Iran Varzeshi

یک وعده، اعتصاب را منتفی کرد

سرپرست باشگاه پرسپولیس از بازیکنان مهلت گرفت

-

به اعتراض بازیکنان پرســپولیس هیچ ایرادی وارد نیست. آنها بیش از یک سال است در سختترین شــرایط به میدان میروند اما به نسبت دیگر تیمها و یا حتی سالهای گذشته خودشان کمترین دریافتی را داشتهاند.

باورش شــاید کمی سخت باشد اما واقعیت این است که پرسپولیسیه­ا تا االن که از نیمفصل دوم هم ســه هفته گذشــته، تنهــا 30 درصد از پول قراردادهای­شــان را دریافت کردهاند و این درحالی اســت که امیدوار بودند پاداش نایبقهرمان­ی در آســیا تا حدودی مشکالت مالیشان را برطرف کند. باشــگاه اما همچنان جیبها و دســتهایش خالی است و جز وعده، چیزی برای بازیکنان معترض خود ندارد.

این وعدهها اما آنقدر قوی و قابل اعتماد نیستند که تکیهگاه خوبی برای بازیکنان پرســپولیس باشــند و برای همین بود که آنها باشگاه را به تحریم تمرین تهدیــد کردند. همین دو روز پیش بود که پرسپولیســ­یها کاپیتان را به جمعشــان فراخواندند و از او خواســتند که در باشــگاه نمایندهشان باشد. میخواستند ســیدجالل حسینی اعتراضشــا­ن را به گوش باشگاه برساند و همینطور هم شد.

صبح شــنبه پیش از آنکه آقای سرمربی ســوت شــروع تمرین را به صــدا در بیاورد، بازیکنان پرسپولیس دور هم جمع شدند و قرار گذاشتند که برای دریافت مطالبات معوقهشان باشــگاه را تحت فشــار بگذارند. چیزی که به باشــگاه گفتند این بود که اگــر تا بعد از بازی حذفی با پدیده پولشان پرداخت نشود، تمرین را تعطیل میکنند و اتفاقا شب همین بازی بود که سرپرست باشگاه برای شنیدن حرفهایشان به اردو رفت.

بازیکنان پرسپولیس در حالی از مشکالت مالی و بیپولی باشگاه شکایت دارند که این تیم در اســفندماه باید بازیهای فشرده و سنگینی را در لیگ برتــر و لیگ قهرمانان برگزار کند و اسپانســره­ای اصلی باشــگاه هم اعالم کردهاند که فعال خبری از مبلغ ویژه برای تزریق به پرســپولیس نیســت. در واقــع بعد از اینکــه حامی مالی آب پاکی را روی دستشــان ریخت به فکر اعتصاب افتادند که البته آن هم تا این لحظه منتفی است.

جالب اینکه در نخستین روزهای جانشینی ایرج عرب به جای گرشاسبی پرسپولیســ­یها یک بــار دیگر تصمیم به اعتصاب گرفتــه بودند که دلیلش برخورد چکشــی سرپرست جدید با مشــکالت مالی آنها بود. او بازیکنان را تهدید کرده بود که اگر تمرین نکنند، دیگر جایی در پرســپولیس نخواهند داشت و همان برخورد بین باشگاه و بازیکنان فاصله انداخت. این بار اما آقای سرپرســت از در دوســتی وارد شد و ســعی کرد با یکی دو تا وعده رضایت پرسپولیسیه­ا را جلب کند. ایرج عرب که در جریان نارضایتی بازیکنان قرار گرفته بود، یکشــنبه شب در اردوی پیش از بازی حذفی با پدیده حاضر شد و با بازیکنان تیم جلسه گذاشت.

در این جلســه عرب از آنها خواســت با کمی تحمــل و صبوری به او کمک کنند تا شــاید باشــگاه بتواند قبل از پایان سال بخشی از قراردادهای فصل جاری را پرداخت کند. سرپرســت باشــگاه پرسپولیس در گفتوگویی که با بازیکنان باتجربه تیم از جمله ســیدجالل حســینی داشت، گالیههای سرخپوشــان را شــنید و از کاپیتان خواســت جو تیم را آرام نگه دارد تا او بتواند در چند روز آینده پولی را برای حل بخشــی از مشــکالت مالی فراهم کند. او تصمیم دارد با توجه به اینکه فعال هیات مدیره باشگاه وجود خارجی ندارد شــخصا به فکر حل این مشــکل باشــد تا بتواند درصد قابل توجهی از قراردادهــ­ای بازیکنان را تا قبل از پایان ســال پرداخت کند. وعدهاش به بازیکنان هم همین بود که اتفاقا کارگر افتاد و پرسپولیسیه­ا از خیر اعتصابی که برای بعد از بازی با پدیده برنامهریزی کرده بودند، گذشتند.

حاال اما آنها یک دلخوری تازه را رو کردهاند و آن، اینکه رقم قراردادها و پاداشهایشا­ن چرا و چطور لو رفت؟ آنها این دلخوری را به گوش سرپرست باشــگاه هم رســاندند چرا که معتقدند این اخبار از درون باشگاه به بیرون درز کرده و در این زمینه مســووالن باشگاه را مقصر میدانند. آنچه مشخص است، این است که در حال حاضر رابطه چندان خوبی بین برخی از بازیکنان پرسپولیس و مسووالن باشگاه برقرار نیست و این موضوع تبعات بدی برای فینالیست آسیا خواهد داشت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran