Iran Varzeshi

دایی و منصوریان در آزمون سخت آسیایی

-

ســایپا و ذوبآهن بعد از گذشــتن از تیمهــای مرحله اول پلیآف حــاال باید در مرحلــه دوم این رقابتهــا مقابل تیمهای قدرتمندی به میدان بروند تا برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آســیا بجنگند. ســایپا بعــد از پیروزی مقابل پنجاب هند که با 4 گل به پایان رســید، حاال برای بازی با الریان قطر آماده میشــود تا این تیم را هم کنــار بزند و راهی مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آســیا شــود. ذوبآهن هم که بازی ســختی در مرحلــه اول پلیآف مقابل الکویت کویت داشــت، بایــد مقابل الغرافــه قطر قرار بگیرد. مقابل تیمــی که مهدی طارمــی را در اختیار دارد و به چیزی جز پیــروزی فکر نمیکند.

سایپا که 9 هفته اســت در لیگ برتر رنگ بــرد ندیده و مشــکالت مالی زیادی دارد، مقابل تیم گمنام پنجاب هند توانست به یک پیــروزی پر گل برســد تا به لحاظ روحی آماده بازی ســخت و سرنوشتســا­ز برابر الریان شود.

این بازی البتــه تفاوت زیادی با بازی قبلــی دارد. در آن بــازی، پنجاب در حد و انــدازه یک تیم مدعی نبود و البته در فصل جدید لیگ هند، شــرایط خوبی نداشت اما بازی با الریان بسیار سخت و مهم است. آن هم در ورزشــگاه خانگی الریان که میتواند شــرایط را بــرای نارنجیپوشـ­ـان تهرانی ســختتر کند. به هر حال اگرچه الریان از بازیکنان سرشناسی مثل سباستین سوریا، لوکاکا برزیلی ...و بهــره میبرد اما تیمهای علی دایی همیشــه نشــان دادند مقابل هر حریفی بــرای ارائه یک بــازی هجومی به میدان میروند و از همان ابتدا به دنبال گل هستند.

ســایپا اگر در بازی با الریان هم مثل همیشه تهاجمی کار کند و از حریف ترسی نداشته باشد، بدون شــک میتواند در این بازی مهم بــه پیروزی برســد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. بازی ســایپا مقابل الریان که لقب شیرها را یدک میکشد، ســاعت 18:30 امروز در ورزشگاه احمد بن علی الریان برگزار خواهد شد.

همزمــان بــا این بازی حســاس، تیم ذوبآهن اصفهان که در سالهای اخیر پای ثابت لیگ قهرمانان آسیا بود و البته همیشه در نقش یک مدعی ظاهر میشد، باید مقابل الغرافه قطر به میدان برود.

ذوبآهــن این روزها شــرایط چندان خوبی ندارد. این تیم بعد از نتایج سینوسی و نه چندان خوبی که با امید نمازی کســب کرد، دچار تغییر در کادرفنی شد تا علیرضا منصوریــان هدایت تیم را بــه عهده بگیرد. ذوبآهــن برخالف ســایپا مشــکل مالی نداشــت و طبــق برنامهای کــه منصوریان داشــت، خریدهای نیم فصل را انجام داد. با این اتفاق، همه منتظر یک ذوبآهن جدید و قوی از ســوی منصوریان بودند اما تا االن سبزپوشــان اصفهانی نتایــج چندان خوبی نگرفتند. این تیــم در حضور منصوریان، تا االن بــردی در لیگ برتر کســب نکرده اما در پلیآف لیگ قهرمانان آســیا موفق شد الکویت کویت را به ســختی شکست دهد. تیمی که تــالش زیادی برای رســیدن به مرحله گروهی انجام مــیداد اما در نهایت موفــق نبود تا ذوبآهن حریــف الغرافه در مرحله دوم پلیآف این رقابتها شود.

ذوبآهــن که تجربه نســبتا خوبی در لیگ قهرمانان آسیا دارد، سهشنبه در حالی باید مقابل الغرافــه قطر قرار بگیرد که یک بازیکن ایرانی در ترکیب تیم مقابل میبیند. او هم کسی نیست جز مهدی طارمی.

ذوبیهــا ظاهــرا از اینکه قرار اســت تیمشــان مقابل مهدی طارمی قرار بگیرد، اســترس خاصی دارند. دلیل آن هم چیزی نیست جز تالش زیاد طارمی برای گل زدن و البته اینکه او در اوج آمادگی به سر میبرد.

در واقع طارمی در جام ملتهای آسیا یکی از بهتریــن بازیکنان تیم ایران بود که نشان داد این روزها بیش از هر زمانی آماده گل زدن و خودنمایی اســت. از آنجایی که طارمی در مقابــل تیمهای ایرانی هم کامال حرفــهای رفتار و فقط بــرای موفقیت تیم خودش تالش میکند اســترس بیشتری به ذوبیها وارد شده.

البتــه تیــم ذوبآهــن از طارمــی هــم انتظاری جــز این ندارد اما شــناخت این بازیکــن از تیمهای ایرانی اســترسزا اســت چراکــه او فصل گذشــته در مقابل تراکتورساز­ی هم با توجه به همین شناخت موفق شــد، یــک گل بزند، یــک پاس گل بدهد و البته یک پنالتی برای الغرافه بگیرد تا تیمش به پیروزی برســد و قرمزپوشــا­ن تبریزی حذف شوند.

با این شرایط، به نظر میرسد ذوبآهن کار سختتری به نسبت سایپا در این مرحله از پلیآف لیگ قهرمانان آســیا داشته باشد. چرا کــه الغرافه عالوه بر طارمــی، بازیکنان شــاخص دیگری از جمله ویســلی اسنایدر هلندی، لوکاس مندز برزیلــی ...و را هم در ترکیب دارد و در ورزشگاه خانگی به چیزی جز کســب پیروزی در وقتهــای قانونی و رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فکر نمیکند. البته تجربه باالی منصوریان در این پلیآف لیگ قهرمانان آســیا تا حدودی خیال ذوبیها را راحت کرده.

منصوریــان بــا نفت تهــران 2 بار و با اســتقالل یک بار در پلیآف لیگ قهرمانان آسیا حضور داشــت و توانست 2 پیروزی و یک شکســت را ثبت کند. بــا این تجربه و البتــه پیروزی مقابل الکویــت کویت، حاال باید منتظــر ماند و دید در نهایت کدام تیم میتواند پیروز شود و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد.

مســابقاتی که اگرچه تیمها شــرایط متفاوتی نســبت به یکدیگــر مخصوصا به لحاظ مالی دارند اما معموال بازیهای جالبی در آنجا رقم میخورد و تیمهای ایرانی نشان دادند با همه مشــکالت میتوانند از ســد حریفان آسیایی خود بگذرند.

از نقطه ضعف الریان برای پیروزی استفاده میکنیم

به نظر میرسد ذوبآهن کار سختتری به نسبت سایپا در این مرحله از پلیآف لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. چرا که الغرافه عالوه بر طارمی، بازیکنان شاخص دیگری از جمله ویسلی اسنایدر هلندی، لوکاس مندز برزیلی ...و را هم در ترکیب دارد و در ورزشگاه خانگی به چیزی جز کسب پیروزی در وقتهای قانونی و رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فکر نمیکند.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran