Iran Varzeshi

از کتککاری تا برخورد با عوامل درگیری

ورود کمیته انضباطی به ماجرای درگیری در لیگ برتر هندبال

-

هفته شــانزدهم لیگ برتر هندبال ســر و صدای زیادی داشت. همه چیز از بازی دو تیم فرازبام خاییز دهدشــت و زاگرس اسالم آباد غرب شروع شد که در نهایت با درگیری تماشاچیان و بازیکنان و پرتاب گاز اشکآور به پایان رسید.

ایــن بــازی در حالی بــه جنجال کشــیده شــد کــه حاضــران در محل برگزاری مســابقه، هر کــدام از زاویهای متفاوت به موضوع نگاه میکنند. مجید پارسایی، مدیرعامل تیم هندبال فرازبام خاییز دهدشــت در این رابطه به ایسنا میگوید: «مهدی طالبی، جنگندهترین و ســرعتیتری­ن بازیکــن تیــم زاگرس اســالم آباد غــرب بود که پــس از 60 دقیقه فشــار بازی که رویــش بود و در بطن درگیری حضور داشــت و نیروهای انتظامی گاز اشکآور زدند، دچار خفگی شــد و توسط پرســنل اورژانس «کمک نفس» نصب و سالمتی خود را به دست آورد و از سالن خارج شد.»

او ادامه میدهد: «تیم اســالم آباد غــرب در کورس قهرمانی اســت؛ تیمی که پس از 16 هفته در هیچ بازی بازنده نبود. هفته گذشــته در اصفهان میهمان ذوبآهن بودیم که دو بازیکن تأثیرگذار خود را به دلیل شکســتگی انگشت پا و پارگی رباط صلیبی از دســت دادیم و با توجه به اینکه نتایج مناســبی تیم ما در نیم فصل دوم نداشت شاید تیم زاگرس از منظر خودشــان خــود را برنده بازی تلقی میکردنــد. تا دقیقه هفت بازی به صورت پایاپای باال رفتیم، پس از دقیقه هفت اختالف ما با تیم زاگرس باال گرفت بهطوری کــه گاها تا هفــت امتیاز هم رســید، تاکتیک تیمی ما تغییر اساسی داشت و تیم زاگرس را به درستی آنالیز کردیم و همقسم شده بودیم که از زمین بازی برنده بیرون بیاییم که خدا را شکر در پایان بازی برنده بازی بودیم. ســوت پایان بازی از ســوی داور زده شد و همه به رختکن رفتند.»

پارسایی با اشــاره به اینکه حین و پس از پایان بازی و در ســالن مســابقه اتفاقاتــی افتاد، ادامه میدهد: «در حین بازی بازیکن زاگرس اســالم آباد پس از هر گل رو به تماشــاگرا­ن تیم ما شادی و اقدام به تحریک تماشــاگرا­ن میکرد. ضمــن اینکه دروازهبــا­ن و یکی دیگر از بازیکنــان تیــم زاگرس شــعار قومیتی ســر دادند. بعد از بازی به روال همیشه تماشــاگرا­ن به پایین ســکوها آمدند و اقدام به تشویق ایسلندی کردند و وقتی دو نفر از تماشاگران تیم فرازبام به پایین ســکوها آمدند، دو راننده و کمک راننده و یک تماشاگر همراه تیم زاگرس پایین ســکوها آمدند و فضای سالن را متشنج کردند.»

او همچنیــن میگویــد: «بازیکنان زاگــرس پس از درگیــری و بیحرمتی در ســالن زمانــی کــه وارد رختکــن شــدند شیشههای ســرویس بهداشتی، در رختکــن و در اتــاق مدیر ســالن را شکستند.»

مدیــر تیم هندبال فــراز بام خاییز دهدشــت در خصوص مصدومان ناشی از درگیری ایجاد شــده، اینطور توضیح میدهد: «ســه تماشــاگر به بیمارستان منتقــل شــده بودند و یک نفــر نیز در بخش ICU بســتری شد، این تماشاگر توسط یکی از بازیکنان زاگرس با طبلی کــه از تماشــاگرا­ن ما گرفته بــود و بر ســر او کوبید، مصدوم شــد. در پی این درگیریها 8 تا 10 نفر از تماشاگران ما به علت شکســتگی انگشت و سر، پارگی ابرو و شکســتگی بینی از ســوی برخی بازیکنان زاگرس اســالم آبــاد غرب که اسامی آنها بر اســاس مستندات و فیلم موجود است، مصدوم شدند.»

ایــن صحبتها در حالی از ســوی مســوول تیم هندبــال فراز بــام خاییز دهدشت مطرح میشــود که قرار است کمیتــه انضباطی امروز شــکل بگیرد تا این درگیری بررســی و با مســببان آن برخورد شــود. رمضانعلی دولو سرپرست فدراســیون هندبــال در ایــن رابطــه میگوید: «منتظر گزارش ناظریم، البته یکی از ناظران گزارش را فرســتاده ولی منتظر گزارش ناظر دیگر هم هستیم تا جمعبندی کنیم. امروز هم جلسه کمیته انضباطی را خواهیم داشــت تا با افرادی کــه در ایــن موضوع ناهنجــاری ایجاد کردند، برخورد کنیم.»

او در پاســخ به این ســوال که آیا موضوعاتــی مانند چاقوکشــی و پرتاب اشیا واقعیت دارد یا خیر، میگوید: «باید نامه ناظر بیایــد. چیزی که اطالع دارم، این اســت که بازی به خوبــی به پایان رســیده و بعد از پایان بــازی درگیری بین تماشاچیان اتفاق افتاده است. امروز با حضور ناظران و نمایندگان باشــگاهها و مســووالن کمیتــه انضباطی جلســه خواهیم داشت تا ســریعا با این موضوع مقابله کنیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran