Iran Varzeshi

سردار کنار جیوبای ملیپوش یا دریوسی آرژانتینی؟

نظرات متفاوت درباره زوج خط حمله زنیت

-

فقط چند روز از عقد قرارداد ســردار آزمون با زنیت ســن پترزبورگ میگذشت که این تیم در لیگ اروپا و یک بازی حساس در استانبول مقابل فنرباغچه بازی کرد و تیمش با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. در آن بازی سردار حدود 20 دقیقه در میدان بود اما حاال و در بازی برگشت که زنیت به برد نیاز دارد پیشبینی میشــود سرگئی سماک سرمربی زنیت بیشتر از ســردار استفاده کند و شــاید حتی مهاجم ملی پوشمان را در ترکیب اصلی ببینیم.

با این حال همچنان نظرات کارشناســا­ن و پیشکسوتان فوتبال روسیه دربــاره انتقال گرانقیمت ســردار به زنیت و حضــور او در ترکیب این تیم شنیده میشود.

حاجی حاجیاف سرمربی سابق باشگاه آمکار و چهره برجسته فوتبال روســیه در واکنش به انتقال ســتاره ایرانی به زنیت روسیه در ازای مبلغ 12 میلیون یورو مدعی شــد ســردار آزمون میتواند تفاوتهای زیادی به نسبت نیمفصل نخســت در اردوی قهرمان نیمفصل روسیه ایجاد کند. اما نکتهای که باعث شــد تا ســایتهای مطرح روسیه از آن بهعنوان سوژهای مهم یاد کنند به توصیه جالب این چهره مشهور به سرگئی سماک همتای خود روی نیمکت زنیت برمیگشــت. چمپیونات روســیه به نقل از حاجی حاجیاف نوشــت: «مسلما میدانید که مربیان توانایی بازیکنــان و میزان آمادگی آنها را برای بــازی در نظــر میگیرند. در خصوص ســردار آزمون هم با صراحت میگویم همه چیز به خود او بستگی دارد که شــروع با تیم جدید چگونه رقــم بخورد گرچــه اعتقاد دارم بــا جا افتادن چنین اســتعدادی در سن پطرزبورگ تفاوتها در قهرمان نیمفصل عیان میشود.»

در ادامه چمپیونات بــه توصیه حاجیاف به سرگئی ســماک اشاره کرد و نوشت: «زنیت میتواند از ســردار آزمــون و دیمیتری جیوبا همزمان در ترکیب بهره ببرد چون آنها زوجی رویایی هســتند. دزوبیا نیز این توانایی را دارد در جنگهای هوایی و زمینی توپ را به سردار برساند تا این بازیکن با سرعت و تکنیک باالی خود در نقش تمام کننده ظاهر شود. مســلما گزینههای زیادی پیش روی مربیان اســت اما توصیه من استفاده همزمان از سردار و دزوبیا در مصاف با فنرباغچه است.»

از سوی دیگر روزنامه اسپورت اکســپرس روسیه در گزارشی نوشت: «جیوبــا (مهاجم اصلی زنیت) از ماه نوامبر در فــرم خوبی قرار ندارد و به کندی حرکت میکند. به ندرت و کمتاثیر وارد دوئلها میشود و نمیتواند تیم زنیت را در برنامههای تهاجمی با خود همراه کند. دریوســی (مهاجم آرژانتینی زنیت) بازیکن توانمندی اســت اما به طور دردآوری ثبات ندارد. شــاید به این خاطر که نمیداند در هر بازی در کدام پست به بازی گرفته میشود. زمان نگاه کردن به مهره دیگر قربان بردیف (سرمربی روبینکازان) در زنیت ســنپترزبو­رگ یعنی سردار آزمون فرا رسیده است. او به صورت تئوری با دور شــدن از جام ملتهای آسیا با تاکتیک زنیت سنپترزبورگ باید هماهنگ شود.»

در ادامه این مطلب آمده اســت: «سردار آزمون یک مهاجم کالسیک، ســریع و توانمند است. ماموریت آزمون، جست و جوی مناطق آزاد حریف و اســتفاده از آنها اســت. زرادخانه فنی به ســردار آزمــون اجازه میدهد به طور فردی بــا پیدا کردن مناطق آزاد برای تیمــش گلزنی کند. زنیت سنپترزبورگ با این مهاجم ایرانی در خط حمله دارای سرعت بیشتر، ثبات و تحرک خواهد شــد. سردار آزمون بسیار موثرتر از زوج جیوبا و زابولوتنی در خط حمله زنیت به نظر میرســد.» گفتنی است سردار آزمون تنها بعد از چند روز حضور در اردوی آمادهســاز­ی اســپانیا با زنیت راهی استانبول شد و تنها 20 دقیقه در ترکیب بازی کرد و نتوانست مانع شکست روسها شــود اما حاال با تمرینات بیشــتر و هماهنگی بهتر بسیاری از کارشناسان و طرفــداران زنیت در انتظار تصمیمات جدید ســرگئی ســماک در قبال خرید 12 میلیون یورویی برای بازی پنجشــنبه شــب با فنرباغچه در سن پطرزبورگ هســتند. مسابقات لیگ روســیه مدتی است که تعطیل شده و از یکی دو هفته دیگر دنبال خواهد شــد که مطمئنا ســردار در بازیهای داخلی فرصت بیشتری پیدا خواهد کرد اما او باید قبل از بازگشت الکساندر کوکورین دیگر مهاجم سرشناس زنیت که در زندان بهسر میبرد جای پای خود را در ترکیب اصلی سفت کند وگرنه برای حضور در ترکیب اصلی کار بسیار سختی خواهد داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran