Iran Varzeshi

نشانههای ضعف بارسلونا

-

بارسلونا یک پای ثابت قهرمانی اللیگا در ســالهای اخیر بوده اما ناکامیهایش­ان در لیگ قهرمانان روی این موفقیت ســایه انداخته و حــاال که این تیم خودش را برای بازی رفــت مرحله یکهشــتمنه­ایی لیگ قهرمانان اروپا در زمین لیون آماده میکند، نشــانههای­ی از ضعف را بروز داده است. تیم ارنســتو والورده در حالی به فرانسه میرود که با برد یک بــر صفر برابر رئالوایادو­لید با هفت امتیاز اختــاف در صدر جدول اللیگا قرار گرفته، اما بازی شنبه تردیدهای زیادی درباره توانایی این تیم برای قهرمانی اروپا به وجود آورد. این پیــروزی خفیف که در آن لیونل مســی یک پنالتی گل کرد و دیگری را از دســت داد، بعد از تساوی بدون گل با اتلتیکبیلب­ائو، مســاوی 2 بر 2 با والنسیا و تســاوی یک بر یک با رئالمادرید در بازی رفــت نیمهنهایی جام حذفی اســپانیا رقم خورد و همانطور کــه والورده و جرارد پیکه بعــد از بازی بــا وایادولید گفتنــد، تیم به پیشرفتی اساسی نیاز دارد.

بارسلونا در ســه فصل اخیر یعنی بعد از سهگانه ســال 2015 در یکچهارمنها­یی حذف شــده کــه بدترین آنهــا فصل قبل بهوســیله رم بود که پیروزی 4 بر یک آنها در بازی رفت با باخت 3 بر صفر در پایتخت ایتالیا از بین رفت. حسرت آنها وقتی بیشتر شــده که در این ســه فصــل رئالمادرید بهعنــوان قهرمانی دســت یافته تــا تعداد جامهای اروپاییاش را به 13 برساند در برابر پنج قهرمانی بارســا. با وجود آنکه در چهار ســال اخیر ســهبار قهرمان اللیگا و چهاربار قهرمان جام حذفی شــدهاند، این احساس وجود دارد که بارسا باید در اروپا بهتر نتیجه میگرفت بخصوص با توجه به اینکه مسی در اوج است. او در نخستین نطق خود بهعنوان کاپیتان بارســا هم روی این احساس صحه گذاشت: «باید ســعی کنیم این جام زیبا را به نوکمپ برگردانیم.» برای رسیدن به این رویا باید از نظر کســب نتیجه در بازیهای خارج از خانه پیشــرفت کنــد، این تیم در شش ســفر آخرش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان تنها یک برد داشته با سه گل زده و 13 گل خورده. بارســا با بازگشت ساموئل اومتیتی بعد از حدود سه ماه تقویت میشود هرچند توماس فرمالــن و آرتور ملو بهدلیل مصدومیت حضور نخواهند داشت.

منبع: رویترز

ترکیب احتمالی: لیون: لوپز؛ مارسل، مارسلو، دنایر؛ مندی، آئوار، اندومبله، تته، دپای، دمبله، کورنت بارسلونا: تر اشتگن، سمدو، پیکه، النگله، آلبا؛ بوسکتس، ویدال، راکیتیچ؛ دمبله، سوارس، مسی

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran