Iran Varzeshi

از تقابل با سایپا فرار نکردیم

ترکاشوند: 20 دقیقه معطل بودیم تا آمبوالنس برسد!

- ‪Mohsen Ajorloo‬

باخت در هفته پایانی دور برگشت برابر شــهروند اراک قدری غیر منتظره بود. اینطور نیست؟

اتفاق خیلــی عجیبی نیفتاده. باالخره در ورزش بــرد و باخت وجود دارد و در بازی برابر شهروند تیم ما بازنده شد. البته که عوامل مختلفی در این ماجرا دخیل بود که باعث شد بازی را ببازیم. چه عواملی؟

در ابتدای بازی، وقفهای 20 دقیقهای داشــتیم که برای آماده شــدن آمبوالنس و مستقر شدنش ایجاد شد. همین عامل قدری بر شرایط بازیکنانم تاثیر گذاشت. با این حال به نظــرم مهمترین عامل، بــازی بدون نقص تیم شــهروند اراک در دو ســت اول بود. آنها در این دو ســت خیلی خوب سرویس زدند و

در ست اول فکر میکنم حتی یک خطا هم در سرویس نداشتند. ما خطاهای زیادی داشتیم و به همین علت دو ســت اول به سود حریف به پایان رسید. در ادامه چه شد که دو ست بعدی را به راحتی از آن خود کردید؟

من در دو ســت اول ســعی کردم به برخــی بازیکنان مصــدوم تیمم اســتراحت دهم تا مصدومیتشــ­ان تشدید نشود و برای پلیآف بتوانم از آنها استفاده کنم. با این حال در ادامه بازی و از ســت ســوم مجبور شدم آنها را هم به بازی بفرســتم که خوشــبختان­ه جواب داد و بازی را به ســت پنجم کشاندیم. در نهایت اما در ســت پنجــم علی رغم اینکه امتیازات عقب افتاده را جبران کردیم و بازی 21بر 9 را مســاوی کردیم، تیم شهروند اراک برنده بازی شد.

با توجه شرایط جدول و نتایج دیدار تیمهای پیکان – شهروند و خاتم – فوالد ســیرجان در ظاهر به نظر میرسید که هیچکــدام از تیمهای پیــکان و خاتم نمیخواهند با سایپا روبهرو شوند. اینطور

نیست؟

دربــاره تیم خودمــان بگویم که اصال اینطور نبود. من حتی میتوانســت­م تیم دومم را به اراک بفرســتم چون دومی مان تا حدود زیادی قطعی بود اما به احترام لیگ و مردمی که برای تماشــای بازی میآمدند این کار را نکردیم. مــا رفتیم که بــازی را ببریم، تمام تالشمان را هم کردیم امــا خب تیم حریف برنده شد.

با این حال اگــر خاتم اردکان برنده میشــد، با توجه به باخت تیمتان سوم میشدید!

اصــال دنبال این چیزها نبودیم. تیم ما اهداف بســیار بزرگتری داشت و اصال از ابتدا میخواستیم تیم دوم شویم. چرا که در مرحله نیمــه نهایــی دو میزبانی به تیــم اول و دوم جدول میرسد. به همین خاطر زمانی که دیگر شانسمان برای اولی از بین رفت، سعی کردیم دوم شویم تا از این امکان بهرهمند شویم. پس قبل از پلیآف به فکر میزبانی در نیمهنهایی بودید؟ دقیقا. تیمی که اهداف بزرگی داشــته باشــد از روبهرو شــدن با هیچ حریفی واهمه نــدارد. تیم مــا هم همین شــرایط را دارد و

اهدافش فراتر از این مسائل است.

به از دست رفتن شانس اولی اشاره کردید. به نظرتان نمیشد پیکان در صدر قرار بگیرد؟

ما در چند هفته ابتدایی صدرنشــین بودیم و پس از آن هم به جز یک هفته از رده دوم پایینتر نیامدیم. برای گرفتن شــهرداری ورامین در صدر هــم تالش کردیم و حتی به

تیم ما اهداف بسیار بزرگتری داشت و اصال از ابتدا میخواستیم تیم دوم شویم. چرا که در مرحله نیمه نهایی دو میزبانی به تیم اول و دوم جدول میرسد. به همین خاطر زمانی که دیگر شانسمان برای اولی از بین رفت، سعی کردیم دوم شویم تا از این امکان بهرهمند شویم.

ورامین رفتیم تا با پیــروزی در دیدار رودررو شــانس صدرنشــینی پیدا کنیم. اتفاقی که نیفتاد و پس از آن هم اختالف زیاد شــد. به همین خاطر هدفمــان را روی دومی جدول گذاشتیم که در نهایت هم به آن رسیدیم. پس هدفتان بــه نوعی همین دومی بود؟

من امســال به پیکان آمدم و ســعی کــردم با تیمی جوان به کار ادامه دهم. با این حال برنامه مشخص خودمان و اهداف بزرگی را داریــم. فعال با دومــی در مرحله مقدماتی لیگ بــه هدف اولیهمان رســیدهایم اما برای ادامه اهــداف بزرگتری داریم کــه مرحله به مرحله برای رسیدن به آن تالش میکنیم. برنامهتان بــرای دیدار با ســایپا چیست؟

ما در بازی رفت به این تیم باختیم اما در برگشــت که البته سایپا تیم بهتری داشت پیروز میدان شــدیم. ما برای مسابقه پیش رو هــم مانند دیگر بازیهــا برنامه داریم و نقاط ضعف و قوت حریف را شناســایی کردهایم و میرویم تا برنده شویم و به نیمه نهایی برسیم.

 ??  ?? در پایان مرحله اول لیگ برتر والیبال، برنامه چهار دیدار مرحله پلیآف نیز مشخص شد. مرحلهای که در یکی از مهمترین و حساسترین رقابتهایش، پیکان و سایپا به مصاف هم میروند. دو تیمی که سالها رقبای سنتی و دو قطب اصلی لیگ والیبال به حساب میآمدند و در این فصل هم جزو مدعیان به حساب میآیند. دیدار این دو تیم یکی از حساسترین رقابتهای مرحله پلیآف خواهد بود. جدالی که سرمربی پیکان درباره آن میگوید ترسی از آن ندارد و تیمش با اهداف بزرگی که دارد، نگاهش به مراحل باالتر معطوف است. محمد ترکاشوند پس از باخت تیمش در هفته پایانی دور برگشت و ایستادن در جایگاه دومی درباره این بازی و آینده تیمش صحبت میکند.
در پایان مرحله اول لیگ برتر والیبال، برنامه چهار دیدار مرحله پلیآف نیز مشخص شد. مرحلهای که در یکی از مهمترین و حساسترین رقابتهایش، پیکان و سایپا به مصاف هم میروند. دو تیمی که سالها رقبای سنتی و دو قطب اصلی لیگ والیبال به حساب میآمدند و در این فصل هم جزو مدعیان به حساب میآیند. دیدار این دو تیم یکی از حساسترین رقابتهای مرحله پلیآف خواهد بود. جدالی که سرمربی پیکان درباره آن میگوید ترسی از آن ندارد و تیمش با اهداف بزرگی که دارد، نگاهش به مراحل باالتر معطوف است. محمد ترکاشوند پس از باخت تیمش در هفته پایانی دور برگشت و ایستادن در جایگاه دومی درباره این بازی و آینده تیمش صحبت میکند.
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran