Iran Varzeshi

آنفیلد دستنیافتنی­تر از همیشه

دردسرهای کلوپ در غیاب ستاره محروم، فاندایک

-

قلعه آنفیلد در 13 ماه اخیر که ویرجیل فاندایک بهعنــوان گرانترین مدافع جهان به خــط دفاعی لیورپول اضافه شــده، برای میهمانان دســتنیافت­نیتر از قبل شــده اما نبــودن این هلنــدی در بازی امشــب برابر بایرنمونیخ، یورگن کلوپ را با دردسر مواجه کرده است.

لیورپــول، نایبقهرمان فصل قبل لیگ قهرمانــان، در مرحله گروهی بهســختی، با کمتریــن فاصله و بهدلیل گل زده بیشــتر نسبت به ناپولی توانســت به مرحله حذفی صعــود کند و ایــن به قیمت ســه اخطاره شــدن فاندایــک تمام شــد کــه مرحله یکهشــتمنه­ایی را از دســت میدهــد. بر خاف فرم خیلی خوبشــان در لیگ برتر که تنها یکبار شکست خوردهاند، تیم کلوپ هر ســه بازی خارج از خانه مرحله گروهی را به ناپولی، پاریســنژر­من و ستاره سرخ بلگراد باخــت و این یعنی باید بــرد خوبی از بازی امشــب به دســت آورند تا ذخیرهشان برای بازی 22 اسفند باشد.

ســه بــرد در آنفیلــد، لیورپــول را به یکهشــتمنه­ایی رســاند و فاندایــک که بهعنوان بازیکن لیورپول در 25 بازی خانگی در لیــگ برتــر و لیگ قهرمانان شکســت نخــورده در این بازی غایب اســت. در این 25 بازی لیورپول 16 کلینشــیت داشته و این نشان از اســتحکام خط دفاعی لیورپول دارد که معضل اصلی دو سال اول مربیگری کلوپ بود.

حاال نداشتن مدافع 75 میلیون پوندی ضربه بزرگی اســت اما لیورپول جو گومز و به احتمــال زیاد دژان لــورن را نیز بهدلیل مصدومیت در اختیــار ندارد. گومز دو هفته قبل تحــت عمل جراحی قرار گرفت و لورن بعــد از مصدومیت 17 دی بــازی نکرده و تیــم را در اردوی گرمســیری ماربیا در این هفته همراهی نکرد. زوج خط دفاعی جدید، ژوئل ماتیپ و فابینیو احتماال وظیفه متوقف کردن یکی از دستپروردهه­ای کلوپ یعنی روبرت لواندوفسکی را در این دیدار برعهده خواهند داشــت. این لهستانی خوشنام که با کلــوپ دو قهرمانی بوندسلیگا را بههمراه دورتموند به دســت آورد و سال 2013 در فینال لیگ قهرمانــان اروپا به بایرن باخت، یک سال بعد راهی بایرن شد.

بعد از دو قهرمانــی کلوپ با دورتموند در ســالهای 2011 و ،2012 بایــرن تیم یکهتاز لیگ آلمان بوده و شــشبار قهرمان شــده، هرچند این فصل رقابــت نزدیکی با تیم لوســین فاوره دارد. اگرچه لواندوفسکی بههمراه کینگزلی کومان با خاقیت خامس رودریگس و لئون گورتــزکا میتوانند برای دفاع لیورپول دردســر زیادی درســت کند اما آن طرف زمین بایرن نگرانکننده است. بازیکنان جوان آژاکــس در مرحله گروهی با ســرعت خود به بایرن ضربــه زدند و در هفتههــای اخیر بایرلورکــ­وزن و آگزبورگ، کلوپ را امیدوار کردهاند. لیورپول فصل قبل تا فینال رفت چون فاندایک در پشــتی را بســته بود و محمد صــاح، روبرتو فیرمینو و ســادیو مانه فوقالعاده بودنــد و زیاد گل میزدند. بدون ســتاره خــط دفاعی، مثلث هجومی باید بیشــتر بدرخشــند تا برتری خوبی به بازی برگشت در مونیخ ببرند وقتی فاندایک برمیگردد.

سابقه دو غول فوتبال اروپا تنها ششبار با هم روبهرو شدهاند که آخرین آنها در سوپرجام اروپا در سال 2001 بود. لیورپول آن بازی را 3 بر 2 برد و در نیمهنهایی فصل 1980-1981 جام باشگاههای اروپا که در نهایت به قهرمانی رسید، بایرن را شکست داد. بایرن نخستین بازی دو تیم در نیمهنهایی جام برندگان جام اروپا در فصل 1971-1972 را برده اما این تنها پیروزیاش در رقابت با لیورپول است. ترکیب احتمالی

لیورپول: آلیسون؛ الکساندر آرنولد، ماتیپ، فابینیو، رابرتسون؛ واینالدوم، هندرسون، کیتا؛ صالح، فیرمینو، مانه

بایرنمونیخ: نویر؛ کیمیش، زوله، هوملز، آالبا؛ مارتینس، تیاگو؛ گنابری، خامس، کومان، لواندوفسکی

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran