Iran Varzeshi

امیدهایآلم­انرویدوشبا­یرن

-

بایرنمونیخ امشب در حالی بازی رفت مرحله یکهشــتمنه­ایی لیــگ قهرمانان اروپــا در آنفیلد را برابــر لیورپول برگزار میکند که امیدوار اســت پرچمدار فوتبال آلمان در لیگ قهرمانان باشد و این کشور حداقل بتواند یک نماینده در میان هشت تیم پایانی این رقابتها داشــته باشد؛ اتفاقی که از فصل 2005-2006 همــواره رخ داده اما اگر بایرن باخت بدی مقابــل میزبانش متحمل شــود، این روند به مخاطره میافتد. بازی برگشت 22 اسفند در مونیخ برگزار میشود.

جمعه شــب در بازی با آگزبورگ البته تردیدها درباره شــانس قهرمان بوندسلیگا بیشتر شد چون تیمی که درســت باالی منطقه سقوط لیگ آلمان است، آخرین حریفی بود که ضعفهای بایرن روی ضدحمات سریع را به نمایش گذاشت.

بایرن دوبار عقــب افتاد و در نهایت به پیروزی 3 بر 2 رســید. با توجه به اینکه بوروســیاد­ورتموند با 3 گل در زمین تاتنهام شکســت خورده و شالکه باید با تیم فوقالعاده پپ گواردیوال، منچسترسیتی، روبهرو شــود، بایرن بیشــترین شــانس را در میان تیمهــای آلمانی برای حضــور در یکچهارمنها­یی دارد. دورتموند در این فصل صدرنشین بوندسلیگا بوده اما در رقابتهای اروپایی این بایرن اســت که عادت به صعود به مراحل پایانی دارد.

اما هر هوادار لیورپول از تماشــای تقای بایرن مقابل آگزبــورگ دالیل زیادی بــرای خوشبینی نسبت به تیمش خواهد داشت.

فیلیپ مکــس، بال آگزبورگ دوبار از ســمت چپ نفوذ کرد کــه یکی به گل به خودی ثانیه 13 لئون گورتزکا منجر شــد و دیگــری را جی دونگ وون هافبک تیم ملی کرهجنوبی گل کرد. کینگزلی کومــان که با وجــود مصدومیت به بازی امشــب میرســد، بایــرن را نجات داد بــا دو گلی که زد و یکی که برای داوید آالبا ســاخت، اما ماتیاس سامر کاپیتان و مربی ســابق دورتموند که در حال حاضر کارشــناس یورو اسپورت اســت، میگوید: «شما نمیتوانیــ­د لیورپول و آگزبورگ را با هم مقایســه کنیــد. اگر اشــتباهات مقابل آگزبــورگ و تزلزل مدافعان کناری در این بازی تکرار شــود، کار بایرن خیلی سخت میشود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran