Iran Varzeshi

روزگار سخت کریم در فارست

-

اونیل اعتقادی به انصاریفرد ندارد؟

کریم انصاریفرد در جام ملتهای آســیا، بیشتر از اینکه برای تیم ملی بازی کند، روی نیمکت نشســت و هــر از چندگاهی با صالحدید کارلوس کیروش فرصت عرضاندام پیدا کرد. کریم که حاال 8۲ ســاله شده، از وقتی به تمرینات ناتینگهامف­ارست اضافه شده فقط در یک بازی بــه میدان رفته و باقی دیدارهای این تیم قدیمی و ریشــهدار را از روی سکو تماشا کرده.

نخســتین حضور کریم انصاریفرد در ترکیب ناتینگهامف­ارســت و بعد از پایان جام ملتهای آســیا، هفته ســی و یکــم و مقابل برنتفورد بود. دیداری که با نتیجه ۲ بر یک به ســود ناتینگهامف­ارســت به پایان رســید. کریم در دقیقه 87 این بازی جای لوئیس گرابان- بهترین گلزن فارســت- را گرفت اما فرصت به اندازهای نبود کــه او گل بزند یا اثری روی نتیجه بگذارد.

در بــازی هفته ســی و دوم، نام انصاریفرد در فهرســت بازیکنان ذخیره قرار داشــت اما مارتین اونیل حتی یک دقیقه هم از او در زمین اســتفاده نکرد. کریم 0۹ دقیقه روی نیمکت نشست و شاهد تساوی ۲ بر ۲ ناتینگهامف­ارســت مقابل وستبرومویچ بود. هفته سی و سوم اما نام کریم انصاریفرد از فهرســت بازیکنان ذخیره حذف شــد و مهاجم تیم ملی ایران مجبور شــد بازی مقابل بیرمنگام را از روی سکو تماشا کند. دیداری که با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

کریــم از وقتی به تمرین ناتینگهامف­ارســت برگشــته، این تیم ۳ بازی انجــام داده و انصاری فرد تنها ۳ دقیقــه فرصت حضور در زمین را بهدســت آورده. آماری ضعیف برای مهاجمی که با نظر آیتور کارانکا پیراهن ناتینگهامف­ارســت را پوشید اما حاال این مربی اسپانیایی را کنار خود نمیبیند. مدیران ناتینگهامف­ارســت در نقــل و انتقاالت نیمفصل چمپیونشیپ تصمیم به قطع همکاری با کارانکا گرفتند تا مارتین اونیل باتجربه و ایرلندی را جانشین او کنند.

مارتین اونیل در نقل و انتقاالت زمستانی، خط حمله ناتینگهامف­ارست را تقویــت کرد. او دو مهاجم به نامهای لئوناردو بوناتینی و جیمی وارد را خرید تا از آنها در ترکیب ناتینگهامف­ارست استفاده کند. بوناتینی مهاجم سابق ولورهمپتون است که ســابقه بازی برای الهالل عربستان، گویاس برزیل و اســتوریل پرتغال را نیز در کارنامــه دارد. او برزیلی اســت و از وقتی به ناتینگهامف­ارســت آمده، ۲ بار در ترکیب این تیم قــرار گرفته و 60 دقیقه در زمین بوده.

جیمی وارد دیگر مهاجمی اســت که با نظر اونیل به ترکیب ناتینگهامف­ارســت اضافه شــده. مهاجمی که توانایی بازی در کنارههای زمین را نیز دارد.

او ســالها در چمپیونشــی­پ بــازی کرده و ســابقه حضور در شــفیلدیون­ایتد، دربیکانتی و چارلتــون را نیز در کارنامه دارد. با توجه به حضــور این دو مهاجم و همچنین سکونشــینی انصاریفرد، به نظر میرســد مارتین اونیــل اعتقادی به مهاجم ایرانی تیمش ندارد. مهاجمی که بعد از درخشــش در پانیونیوس، المپیاکوس و لیگ یونان، امیدوار بود در چمپیونشــی­پ هم بتواند بازیکنی کلیدی برای ناتینگهامف­ارست باشد.

با توجه بــه پایان مهلت نقــل و انتقاالت در اروپــا، کریم بایــد در ناتینگهامف­ارســت بماند، تواناییهای خود را نشان بدهد و به تفکرات مارتین اونیل راه پیدا کند. مربی باتجربهای که ســالها در لیگ برتر فعالیت کرده و روی نیمکت اســتونویا­ل، اورتون و لیدزیونایت­د نیز نشســته. کریم انصاریفرد بــا آمادگی باال بایــد اونیل را متقاعــد کند تا فرصت بیشــتری در اختیار او قرار بدهد. فرصتی نه ۳ دقیقهای بلکه بیشتر.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran