Iran Varzeshi

فراموشکارم­ثلشفر:محسنکریمیک­جاست؟

سرمربی استقالل دست به ترکیب اصلی نمیزند

- ‪Amir Asadi‬

ترکیب اســتقالل در بازیهای اخیر، تکراری است و بیشتر بازیکنانی وارد زمین میشــوند که امتحان خــود را بارها پس دادهاند.

در اینکه یک مربی نباید به طور مداوم در ترکیب اصلی دســت ببرد و فهرســت بازیکنان را تغییر بدهد هیچ شــکی نیست اما این مســاله برای تیمی وجود دارد که نتایج درخشانی هم کسب کند.

نتایجــی که بــه منتقد اجــازه ندهد درباره حضور بازیکنان مختلف حرفی بزند و انتقادی را متوجه کادرفنی کند.

وینفرد شــفر از ابتدای فصل تا همین امروز، همواره بازیکنانی را در ترکیب ثابت قرار داده که یا نوســان داشتهاند و یا موفق نشدهاند باری از دوش استقالل بردارند. چرا سرمربی استقالل از تغییر در ترکیب اصلی فراری اســت و آن را حتی در بحرانیترین شــرایط انجام نمیدهد، پرسشی است که تاکنون کسی جوابی دربارهاش نشنیده.

ســرمربی اســتقالل، وقتــی به یک بازیکــن اعتقاد پیــدا کند هرگــز او را از ترکیب خارج نمیکنــد و در نقطه مقابل زمانی که از بازیکنی اســتفاده نکند، آنقدر او را روی نیمکت مینشاند که همه نامش را هم فراموش میکنند.

این اتفاق بارهــا رخ داده و میتوانیم نمونههــای فراوانی را مثــال بزنیم. اللهیار صیادمنش یکی از این بازیکنان اســت که در روزهای ضعف اســتقالل در خط حمله، چند گل سرنوشتســا­ز به ثمر رســاند اما دیگر نام او را در ترکیب اصلی ندیدیم.

محســن کریمی اما نمونه ویژهای در این بخش اســت. او هرگاه برای استقالل بازی کرده، درخشیده.

هــم گل زده و هــم بــا حــرکات تکنیکــیاش در کنارههــا، بــازی را برای استقالل درآورده و موثر واقع شده.

کریمی کــه نیمفصل نخســت لیگ هجدهم را به دلیل آسیبدیدگی از دست داد، مدتهاســت که در تمرین اســتقالل حضور دارد اما انگار قرار نیســت شفر به او اطمینــان کند و حتی برای دقایقی هم که شده از این مهاجم در ترکیب سود ببرد.

کریمــی نشــان داده هر وقــت وارد ترکیب استقالل میشــود، جز تأثیر اتفاق دیگری رقم نمیزند.

او اواســط لیگ هفدهم هم به ترکیب اصلی استقالل رســید و گلهای حساسی به ثمر رساند. در اینکه محسن کریمی 24 ســاله در اوج قرار دارد و آماده بازی برای استقالل است، هیچ شک و شبههای وجود ندارد. این را میتوان با حضور در تمرین و البته مرور بازیهای تدارکاتی استقالل در ترکیه اثبات کرد.

وقتــی نــام کریمــی وارد فهرســت اســتقالل شد، او همراه با ســایر بازیکنان بــه اردوی ترکیه رفت. آنجا بود که مهاجم کناری اســتقالل درخشــید و نشان داد با انگیزهای باال به تمرینات برگشــته اســت. کریمی در بازی تدارکاتی نخست استقالل، از دقیقه 70 وارد زمین شــد و یک گل به ثمر رساند.

گلی که تحسین کادرفنی را به همراه داشت. برای بازی تدارکاتی دوم که مقابل یک باشــگاه برزیلی برگزار شــد، شفر از کریمــی در ترکیــب ثابت اســتفاده کرد. مهاجم استقالل یک پنالتی گرفت و بازی موثری انجام داد.

وینفرد شفر در بازی تدارکاتی مقابل نســاجی هم شــاهد درخشــش محسن کریمی بود. این مهاجم یک پاس گل داد و استقالل در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

اینها آماری است که در سایت رسمی باشــگاه و مرور اخبار این تیم وجود دارد. کریمی از وقتــی اردوی ترکیــه به اتمام رسیده و اســتقالل در تهران تمرین کرده هم یکی از بازیکنان آمــاده بوده. بازیکنی که مشــخص نیســت چرا راهی به ترکیب استقالل پیدا نمیکند و شفر فرصت حضور در زمین را به او نمیدهد.

محســن کریمــی در آخریــن بازی اســتقالل نیز همراه این تیم به تبریز رفت اما در آخرین لحظات نامش از فهرست 18 نفره خط خورد.

بازیکنــی که شــاید میتوانســت در دقایــق پایانی بازی به زمیــن برود و روی نتیجه تأثیر بگذارد. شــفر آنقدر از کریمی اســتفاده نکرده که برخی از هواداران فکر میکنند او مصدوم است و هنوز نمیتواند برای استقالل بازی کند.

اتفاقی که برای برخی دیگر از بازیکنان استقالل نظیر رضا آذری، خسرو حیدری، میثم تیموری و فرشاد محمدیمهر هم رخ داده اســت. موردی عجیب که پاسخاش را کسی جز شفر نمیداند.

کریمی از وقتی اردوی ترکیه به اتمام رسیده و استقالل در تهران تمرین کرده هم یکی از بازیکنان آماده بوده. بازیکنی که مشخص نیست چرا راهی به ترکیب استقالل پیدا نمیکند و شفر فرصت حضور در زمین را به او نمیدهد.

 ??  ?? وینفرد شفر از ابتدای فصل تا همین امروز، همواره بازیکنانی را در ترکیب ثابت قرار داده که یا نوسان داشتهاند یا موفق نشدهاند باری از دوش استقالل بردارند. چرا سرمربی استقالل از تغییر در ترکیب اصلی فراری است و آن را حتی در بحرانیترین شرایط انجام نمیدهد، پرسشی است که تاکنون کسی جوابی دربارهاش نشنیده. محسن کریمی در تمرینهای استقالل یکی از آمادهترین بازیکنان است و البته در بازیهای تدارکاتی هم درخشیده اما مشخص نیست چرا وینفرد شفر به او اطمینان نمیکند و این مهاجم جایی در تفکرات مربی آلمانی ندارد؟ این پرسش این روزهای منتقدان از سرمربی استقالل است.
وینفرد شفر از ابتدای فصل تا همین امروز، همواره بازیکنانی را در ترکیب ثابت قرار داده که یا نوسان داشتهاند یا موفق نشدهاند باری از دوش استقالل بردارند. چرا سرمربی استقالل از تغییر در ترکیب اصلی فراری است و آن را حتی در بحرانیترین شرایط انجام نمیدهد، پرسشی است که تاکنون کسی جوابی دربارهاش نشنیده. محسن کریمی در تمرینهای استقالل یکی از آمادهترین بازیکنان است و البته در بازیهای تدارکاتی هم درخشیده اما مشخص نیست چرا وینفرد شفر به او اطمینان نمیکند و این مهاجم جایی در تفکرات مربی آلمانی ندارد؟ این پرسش این روزهای منتقدان از سرمربی استقالل است.
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran