Iran Varzeshi

فرنگ ‌یکاران‌جوان‌سرشاخ‌با‌ستار‌هها

-

رقابتهــای بینالمللــ­ی کشــتی فرنگی جایزه بزرگ مجارســتان با حضور کشــتیگیرا­ن مطرح دنیا روزهای 4 و ۵ اسفندماه در شهر گیور مجارستان برگزار میشود.

تیــم منتخب کشــتی فرنگی برای حضور در این مسابقات راهی مجارستان شــده اســت. این تیم یــک اردوی یک هفتهای مشــترک با کشــور میزبان دارد و بعد از آن هم باید در مســابقات جایزه بــزرگ به میدان برود. مســابقاتی که به نظر از ســطح بســیار باالیــی برخوردار اســت و بسیاری از کشــورهای مطرح با نفرات عنواندار خود راهی این مســابقات میشوند.

در این رقابتها تیم کشــتی فرنگی آذربایجــا­ن با نفــرات مطرحی همچون الدانیز عزیزلی قهرمان جهان در وزن ۵۵ کیلوگرم، رســول چونایف قهرمان دنیا و دارنــده مدال برنز المپیــک در وزن ۲7 کیلوگرم و صباح شــریعتی دارنده مدال برنــز المپیــک در وزن 0۳1 کیلوگــرم شرکت میکند.

کیم هیــون وو قهرمــان المپیک و جهــان و ریو هان ســو قهرمان جهان در اوزان 67 و ۵7 کیلوگــرم از کره جنوبی، شینیبو اوتا نایب قهرمان المپیک در وزن 60 کیلوگرم از کشــور ژاپن، رضا کایالپ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک در ســنگین وزن از ترکیه، ویکتور نمس قهرمــان جهــان در وزن ۵7 کیلوگرم از صربســتان به همراه نفــرات مطرحی از کشور میزبان در این رقابتها حضور دارند که به همین دلیل ســطح مسابقات حتما باال میرود.

عالوه بر این نفرات، کشــتیگیرا­نی از کشــورهای الجزایر، بالروس، شــیلی، چین، چک، دانمارک، اســتونی، فنالند، گرجستان، آلمان، ایتالیا، مولداوی، نروژ، رومانی، اسلواکی، سوئد، اوکراین و آمریکا در این مسابقات شرکت میکنند.

محمــد بنا هــم یک تیم جــوان و آیندهدار را راهی این رقابتها کرده است. تیمی جوان که برخی از نفراتش حتی تا به حال به تورنمنتهای بینالمللی هم اعزام نشدهاند. جوانان با آتیهای که میتوانند با حضور در این مسابقات تجربیات زیادی را کسب کنند و به امیدهای کشتی ایران در آینده تبدیل شوند.

در ترکیب تیم اعزامی به مســابقات بینالمللــ­ی مجارســتان در وزن ۵۵ کیلوگــرم رضــا خــدری، در وزن 60 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طال، در وزن ۳6 کیلوگرم محمد نوربخش و میثم دلخانی، در وزن 67 کیلوگرم محمد الیاســی، در وزن ۲7 کیلوگــرم محمدرضــا آقانیا، در وزن 77 کیلوگــرم پیــام بویری، در وزن ۲۸ کیلوگرم جمال اســماعیلی، در وزن 7۸ کیلوگرم یوسف قادریان، در وزن 7۹ کیلوگرم حسن آریایینژاد و در وزن 0۳1 کیلوگرم شهاب قورهجیلی قرار دارند.

اگر چــه برخــی از نفــرات حاضر در ترکیب این تیم شــاید با تجربه باشــند اما میدان دادن به برخــی از نفرات جوان، دل شیر میخواست که سرمربی فعلی تیم ملی کشتی فرنگی دارد و بارها این را ثابت کرده که از میدان دادن به جوانان هراسی ندارد.

البته در این ســفر محمــد بنا به دلیل مشــکالت شخصی در کنار تیم قرار ندارد و به جای او نصر نوربخــش در کنار تیم قرار دارد.

مســابقات مجارســتان در ردهبندی اتحادیه جهانی تاثیرگذار است و موفقیت در این مســابقات میتواند اهمیت زیادی داشته باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran