Iran Varzeshi

رویای چهارگانه

-

لیورپــول این هفته را در ســواحل ماربیا آفتاب میگرفت اما منچسترسیتی در گل و الی نیوپــورت تقــا میکــرد تا رویایش برای رســیدن به دســتاورد تاریخــی چهارگانه زنــده بماند ولی در بازی امشــب تمرکز سیتی از جنوب ولز به شالکه منتقل میشود قبل از یکشنبه کــه در ویمبلی در فینــال جام اتحادیه برابر چلســی قــرار گیرد کــه میتواند نخســتین جام را برای این تیم به دست آورد.

یک دهه بعــد از مالکیت ابوظبی، اهمیــت موفقیــت در لیــگ قهرمانان برای ســیتی آنقدر هســت که این تیم رقابتهای اروپایی را اولویت بدهد اما این تیم که در فصل اســتثنایی قبل با 100 امتیاز قهرمان لیگ برتر شــده، فرصتی تاریخــی دارد برای اینکه حتی از افتخار فصل 1998-1999 منچستریونا­یتد که سهگانه لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی را به دست آورد، عبور کند

دو هفتــه بعــد از پیــروزی 6 بر صفر در لیگ برتر برابر چلســی، سیتی شانس اصلی قهرمانی جام اتحادیه است و احتمــاال در بــازی با تیــم چهاردهم بوندسلیگا و صعــود به یکچهارمنها­یی لیگ قهرمانان اروپا مشکل خاصی نداشته باشد. با پیروزی 4 بر یک برابر نیوپورت به مرحلــه یکچهارمنها­یی جام حذفی انگلیس رسیدهاند و به دلیل تفاضل گل بهتر نســبت به لیورپول در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند هر چند تیم یورگن کلوپ یک بازی کمتر انجام داده اســت. لیورپــول حذف زودهنگامــ­ی از دو جام داخلــی انگلیس داشــت و تمرکزش را روی لیگ برتر و لیگ قهرمانان گذاشت.

پپ گواردیوال دربــاره تاش برای رســیدن به چهــار جام گفــت: «قرار گرفتــن در این موقعیــت خیلی خوب اســت. فوریه اســت و ما در چهار جام حاضریم، حاال به مهمترین عرصه یعنی لیــگ قهرمانان میرویم تــا ببینیم در ماههای بعد چه میشود.»

گواردیوال بــه جای اینکــه نگران خســتگی مبارزه در چهار جبهه باشــد، از این چالش اســتقبال میکند و آنقدر بازیکن خوب دارد که بتواند به تناوب از آنها استفاده کند. لروی سانه، فیل فودن و ریاض محرز در بازی شــنبه گل زدند یک هفته بعد از آنکه در بازی با چلســی در ترکیب اصلی نبودند تا شانســی برای حضور در گلزن کرشن داشته باشند اما گواردیــوا­ل که در 9 ســال مربیگری در بارســلونا، بایرنمونیخ و منچسترسیتی هفت قهرمانی لیگ به دســت آورده، در لیگ قهرمانان ناکام بوده بعد از آنکه در ســال 2011 برای دومین بــار بهعنوان مربی بارسا قهرمان این رقابتها شد.

تیمهــای گواردیوال در ســالهای قهرمانیشــ­ان آنقدر مقتدر بودند که در ماه فوریه و با شروع مرحله حذفی لیگ قهرمانان یکهتازی میکردند اما این فصل و با توجه به ســه باخت در ماه دسامبر، لیورپول امیدوار شده که بعد از 29 سال قهرمان لیگ انگلیس شــود ولی شــاید رقابــت داغ قهرمانی لیــگ مانع از افت ســیتی در ماههای آخر لیــگ قهرمانان شــود چون بــا انگیزه و توان بیشــتری رقابت میکند. این ریســکی اســت که گواردیوال در آخرین تــاش برای خلق یک رکورد دیگر از آن استقبال میکند.

منبع: رویترز

ترکیب احتمالی: شالکه: فارمان؛ کالیگیوری، سانه، ناستاسیچ، اوژیپکا؛ بن طالب، رودی؛ اوت، مک کنی، کونوپلیانک­ا؛ بورگشتالر بارسلونا: ادرسون؛ واکر، استونز، الپورت، زینچنکو؛ دبروین، فرناندینیو، داوید سیلوا؛ برناردو سیلوا، آگوئرو، استرلینگ

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran