Iran Varzeshi

بازی ادامه داشت!

- محسن آجرلو ‪Mohsen Ajorloo‬

همان زمانی که حدادی با آن شرایط و لحن در حاشیه دیدار دوستانه با اردن اعالم کرد که به اردوی تیم ملی میآید، مشخص بود که یک جای کار بدجور میلنگد! ماجرای اختالف شاهینطبع و حدادی سر درازی دارد و ماهها آتش زیر خاکستر بود و علنی نمیشد. با این حال طی ماههای گذشــته کار به مصاحبه و اظهارنظرها­ی اینستاگرام­ی تند رسید و در نهایت هم باعث دور شدن حدادی از تیم ملی شد. در نهایت او در پنجره گذشته به اردو نیامد و سرمربی تیم ملی هم با اظهارنظرها­ی مبهم او را کنار گذاشت. در اردوی اخیر اما مهران شاهین طبع برنامه ویژهای داشت. او با استفاده از عبارت منافع ملی و خواست مردم توپ را به زمین حدادی انداخت.

پیــش از عصر پنجشــنبه، حامد حدادی برای دومین بار به اردو دعوت شــده اما نیامده بود. چنین شرایطی به طور قطع به ضرر او بود. شاهینطبع با دعوت دوباره از او، از زیر بار فشار رســانهها و مردم شانه خالی کرده بود و این بار این حدادی بود که باید در مقابل نیامدنهایش پاســخ میداد. بــه همین خاطر هــم بود که بهترین سنتر آســیا تصمیم گرفت به تماشای دیدار دوم تیم ملی برابر اردن برود و در حضور خبرنگاران از بازگشت به تیم ملی خبر دهد.

حدادی اگرچه با تاخیر و با سبک و سیاق خود اما به هر ترتیب آمد تا نگذارد شاهینطبع به هدفش برســد. دریغ از اینکه سرمربی تیم ملی گویا بــرای پس از آن هم برنامه داشــته و یــا پس از اقدام حــدادی تصمیم به این کار گرفته اســت. تصمیمی که حامد حدادی را با دســتمایه قرار دادن تاخیر، از اردوی تیم ملی کنار بگذارد.

مهران شاهینطبع در آخرین مصاحبهاش، اعــالم آمادگی دیرهنــگام حامد حــدادی را دســتمایه قرار داده تــا او را از حضور در این پنجره کنار بگــذارد. تصمیمی که به نوعی در واکنش به شیوه بازگشت حدادی انجام شده و این بار دیگر به طور واضح نشــان میدهد یکی از مشــکالت اصلی حدادی با سرمربی تیم ملی است. شاهینطبع: از حدادی خواستم

برگردد اما دیر کرد! مهران شاهینطبع در واکنش به بازگشت دیرهنــگام حدادی گفتــه اســت: «زمانی که اردوهای تیم ملی شروع شد، چند بار با حدادی تمــاس گرفتم و از او خواهش کــردم به اردوها بیاید. چند روز قبــل هم به او گفتم که بیاید تا برخی مشــکالت را داخل فدراسیون حل کنیم. حاال کمی دیر شــده اســت. حدادی ورود خود به تمرینات را روز پنجشــنبه اعــالم کرد و اگر بخواهیــم کار را با او شــروع کنیم، زمان کمی داریــم. اگر به کار در تیم ملــی ادامه دادیم، در اردوهای بعدی در خدمت او هستیم.»

او ادامه داد: «من چند بار از حامد خواستم که به تیم ملی بیاید. خیلی از او ممنونم، باالخره او عالقهمند به مملکت خود اســت و تیم ملی را دوســت دارد. چند بار این اتفاق افتاده که دیرتر هم ورود بازیکنان را پذیرفتیم. این بار احســاس میکنم بازیکنان دیگر چند روزی اســت که کار میکننــد و شــاید تکــرار آن تصمیمات خوب نباشد.»

شــاهین طبــع در اظهارنظــر­ی جالــب میخواهد که حدادی را با روحیه و شرایط بهتر در جام جهانی در اختیار داشته باشد: «شرایطی وجود داشت که این تصمیم را گرفتم. من حامد حدادی را میشناسم و میدانم که با دلش کاری را انجام میدهد اما شرایط خاصی وجود داشت که چنین تصمیمی را گرفتم. امیدوارم که انگیزه او هم بیشتر از همیشه شود و برای جام جهانی با قدرت به تیم اضافه شود زیرا تیم ملی در جام جهانی به او نیاز جدی دارد.»

ســرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم تیم ملی را در آســتانه پنجره ششم وارد حاشیه نمیکند؟ نیز گفت: «امیدوارم که تیم وارد حاشــیه نشود. به هر صورت فضایی وجود داشــت که چنین تصمیمــی را گرفتم و امیدوارم من را هم درک کنند.»

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا درست است تصمیم مبنی بر حذف حدادی توســط خودش گرفته نشده بلکه با نظر رامین طباطبایی رییس فدراســیون بوده، نیز اینطور اظهارنظر کــرد: «اصال اینطور نبوده است. تمام ارتباطهایی هم که با حدادی صورت میگرفت توســط رییس فدراســیون پیگیری میشــد. او بارها میپرسید که وضعیت حدادی چطور شد و میگفتم در حال پیگیری هستم.»

سکوت معنادار رییس جز بــه جز این ماجــرا به وضوح نشــان میدهد که مشکلی جدی در تیم ملی بسکتبال و بین ســرمربی و بهترین بازیکــن ایران وجود دارد. مشکلی که به طور مشخص به این سادگی حل شــدنی نیســت و نیازمند ورود نفر سومی است که باید رییس فدراسیون باشد. رییسی که باز هم ترجیح میدهد سکوت کند و وارد چنین اختالفهای عمیقی نشود. سکوتی که مشخص نیست از سر رضا است یا درماندگی حل و فصل مشکل؟ اختالفی که عمیقتر میشود ابتــدای این ماجرا با دلخــوری حدادی و اظهارنظرهـ­ـای تندش در شــبکههای اجتماعی همــراه بود و پس از آن هــم نیامدنش به اردو. در ادامــه مهران شــاهینطبع او را دعوت نکرد اما برای پنجره ششــم ســعی کرد به شکلی او را بــه اردو برگرداند که به ضررش تمام نشــود. اتفاقی که حدادی نگذاشــت بیفتد و با تاخیر و آن شرایط و اظهارنظرها به اردو آمد.

حاال آخرین اقدام را شاهینطبع با قاطعیت انجام داد و دســت رد به ســینه حدادی زد. به این ترتیب شــاید طی روزها و هفتههای آینده باید منتظر اقدام متقابل حدادی و مصاحبههای احتمالیاش باشیم. مصاحبهای که این اختالف عجیــب را عمیقتر از امروز میکند و پروســه بازگشــت او به تیم ملی را دشــوارتر از قبل نیز خواهد کرد.

صمد هم کنارهگیری کرد! خبر دیگــر از اردوی تیم ملی این اســت که صمد نیکخواه بهرامی هم در پنجره ششــم غایب خواهد بود! این بازیکن که پیش از پنجره قبلی راهی آمریکا شد و در تمام ماههای گذشته نه بــازی کرده و نه تمرین جدی داشــته، چند روزی را بــا دیگر بازیکنان تمرین کرد اما دوباره به آمریکا خواهد رفت و از حضور در پنجره ششم انصراف داده است.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran