Iran Varzeshi

فقط‌تا‌دوشنبه‌منتظر‌پول‌م ‌یمانیم

پرسپولیسیه­ا باشگاه را تهدید کردند:

-

بازیکنان پرسپولیس مدعی هستند که طی ماههای اخیر با احترام به مشکالت باشگاه در قبال بدهیهای گذشته سکوت کرده و با حضور در تمرینات در تالش برای کسب نتیجه بودهاند اما مشکالت مالی زندگی شخصیشان را تحت تاثیر قرار داده است

پرسپولیســ­یها هــم تمرین کردند و هم تهدید. باشــگاه قول داده بود تا پیش از شــروع نیمفصــل دوم دریافتی بازیکنان را به 60 تا 70 درصد برســاند امــا خوشقول نبود. بازیکنان هم نخواســتند پیش از بازی حســاس بــا پدیده پرســپولیس را به تعطیلی بکشــانند اما تهدید کردند اگر تــا بعد از آن بازی پــول نگیرند، دیگر تمرین نخواهند کرد. آنها مدعی هســتند طی ماههای اخیر با احترام به مشــکالت باشــگاه در قبال بدهیهای گذشــته و عدم دریافتــی از حامی مالی ســکوت کرده و با حضــور در تمرینــات و عملکرد موفق در بازیهــا در تالش برای کســب نتیجه بودهاند اما مشــکالت مالی زندگی شخصیشــان را تحت تاثیر قرار داده اســت و به همین دلیل تهدید به اعتصاب کردهاند که البته این اعتصاب برای رادوشــویچ از دیروز آغاز شــد.

گذشته از همه اشــتباهات داوری و برخی کارشــکنیه­ا، پرسپولیس مشکل بزرگتری دارد به نام بیپولی. مشــکلی که تیم برانکو از همان ابتدای فصل با آن دســت به یقه بوده و عجیب اینکه سرپرست باشــگاه همیشه انکارش کرده اســت. ایرج عرب برخالف گفتههای گرشاسبی در مورد بیپولی باشــگاه پرسپولیس و طلبکار بودن بازیکنان و مربیان، در تمام مصاحبههایش تاکید کرده که نه مشــکل مالی وجود دارد و نه مانعی برای پرداخت پول به اعضای تیم.

حال آنکه پرسپولیســ­یها تــا اینجای کار که ســه هفته از نیمفصل دوم گذشته، فقط 30 درصد از پول قراردادهای­شان را دریافت کردهاند. البته مدیران باشــگاه قول داده بودند تا پیش از شروع نیمفصل دوم دریافتی بازیکنان را به 60 تا 70 درصد برسانند اما خوشقول نبودند.

اتفاق بدتر این اســت که دریافتی مربیان و بازیکنــان خارجی پرســپولیس کمتر از بقیه اعضــای تیم بــوده و همین هفتــه پیش وقتی باشــگاه وعده داد حامی مالی به زودی دســت به جیب میشود، برانکو ایوانکوویچ خواست که این پول بین بازیکنان و همینطور دســتیاران­ش تقســیم شــود و مطالبات او را بعد از پرداخت قسط بعدی حامی مالی بپردازند.

پولــی که وعــده داده بودند اما نرســید و بازیکنان دوباره شــاکی شــدند. آنهــا پیش از تمرین دیروز از ســیدجالل حسینی خواستند به نمایندگی از همــه بازیکنان تیم بــه دیدار ایرج عرب برود و اعتراضشــا­ن به مشکالت مالی را به گوش او برســاند. البتــه از اعتصاب خبری نبود و پرسپولیسیه­ا طبق برنامه، تمرین کردند اما پیغام تهدیدآمیزش­ــان را هم به گوش سرپرست باشگاه رساندند.

پیغام آنها این بود که به خاطر شرایط حساس تیم تا دوشــنبه و بعد از بازی حذفی برابر پدیده تحمل خواهند کرد اما اگر تا آن موقع پول نگیرند، دیگــر تمرین نخواهنــد کرد. در واقــع بازیکنان پرســپولیس برای دریافت مطالبات معوقهشان تا پایان روز دوشنبه به باشگاه مهلت دادند و تهدید کردند که بعد از آن تمرین را تحریم خواهند کرد. آنها مدعی هستند که طی ماههای اخیر با احترام به مشــکالت باشــگاه در قبال بدهیهای گذشته و عــدم دریافتی از حامی مالی ســکوت کرده و با حضور در تمرینات و عملکرد موفق در بازیها در تالش برای کسب نتیجه بودهاند اما مشکالت مالی زندگی شخصیشان را تحت تاثیر قرار داده است.

هر چند رادوشــویچ به اندازه همتیمیهایش صبــور نبــود و اعتصــاب را از دیروز آغــاز کرد. دروازهبان کروات پرسپولیس به محل تمرین نرفت و در پیغامی که برای باشــگاه فرســتاد، خواهان بررسی مشــکالت مالی و پرداخت مطالباتش شد. رادوشویچ و دیگر بازیکنان خارجی پرسپولیس که از دو پرداختی آخر باشگاه بینصیب مانده بودند، پیش از پایان نیمفصل اول مبلغی دریافت کردند و قــول گرفتند که پیش از شــروع نیمفصل دوم دریافتیشان بیشتر شود اما باشگاه باز هم بدقولی کرد و غیبت رادو در تمرین روز شــنبه هم به نظر میرسد پاسخی بوده به این بدقولی.

البته ســایت رسمی باشــگاه پرسپولیس در گزارشــی مدعی شده که رادوشــویچ در ورزشگاه شهید کاظمی حضور داشته اما به جای حضور در زمین چمن، به همــراه ماهینی، انصاری و همتی در ســالن بدنســازی اختصاصی تمرین کرده اما این ادعا را حتی مدیر روابط عمومی باشــگاه هم نتوانســت تایید کند. پندار خمارلو درباره غیبت بوژیدار رادوشویچ گفته: «بوژیدار دیروز در تمرین حاضر نشد اما از اینکه غیبتش به دلیل مشکالت مالــی بوده، اطالعــی ندارم. هر چنــد مطمئنا او غیبت خود را با باشگاه در میان گذاشته است.»

خود ایــن دروازهبان امــا تمایلی به صحبت درباره غیبتش نشــان نداد. او یکــی از بازیکنانی اســت که کمترین دریافتی را از باشــگاه داشته و وقتــی تمرین نکردنش را به ایــن موضوع ربط دادند، گفته: «درباره شرایط من بهتر است باشگاه توضیح بدهد. من حرفی ندارم» و بعد سعی کرده غیبت خود در تمرین شنبه را اینطور توجیه کند: «از ناحیــه کمر کمی مصدوم هســتم و به همین دلیل تمریناتم را جدا از تیم و زیر نظر مارکو انجام میدهم تا بتوانم به بازی با پدیده که روز دوشنبه برگزار میشود، برسم.»

خالصه اینکه بوژیدار رادوشــویچ تنها غایب تمرین دیروز بود که باشــگاه ادعا کرده در محل تمریــن حضور داشــته و فقــط در زمین چمن حاضر نشده است. ســیدجالل حسینی و محسن ربیعخــواه اما با حضورشــان در تمرینات گروهی برانکو را امیدوار کردند. تمرین از ســاعت 11 در سالن بدنسازی ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد و بازیکنان پس از گرم کردن بدنهایشان، در حالی که باران نمنم میبارید و باد تندی جریان داشت، وارد زمین چمن شدند.

حال آنکه برانکو قبــل از حضور بازیکنان در زمین حضور پیدا کــرده بود و روی نصب موانع و آدمکها برای بخشهــای مختلف تمرین نظارت داشــت. تمرین در زمین چمن با حرکات تکنیکی و کار با توپ آغاز شــد و در همین زمان، علیرضا بیرانوند و ابوالفضل درویشوند تمرینات اختصاصی را زیر نظر پانادیچ انجام دادند. ســانتر از جناحین و ضربه بــه دروازه از بخشهای بعدی تمرین بود و بخش پایانی، فوتبــال در نیمی از زمین بود که با تذکرهای مکرر برانکو همراه شد. اتفاق مهم اما حضور ســیدجالل حسینی و محسن ربیعخواه در تمرینات گروهــی بود ولی شــجاع خلیلزاده به دلیل آســیبدیدگ­ی جزیی و کسالتی که داشت، از تمرین معاف شد.

 ??  ??
 ??  ?? این دومین حضور محســن ربیعخــواه در تمرینــات گروهی پرســپولیس بــود اما دلیل نمیشــود کــه به ایــن زودیها بــه ترکیب اصلی برگــردد. بــرای حضور در ترکیــب اصلی، او و کمــال حــاال بایــد بــا نوراللهی آمــاده رقابــت کنند.
این دومین حضور محســن ربیعخــواه در تمرینــات گروهی پرســپولیس بــود اما دلیل نمیشــود کــه به ایــن زودیها بــه ترکیب اصلی برگــردد. بــرای حضور در ترکیــب اصلی، او و کمــال حــاال بایــد بــا نوراللهی آمــاده رقابــت کنند.
 ??  ?? خوشــحالی بیرانونــد بعــد از ناکام گذاشــتن شــوتزنهای پرســپولیس در کریخوانی تمرین دوشنبه. دروازهبان ملیپوش پرســپولیس حاال یکــی از باانگیزهتر­ینهای این تیم اســت.
خوشــحالی بیرانونــد بعــد از ناکام گذاشــتن شــوتزنهای پرســپولیس در کریخوانی تمرین دوشنبه. دروازهبان ملیپوش پرســپولیس حاال یکــی از باانگیزهتر­ینهای این تیم اســت.
 ??  ?? بــرای مانــدن در ترکیب اصلی پرســپولیس، کمــال باید در تمرینــات خودی نشــان بدهد وگرنــه با آن اشــتباهات­ی که در بازی با اســتقالل خوزســتان مرتکب شــد، بعید اســت برانکــو دوبــاره در ترکیب ثابــت تیمش به میدان بفرســتد.
بــرای مانــدن در ترکیب اصلی پرســپولیس، کمــال باید در تمرینــات خودی نشــان بدهد وگرنــه با آن اشــتباهات­ی که در بازی با اســتقالل خوزســتان مرتکب شــد، بعید اســت برانکــو دوبــاره در ترکیب ثابــت تیمش به میدان بفرســتد.
 ??  ?? از بین همه مصدومان، فقط محمد انصاری اجازه حضور در زمین چمن را پیدا کرد. البته او هم جایی در تمرینات گروهی نداشت و به توصیه پزشکان و بدنساز پرسپولیس، فقط کنار خط طولی زمین دوید.
از بین همه مصدومان، فقط محمد انصاری اجازه حضور در زمین چمن را پیدا کرد. البته او هم جایی در تمرینات گروهی نداشت و به توصیه پزشکان و بدنساز پرسپولیس، فقط کنار خط طولی زمین دوید.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran