Iran Varzeshi

طالی جوانمردی، برنز شجاعی و سهمیه توکیو، سوغاتی از العین

-

در ســومین روز از رقابتهــای جامجهانی پاراتیرانـ­ـدازی العین امارات، تیم ملی تیراندازی معلوالن ایران صاحب دو مدال ارزشــمند و یک سهمیه برای بازیهای پارالمپیک در ژاپن شــد. ساره جوانمردی و رقیه شجاعی نفراتی بودند که در روز ســوم مســابقات جام جهانی پاراتیرانـ­ـدازی برای تیم ملی ایران مدال طال و برنز کســب کردنــد و محمدرضا شــفیعی هم با ایســتادن در رده هفتم ســهمیه حضور در بازیهای پارالمپیک 0۲0۲ توکیو را به دست آورد.

مســابقات پاراتیرانـ­ـدازی در حالی ســومین روز خود را پشت سر گذاشت که روز ســوم برای ورزشــکارا­ن ایرانی خوشیمــن بــود و ورزشــکارا­ن خوب ایران توانســتند هم مدال کسب کنند، هم رکورد بشــکنند و هم اینکه سهمیه حضــور در بازیهــای پارالمپیک ریو را کسب کنند.

نخستین خبر خوشحال کننده برای کاروان ایران از رقابت محمدرضا شفیعی در مسابقات تپانچه بادی منتشر شد. او با ایســتادن در رده هفتم این مسابقات توانســت ســهمیه حضور در بازیهای پارالمپیک 0۲0۲ توکیو را کســب کند. پیــش از این تیــم ملــی پاراتیراند­ازی کشورمان در سال ۸10۲ موفق به کسب ۳ ســهمیه مســتقیم بازیهــای توکیو 0۲0۲ توسط ســاره جوانمردی سهمیه تپانچه بادی 10 متر بانوان، ســمیرا ارم ســهمیه تپانچه خفیف 0۵ متر و مهدی زمانی ســهمیه تپانچــه خفیف 0۵ متر شده بود.

مهدی زمانی در رقابتهای این دوره در مرحله مقدماتی رشــته تپانچه بادی P1 شــانزدهم شــد. در ادامه مسابقات روز ســوم همچنین زهــرا غالمزاده در جایگاه ســی و یکم مرحله مقدماتی دوم رقابتهای تفنــگ درازکش خفیف 0۵ متر R9 قرار گرفت و فینالیست نشد.

مدالآوری ورزشــکارا­ن ایران هم با مدال برنز رقیه شجاعی شروع شد. رقیه شــجاعی در این دوره از مســابقات جام جهانی پاراتیراند­ازی در العین امارات در رشــته تفنگ بادی 10 متر ایستاده R2 به مدال برنز دست یافت. مدال شجاعی نخســتین مدال ایران بود و او توانســت همانند بازیهای پاراآسیایی طلسمشکن باشد.

همچنین در ادامه ساره جوانمردی در مرحله مقدماتــی رقابتهای تپانچه بادی 10 متر مسابقات جام جهانی العین امارات رکوردشکنی کرد و با امتیاز عالی راهی مرحله فینال شــد. او در فینال هم عملکرد بســیار خوبی داشت و توانست به مدال طال دســت پیدا کند. در همین مسابقات هم سمیرا ارم و زیور فدایی در مرحلــه مقدماتی به ترتیــب در جایگاه دوازدهم و چهاردهم قرار گرفتند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran