریف صاحب توپ میشد نمیتوانست در نقطه شروع بازیسازی تیمش تصمیمات درستی بگیرد و مثل بیشتر همتیمیهایش پاسهای اشتباه زیادی داد.

هر چند بعید است جایگاه او در ترکیب اصلی دچار تزلزل شود و طبیعی است که با تغییر نفرات پیش روی او بخشــی از ضعف خط میانی را میتــوان به ناهماهنگی کمال با ســه بازیکن پیش رویش ارتباط داد اما در بازیهای مهمتر و سختتر حتما باید شماره 11 با کیفیتتــری در زمین ببینیم تا ریتم پرسپولیس شکل بگیرد و این تیم راه بیفتد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran