Iran Varzeshi

م ‌یتوانستم‌تاری ‌خساز‌شوم‌اما‌اعتقاداتم‌مه ‌متر‌بود

کلهر: تقلب زیاد شده، من کار خاصی نکردم!

- @iranvarzes­hi

اســکی در ایران ورزش مهجوری اســت و کمتر خبری از آن میشــنویم و بولد میشــود اما یک اتفاق جالب در جریان رقابتهای قهرمانی جهان در ســوئد، اسکی ایران را بدل به سرتیتر خبرها کرد. مرجان کلهر عضو تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران که در رقابتهای قهرمانی جهان در ســوئد شرکت کرده بود، دست به اقدامی قابل تقدیر زد و در حالی که نامش توسط داوران برای حضور در مرحله دوم مسابقات اعالم شده بود، با اعالم خطــای خود به داورانی که آن را ندیده بودند، از ادامه مسابقه انصراف داد. او با این اقدامش به شدت مورد توجه و تحسین رسانهها و داوران و ورزشکاران حاضر در مسابقات قرار گرفت. کلهر درباره این تصمیم جالب صحبت کرده است. در مورد مسابقات قهرمانی جهان صحبت کن.

مسابقات قهرمانی جهان مســابقات بزرگی است که تمام قهرمانان جهان در آن حضور دارند و اینکه ما توانستیم به مرحله دوم مسابقات راه پیدا کنیم برای نخستین بار در تاریخ اسکی ایران بود. از تصمیمی که گرفتــی حرف بزن. کمســابقه بوده که یک ورزشــکار خودش خطایش را به داوران اعالم کند. چرا چنین

تصمیمی گرفتی؟

ابتــدا یــک توضیحی در مورد قوانین مســابقه بدهــم. طبــق قانــون فدراســیون جهانــی اســکی هر ورزشــکاری کــه بخواهد در مســیر مسابقه شرکت کند، باید شــعاع پیــچ را رد کند. در واقــع دروازهها اگر از بیــن پاهای ورزشــکار رد شــود، اوت محسوب میشود که البته چندان مشخص نیست. معموال هیــچ اتفاقی از چشــم دوربینهــا دور نمیماند اما نمیدانــم چطور این خطــا را دوربینها ثبت نکردنــد. وقتــی به خط پایــان رســیدم متوجه شدم که خطا کردهام اما دیدم که اسمم در مانش دوم قرار گرفته است. ضمن اینکه به جز من، عاطفه احمدی و فروغ عباسی هم به مانش دوم راه یافتند. این قضیه مقداری هم وسوسهبرانگ­یز است و من فکر میکردم که به احتمال ۹۹ درصــد من را اوت اعالم میکنند چــون من اوت کردم و هیچ چیزی هم از نظر داوران پنهان نمیماند اما وقتی به خط پایان رسیدم دیدم که اسمم در ردهبندی است و میتوانم در مانش دوم هم شرکت کنم. میشد که تاریخساز شــوم و در مانش دوم هم شرکت کنم چون این اتفاق ممکن است دیگر هیچوقت برای من در دوران ورزش حرفهایام نیفتــد اما با توجه به ایمان و اعتقادی که داشــتم و اخالقیاتی که در خودم میشناسم، تصمیم گرفتم که این کار را انجام بدهم. این حرکت در رسانههای مختلف جهان به شدت بازتاب داشته و به نوعی رسم پهلوانی در اسکی بوده.

نمیدانــم این را چطور بگویم. متأســفانه آنقدر آدمها بد شــدهاند و تقلب زیاد شــده که این کار من که اصــال کار خاصی هم نبوده، با برداشــت بزرگی مواجه شــده. در نهایت خیلی خوشحالم که این کار را انجام دادم.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran