Iran Varzeshi

سوالری: لیگ را از دست ندادهایم

-

تیبــو کورتــوا، دروازهبان رئــال مادرید گفته این تیم مقابل خیرونا خوب بازی نکرد. شکست دو بر یک خانگی مقابل این تیم باعث شــد که رئال به رده ســوم جدول برود و 9 امتیاز کمتر از بارســلونا­ی صدرنشین داشته باشد.

کورتــوا گفــت: «نمیدانم چه شــد. به نظــرم در نیمه اول عالی بــازی کردیم. البته ریتــم بازی ما در حد دیــدار مقابل اتلتیکو و آژاکس نبود امــا من چند توپ را گرفتم و ما از حریف هم پیــش افتادیم اما آنها بعد بهتر شــدند. من صحنه پنالتی را ندیدم. زمانی که نتیجه مساوی شد، ما نمیتوانستی­م توپ را در اختیار داشــته باشیم و روی گل دوم هم من نمیتوانستم کاری انجام دهم.

ما ســه امتیاز طالیی را از دست دادیم. نمیدانــم که لیگ را از دســت دادهایم یا نه اما به جایی برگشــتهای­م که یــک ماه پیش بودیم اما فصل طوالنی است و ما باید به بردن بازیها ادامه دهیم.»

کورتوا همچنیــن گفته که گرت بیل به زندگی در اسپانیا عادت نکرده است.

از بیل اغلب انتقاد میشود که نتوانسته در شهر مادرید جا بیفتد و حضوری پررنگ در کنار همتیمیهایش در خارج از میدان داشته باشــد. او بیشتر اوقات فراغت خود را به بازی گلــف میگذراند و به همیــن دلیل بازیکنان رئال نام او را «گلفباز» گذاشتهاند.

کورتــوا میگویــد: «من مانند کســی زندگــی میکنم که در مادریــد به دنیا آمده و بزرگ شــده اســت. من دیر غذا میخورم، دیر میخوابم، ... ســبک زندگــی مادریدی اینطوری است.»

کورتوا گفته کــه اخیرا همتیمیها برای شام به بیرون رفتهاند ولی بیل به دلیل اینکه ســاعت 11 شــب میخوابد در جمع حاضر نشده اســت: «آن شــب همه تیم برای شام بیرون بودیم امــا بیل و تونی کروس نیامدند. به نظر آنها شام خیلی دیروقت بود.

ما ســاعت 9:30 دور هم جمع شــدیم و شــام را هم ســاعت 10:15 صرف کردیم. ســاعت 12 هم همه قهوه خوردیم. ما ساعت 1 خوابیدیم تا به تمرین فردا که ســاعت 11 صبح بود برســیم. برای من کــه این میزان خواب عالی است اما بیل گفت: من پیش شما نمیآیم، من ســاعت 11 شب میخوابم و به همین دلیل هم بود که حضور نیافت.»

پیشتر هم مارسلو گفته بود در رختکن رئال مادرید احساس تنهایی میکند، و پس از رفتن کیکو کاسیا تنها با بیل دوست صمیمی است. البته این دو نفر به دلیل اینکه همزبان هم نیستند خیلی با هم حرف نمیزنند.

رئالمادریـ­ـد در خانه مقابــل جیرونا با نتیجه 2 بر یک شکســت خورد. پس از بازی، سانتیاگو ســوالری، مربی رئال از ترکیبی که چیده بود دفاع کرد.

پس از بازی از عملکرد مارســلو بســیار انتقاد شد. او پس از مدتی دوری از ترکیب به تیم برگشته بود، ولی عملکرد خوبی نداشت.

از سوالری ســوال شد که آیا لیگ برای رئال به پایان رســیده و او گفت: «نه، به هیچ وجــه، اصال. هفته بعد یک بازی دیگر داریم و رقیبان هم بازی دارند. هر بازی دشــوار است و ایــن را جیرونا امروز نشــان داد، اما ما باید بــه پیروزی ادامه بدهیم تا فاصله را با رقیبان کم کنیم.»

ایــن مربی البته گفت کــه رئال فرصت خوبی را از دســت داد: «افسوس، سه امتیاز از دســت ما گریخت و نزدیکترین رقیبان ما هم پیروز شدند. این مایه افسوس است چون مــا در فرم خوبی بهســر میبردیم و فاصله را کم کرده بودیم اما حاال فاصلهمان ســه امتیاز بیشتر شد.

فوتبال همین است و امروز رقیب ما عالی بازی کرد. آنها در نیمه اول که ما فرصتهایی برای زدن گلهای بیشــتر داشــتیم، تسلیم نشــدند. در نیمــه دوم آنها انرژی بســیاری داشــتند و در حمالت دقیق عمل کردند، در حالی که تیم ما آن درخشش الزم را نداشت.»

رئال در ســه بازی قبلی خــود در خانه بارســلونا، اتلتیکوماد­رید و آژاکس بازی کرده بود. ســوالری برای این بازی خانگی شــش تغییر در ترکیب داده بود و به نظر نمیرسید از تصمیمش پشــیمان شــده باشد: «پرسش دربــاره اینکه اگــر تیم با ترکیــب متفاوتی بازی میکرد چه میشــد صحیح نیســت. ما نمیتوانیم در این باره نظری بدهیم.»

او به خســتگی تیم در دو هفته گذشته هم پرداخت: «هزینهای که تیم پرداخت کرد فقــط فیزیکی نبود، بلکه ما از نظر تمرکز هم دچار مشکل شدیم. ما چند بازی مهم برگزار کردیم که در آنها نتایج خوبی گرفتیم و شاید انرژی تیم در نیمــه دوم بهدلیل این دیدارها بود که کم شد.»

او درباره مارســلو هم گفت: «به نظرم او عالی بازی کرد.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran