Iran Varzeshi

صعود با پنالتی چیپ

پرسپولیس بعد از ماراتن 120 دقیقه ای به اصفهان رسید

-

دوشنبه ،97/11/29 مرحله یک چهارم نهایــی جامحذفی، ورزشــگاه آزادی، ساعت:51:71، تماشاگر: 22 هزار نفر پرسپولیس یک گل: شایان مصلح )19( پدیده یک گل: محمدمهدی مهدیخانی )12( ضربات پنالتی: پرسپولیس: بشار رســن (اوت)، احمد نوراللهی (گل)، ماریــو بودیمیر (گل)، مهدی شیری (اوت)، علی علیپور (گل) پدیده: بهنام برزای (گل)، مسعود ریگی (اوت)، محمدحســین مرادمند (اوت)، علی نعمتی (مهار بیرانوند) داور: اشکان خورشیدی کمکها: محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی

اخطار: محمدحســین مرادمند، یونس شاکری، رضا صدری و بهنام برزای (پدیده)

بازیکــن برتــر: شــجاع خلیــلزاده (پرسپولیس)

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجالل حســینی -85( محمــد نــادری)، شــجاع خلیلزاده، شــایان مصلح، مهدی شــیری، کمال کامیابینیا، احمد نوراللهی، ســیامک نعمتی -72( ماریو بودیمیر)، سروش رفیعی -61( بشار رســن)، مهدی ترابی -94( امید عالیشاه) و علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ پدیــده: میالد فراهانی، محمدحســین مرادمند، عبدا... حســینی، مرتضی منصوری -120( محمــد آقاجانپــو­ر)، علــی نعمتی، مســعود ریگــی، اکبــر صادقــی، محمــد قاسمینژاد، امین قاسمینژاد -102( حسین مهربان)، محمدمهدی مهدیخانی -90+1( رضا صدری) و یونس شــاکری -119( بهنام برزای) سرمربی: یحیی گلمحمدی

ترکیب برانکو با توجه به آنچه روز قبل از بازی حدس زده میشــد دوباره تغییر کرد و شبیه بازی دوازده روز قبل دو تیم در لیگ برتر شــد با این تفاوت که مهدی ترابی هم به آن تیم اضافه شــده بود. با این حال مثل همان دیدار، پدیده بازی را تهاجمی شــروع کــرد و در همان دقیقه 2 کرنــر خطرناکی ارسال کرد که نزدیک بود کار دست سرخها بدهد.

پدیده مثل دیــدار لیگ باز هم بازی را بهتر و تهاجمی شــروع کــرد و در 8 دقیقه ابتدایی ســه کرنر زد. این تیم به لحاظ بازی مالکانــه هم کامال برتر بود تا اینکه در دقیقه 12 و با یک کار تیمی دقیق و آفســایدگی­ری اشتباه مدافعان ســرخپوش، مهدیخانی از میان آنها عبور کــرد و در حالی که بیرانوند بیرون آمده بود مغلوب این مهاجم تیم امید شــد. مصلح هم هر چه کرد نتوانست توپ را بیرون بزند و پرســپولیس با این گل خورده شوکه شد.

واکنش پرســپولیس به این گل خورده بســیار خوب و مثبت بــود و خیلی زود جلو کشید و دقیقه 19 با ارسال ضربه کرنر ترابی و ضربه ســر مصلح به گل رســید تا بازی به تعادل کشیده شود.

دقیقه 22 پدیده که نشــان میداد در خــط میانی ظرفیــت باالیــی دارد با ضربه قاسمی نژاد موقعیت خوب دیگری ساخت و توپ به طور اتفاقــی جلوی پای مهاجم این تیــم افتاد اما بیرانوند در نهایت توپ را جمع کرد و درگیری کوچکی میــان بازیکنان دو تیم به وجود آمد.

بعد از گل مســاوی پرســپولیس، ریتم بازی افتاد و هر دو تیم کاری از پیش نبردند. البته پدیده ســعی داشــت با مالکیت بیشتر توپ دنبال ساختن موقعیتهای بعدی باشد که موفق نشــد. پرســپولیس هم نتوانست موقعیتی بســازد و بازی پراشــتباه بازیکنان این تیم در یک ســوم پایانی زمین باعث شد نیمه اول بدون موقعیت گل دیگری با همان تساوی به پایان برسد.

نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب دو تیم آغاز شــد اما در ده دقیقه ابتدایی به شــکل عجیبی با همان سبک و سیاق نیمه نخست و پراشتباه از سوی هر دو تیم دنبال شد.

دقیقــه 60 و بعــد از 15 دقیقه بازی ناامیدکنند­ه از خط میانی پرسپولیس مهدی ترابی صاحب یک موقعیت نصف و نیمه شد اما ضربه او توســط فراهانی مهار شد. بعد از این صحنه صبر برانکو به سر آمد و نخستین تغییــر را در خط میانی تیمش اعمال کرد تا بلکه پرسپولیس بهتر و روانتر بازی کند.

دقیقــه 32 پرســپولیس با پــاس بلند شــجاع بــرای گل دوم خیــز برداشــت و ناهماهنگی فراهانی و عبدا... حسینی مدافع پدیده باعث شد ترابی در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما زاویه برای زدن ضربه تنگ شده بود و در این حالت توپ راهی به دروازه نیافت.

بــا تغییراتی که برانکو در تیمش اعمال کــرد ریتم بازی پرســپولیس کمی شــتاب گرفت و دقیقه 73 با یک همکاری خوب بشار میتوانست ضربه تمام کننده را به توپ بزند که شوت او هم ضعیف و ناامیدکنند­ه بود.

دقیقــه 76 با ضربه ایســتگاهی ترابی، کامیابینیا موفق به زدن ضربه ســر شــد اما این توپ هم راهی به چارچوب پدیده نیافت. دقیقه 80 هم پرسپولیس با یک کار گروهی خوب از جناح چپ با ارسال مصلح خطرساز شد اما فراهانی و مدافعان پدیده در دو نوبت توپ را دور کردند. دقیقه 82 بازی هماهنگ پرسپولیسیه­ا با ارسال خوب نوراللهی همراه شــد اما ضربه ســر علیپور توپ را درست به جایی فرســتاد که فراهانی ایستاده بود. بعد از این موقعیت بود که ســیدجالل به خاطر مصدومیــت روی زمین افتاد و با اشــاره به مصدومیت کشــالهاش درخواســت تعویض کرد تا سومین تعویض سرخها اجباری باشد. دقیقه چهــارم وقتهای تلف شــده پدیده میتوانست شوک بزرگی به پیکر پرسپولیس وارد کند اما ضربه والی قاســمینژا­د با مهار بیرانوند همراه شد. همین توپ با فرار ترابی و پاس عرضی او موقعیتی برای شوتزنی علیپور ایجاد کرد اما ضربه او دقیق نبود و این بازی نزدیک و حســاس به وقتهای اضافه رفت. پرســپولیس که وقتهای اضافه را تهاجمی شــروع کرده بود چهارمین تعویضش را هم انجام داد تا کار به ضربات پنالتی نکشد.

دقیقه 99 با ارسال علیپور، بودیمیر در موقعیت گلزنی قــرار گرفت اما مدافع پدیده در کشمکش با این بازیکن اجازه ضربه زدن به مهاجم کروات قرمزها را نداد.

دقیقــه 104 همــکاری خــوب پرسپولیســ­یها موقعیتی برای شوتزنی بشار ایجاد کرد اما او نتوانســت به توپ ضربه بزند و این موقعیت هم هدر رفت.

در لحظات پایانی وقتهای تلف شــده پرســپولیس با ارســال از کنارهها سعی در ایجاد موقعیت گل داشــت اما موفق نشــد و بازی به ضربات پنالتی کشید.

در ضربــات پنالتــی بازیکنــان دو تیم به شــکل عجیبی توپها را بیــرون زدند اما پرســپولیس موفقتر بود و با گل کردن سه ضربه پنالتی در مقابل یک ضربه گل شــده حریف برنده این مســابقه شــد تــا برانکو و تیمش به نیمه نهایــی صعود کنند و حریف سپاهان در این مرحله شوند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran