Iran Varzeshi

خط حمله بی دندان

- یانک اشپایت ‪Janek Speight‬

دفاع لرزان بوروســیاد­ورتموند در هفتههای اخیر مایه نگرانی شده بود اما حاال خط حمله این تیم که پیش از این درخشان و تاثیرگذار بود، کند شده و این شاید به قیمت از دست رفتن قهرمانی بوندسلیگا تمام شود.

لحظــه بااهمیت بازی بــدون گل دورتموند با تیم تــه جدولی نورنبرگ یکــی از فرصتهای از دســت رفته ماریو گوتزه، درخشش کریستین ماتنیــا در دروازه میزبــان یــا اعتــراض جیدون ســانچو به پنالتی نگرفتن داور نبود. در وقتهای تلفشــده نیمه اول، توپی بلند به محوطه جریمه دورتموند آمد که با اشــتباه دن اکســل زاگادو به یــک فرصت خوب بــرای نورنبرگ تبدیل شــد. اگرچه مهاجم تیمی که مدتهاست به قعر جدول بوندسلیــگ­ا چســبیده از آن بهره نبــرد اما این خاصهای از عملکــرد دورتموند در این بازی بود؛ بی دقت، ناهماهنگ و شکست خورده. اگرچه دفاع دورتموند به درستی مورد انتقاد هواداران و روزنامه نگارانی قرار گرفته که مشتاقند قهرمان این فصل را بشناســند اما در این بازی خط حمله دورتموند چراغ قرمز گرفت. ماشــین دورتموند قطعه قطعه خراب میشود و هر بار بخشی از آن از کار میافتد.

نورنبــرگ در 21 بازی قبلــی خود 46 گل خــورده بود و به نظر میرســید حریــف ایدهآل دورتموند برای گرفتن روحیه و پایان دادن به بحران هفتههای اخیر باشد. از طرف دیگر، زرد و مشکی پوشــان با 54 گل بهترین خط حمله بوندسلیگا را در اختیــار دارند و در بــازی رفت دو تیم 7 بر صفر به پیروزی رسیده بودند. البته دورتموند چند بازیکن کلیدی را در اختیار نداشت. کاپیتان مارکو رویس باز هم نبود و پاکو آلکاسر آنقدر آمادگی به دست آورده بود که بازی را از روی نیمکت شروع کند. اینها شاید برابر تیمی مثل تاتنهام ضعفهای بزرگی باشــد اما نمیتوان بازی ناامیدکنند­ه برابر تیم در حال ســقوط نورنبرگ را با آن توجیه کرد، هرچند اثرگذاری «رولز رویس» قابل انکار نیست. او این فصل بهترین فرم خود را دارد و در 19 بازی 13 گل زده و 9 پاس گل داده اما نمیتوان به هیچ شکل ســقوط ماشینی هجومی مثل دورتموند در برابر نورنبرگ را پذیرفت، تنها سانچو قابلیت تغییر نتیجه این بازی را از خود بروز داد. حرکاتی وجود نداشــت و اگر به ندرت دیده میشد بی فایده بود. نورنبرگ جای تحسین دارد که به اخراج میشاییل کولنر اینقدر خوب واکنش نشان داد و یک نمایش دفاعی منســجم ارائه کرد امــا دورتموند بهتر از اینها است یا حداقل باید باشد. گوتزه فرصتهای زیادی خراب کرد، برای سانچو یک پنالتی آشکار گرفته نشــد و ماتیا واکنشهای درجه یک داشت اما مشکل موقعیتهای از دست رفته نیست، اگر شــما یک تیم را به شــدت تحت فشــار بگذارید اما نتوانید گل بزنید حداقل مدعی میشــوید که روزتــان نبوده اما دورتموند این کار را با نورنبرگ، تیم ته جدول، نکرد و این نگرانکننده است، آنها شایســته پیروزی نبودند. رومن بورکی دروازهبان دورتموند بعد از این بازی گفت: «رقبا از نقاط قوت ما خبر دارند و خودشــان را منطبق میکنند، ما باید راه حلی پیدا کنیم اما در حال حاضر ســخت اســت چون قوت نداریم و معموال از نظر فیزیکی نســبت به حریف کم میآوریم.» نداشــتن قوت روشن است. نورنبرگ تنها دومین تیم بوندسلیگا در این فصل است که توانسته دروازهاش را مقابل دورتموند بســته نگه دارد. تیم دیگر کدام است؟ هانوفر. دو تیم انتهای جدول برابر صدرنشین گل نخوردهاند و این به همان اندازه نگرانکننده است که گل خوردنهای دورتموند. ابتدای فصل غیر از بازی با هانوفر در هفته دوم، دورتموند بازیهایش را میبرد بدون اینکه در اوج باشــد. لوسین فاوره میتوانســت در تیم تغییرات ایجاد کند و راه حل بســازد. حاال برای ســومین بازی متوالی لیگ و پنجمین بازی در رقابتهای مختلف برد نداشتهاند. ماشــین دورتموند قبل از این هر وقت الزم بود به دنده چهــار و پنج میرفت اما حال در جا میزند. نمیتوان همه تقصیر را به گردن اجزا انداخت. این نقص بزرگی است که اگر دورتموند سریع رفعش نکند، از کار میافتد. منبع: دویچه وله

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran