Iran Varzeshi

رونالدو قاتل اتلتیکو

-

کریســتیان­و رونالدو ستاره کلیــدی یوونتــوس در بــازی امشــب برابر اتلتیکوماد­رید در ورزشــگاه «واندا متروپولیتا­نو» اســت؛ دلیلــش هم آشــنایی خوبی است که از 9 سال بازی در رئال مادریــد و رویارویی با اتلتیکو دارد.

رونالدو 31 بار برابر اتلتیکو بازی کرده که نخســتین آنها با پیراهــن رئال در فصل -2010 2009 بــود کــه تیمش بدون اینکــه او گلی بزند یا بســازد، بــه پیروزی 3 بر 2 رســید اما فوقستاره پرتغالی اینطور نماند و آمار فوقالعادها­ی برابر اتلتیکو به دســت آورد و 22 گل زد و 8 پاس گل داد. در این بازیها سه بار هتتریک کرده که شاید مهمتریــن آنهــا در بازی رفت نیمهنهایی لیگ قهرمانان سال 2017 بــود. او همان فصل در ویسنته کالدرون هم هتتریک کرده بود.

او در مجمــوع بــه رئال کمک کرده 15 برد به دســت آورد، ضمــن اینکه بــا رئال 8 تساوی و 8 باخت برابر اتلتیکو داشته.

ماســیمیلی­انو آلگــری بــه بازیکنان یوونتــوس گفته ترســی از اتلتیکوماد­رید نداشته باشند اما ترس یکی از این دو تیم در نهایت کار دستشــان خواهد داد. حذف از مرحله یکهشــتمنه­ایی لیگ قهرمانان اروپــا برای هیــچ کدام قابل تصــور نبود چون هر دو از مدعیان قهرمانی محســوب میشــدند. آلگری بعد از قرعهکشــی ماه دسامبر که تیمش برابر اتلتیکو قرار گرفت و امشب بازی رفت را در واندا متروپولیتا­نو برگزار میکند، گفت: «کســانی که انگیزه دارند، ترس ندارند.» دیگو سیمئونه مربی اتلتیکوماد­رید هــم گفت: «این بازی مثل یک فینال اســت، حق نداریــم یک پای اشتباه بگذاریم.»

یوونتــوس و اتلتیکــو مادریــد روی هم 12 بار به فینال جام باشــگاهها/ لیگ قهرمانان اروپا رسیدهاند و فینال فصل قبل در کیف تنها مرتبه در پنج سال اخیر بود که هیچ یک حضور نداشــتند. اتلتیکو در عوض در لیگ اروپا قهرمان شــد و نشان داد برای جام درجه دوی قاره زیادی بزرگ اســت اما یوونتوس به وسیله رئال مادرید کــه در نهایت برای ســومین بــار پیاپی قهرمان شــد، با پنالتی جنجالی دقیقه 98 کریستیانو رونالدو حذف شد.

ایــن دهمین گل رونالدو در 7 بازی با یوونتوس بود که در بازی رفت دو گل زده بود همچنین در فینال ســال .2017 یووه دو ســال قبل در نیمهنهایی رئال را حذف کرده بود اما حتی در آن بازی رونالدو رفت

آنتوان گریزمان متولد فرانســه است و برای تیم ملی این کشور بازی میکند اما او خود را تا حدی اسپانیایی میداند.

ایــن قهرمان جــام جهانــی در 13 ســالگی به سنسباســتی­ن رفت و به تیم رئالسوسیدا­د پیوست.

او کــه پــدرش اصالتــا آلمانــی و مادرش اصالتا پرتغالی اســت، مصاحبهای بــا فرانسفوتبا­ل داشــته و ایــن مجله با چاپ عکــس او در صفحــه اول تیتر زده: «اسپانیایی».

گریزمــان در این مصاحبــه میگوید: «فرانسه من را به دنیا آورد اما اسپانیا من را به فرزندی پذیرفت.»

مو، خواهر او هــم در این مصاحبه از دشواریهای حضور در اسپانیا گفته است: «در ابتدا کار آســان نبود اما او ســرانجام در این کشــور جا افتاد. امــروز او به زبان اســپانیای­ی فکر میکند و به زبان اسپانیایی خــواب میبیند. او عاشــق زندگی در این کشور است.»

اریک اولهاتس که او را کشف کرد و به و برگشت گل زد.

شــادی و آرامش هواداران یووه قابل درک بود وقتی ســتاره پرتغالی تابســتان راهی تورین شــد. رونالدو از ســال 2011 هرگز تعداد گلهایــش در لیگ قهرمانان یک رقمی نبــوده، به قول لیونل مســی: «آنها تیم خوبی بودند و حاال کریســتیان­و رونالدو را دارند.»

یوونتــوس در مســیر رســیدن بــه هشــتمین قهرمانــی پیاپی لیــگ ایتالیا میتازد اما دستش از این جام کوتاه مانده. اگر امســال هــم آن را نگیرند 23 ســال میگــذرد از آخرین بار کــه چنین جامی گرفتهانــد و این بار با بهترین کســی که میتواند تیم را به این جام برساند.

گرانترین خرید تاریخ اتلتیکو، توماس لمار، حتی به دنیا نیامده بود وقتی جانلوکا ویالی در سال 1996 جام قهرمانی را باالی ســر برد اما انتظــارات از این تیم هم زیاد شده.

اتلتیکو شــانس دارد که فینال امسال را در خانهاش برگزار کند و نه تنها جام را باالخره از دســتان رقیب همشهری، رئال، خارج کند بلکه این کار را در شهری انجام دهد که هر دو آن را مال خود میدانند.

ســیمئونه این هفته قــراردادش را تا ســال 2022 تمدید کرد و اگرچه درباره پیشــرفتی که تیــم در زمان او داشــته، تردیدی وجــود ندارد اما عدهای میگویند او به سقف رسیده و اتلتیکو با او پیشرفتی نمیکنــد. از جــام حذفی اســپانیا کنار

سابقه امشــب اتلتیکو و یوونتــوس برای ســومین بار مقابل هم قرار میگیرند، دو تیــم در فصــل 2014-2015 در مرحله گروهــی با هم روبهرو شــدند که اتلتیکو در مادریــد با یک گل به پیروزی رســید و کار دو تیم در تورین به تســاوی بدون گل انجامید. رفتهاند و در اللیگا هفت امتیاز از بارسلونا عقب هستند و نتوانستند از افت کاتاالنها در دو ســه هفتــه اخیــر بهــره بگیرند. خریدهای تابســتانی هنوز ندرخشیدهان­د و ورود آلــوارو موراتا در ژانویه با انتقاداتی

ترکیب احتمالی اتلتیکوماد­رید: اوبــالک؛ آریاس، گودین، خیمنــس، لوییز؛ کوکه، رودری، توماس، سائول؛ گریزمان، موراتا

یوونتــوس: شچســنی؛ کانســلو، بونوچــی، کیلینــی، ســاندرو؛ پیانیــچ، ماتویــدی، خدیــرا؛ رونالــدو، دیبــاال، مانجوکیچ روبهرو شد اما همه تردیدها از بین میرود اگر بتوانند در زمین خودشان جام بگیرند هرچند مسیر سختی دارند که با یوونتوس و بازی امشب شروع میشود.

منبع:

اوزهبیو دیفرانچســ­کو، سرمربی رم پــس از برد 2 بر یــک تیمش در بازی دوشنبه شــب مقابل بولونیا، به خبرنــگارا­ن گفت: «بایــد بگویم که در نیمــه اول بازی، مــا رقابت جالبی با حریف نداشــتیم. ما بیش از اندازه مرتکب اشتباه میشدیم و حقمان بود که عقب بیفتیم. ما بیعیب و نقص بازی نمیکردیم و وقتی که نمیتوانســ­تیم به محوطه جریمه حریف برســیم، به شوتهای از راه دور رو میآوردیم و در کل تصمیماتمان اشــتباه بود. به نظر میرسد ما آن بازیهایی را میبریم که مــن عملکرد تیمم در آنها را دوســت نــدارم اما در نیمــه دوم بعد از اعمال برخی تغییــرات رویکرد تاکتیکی تیم عوض شــد. این بازی از آن بازیهایی بود که باید برای ما یک درس باشد اما مهم این اســت که سه امتیاز را از آن خود کردیم. عملکردمان در این بازی چهارشنبه اول اسفند لیگ قهرمانان اروپا مرحله یکهشتمنهای­ی (دور رفت) اتلتیکوماد­رید ................................................................................ یوونتوس 23:30 شالکه .................................................................................... منچسترسیتی 23:30 نســبت به بازی قبلی مقابل پورتو در لیگ قهرمانان دچار افت شد که البته به تغییراتی که نســبت بــه آن بازی در ترکیب تیممــان اعمال کردیم هم بستگی داشــت و نتیجه آن تغییر در ذهنیت تیم بود.»

دیفرانچســ­کو در ادامه درباره وضعیــت کاپیتــان تیمــش دانیله دروســی هم گفت: «دروسی؟ کامًال مشخص اســت که او باید به صورت روزمــره کار کند. او تمرین میکند و بعد در یکی از تمرینات حضور ندارد. رقابت برای ســهمیه لیگ قهرمانان؟ در نهایت همه تیمهایی که در کورس گرفتن سهمیه هستند، تا پایان فصل رقابتهــا خواهند کرد. میالن در این کورس عرضاندام کرد و ما نمیتوانیم خیلــی از این تیم فاصلــه بگیریم. به همین دلیــل از گرفتن ســه امتیاز خیلی خوشحالیم.» لوشامپیونا بوردو ................................................................................................... گنگان 21:30 پاریسنژرمن .............................................................................. مونپولیه 23:30 لیگ اروپا مرحله یک شانزدهم نهایی (دور برگشت) سویا ...................................................................................................... التزیو 20:30

دیلی میــل- نواک جوکوویچ ســتاره تنیس، بهترین ورزشــکار ســال 2019 شــد و در کنــار بوریــس بکر، ســتاره ســابق تنیــس و یکی از اعضــای آکادمی الروس عکس یــادگاری انداخت. لیندزی وون، ســتاره اســکی آمریکا که تازه بازنشســته شــده، بهترین ورزشــکار زن شد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran