Iran Varzeshi

کاپلو: دنیای فوتبال فقط یک نابغه دارد و آن مسی است

-

فابیو کاپلو سرمربی سابق رئالمادرید در جمع خبرنگاران درباره مصاف فردا شب تیم ســابقش یوونتــوس و اتلتیکوماد­رید در آخریــن شــب از دور رفــت مرحلــه یکهشــتمنه­ایی لیــگ قهرمانــان اروپا صحبت کرد و مقایسهای جالب هم درباره لیونل مسی و کریستیانو رونالدو انجام داد.

کاپلــو کــه بعــد از دوران کوتــاه مربیگــریا­ش در چین بیکار بوده اســت، گفت: «لئو مســی فوتبالیســ­ت نیست؛ او یک نابغه اســت، تنها نابغه دنیای فوتبال. او با آرژانتین جامهای زیادی نبرده، دلیل آن هم این است که بهتنهایی نمیتواند بار تیم را به دوش بکشد. کریستیانو رونالدو با رفتنش به یوونتوس باعث هوشــیار شدن بســیاری از بازیکنان این تیم شــده است. آوردن او به یووه یک زنگ بیدارباش برای خیلی از بازیکنان بود و او باعث پیشــرفت آنها شده است.»

کاپلــو ادامــه داد: «رونالــدو بــرای یوونتوس بازیکن بســیار مهمی است چون داشــتن بازیکنی به کیفیت او در تمرینات روزمره تیم و کسی مانند او که به سالمت خودش بســیار اهمیــت میدهــد، واقعاً ارزشــمند اســت. کامال مشخص است که او بــرای بردن لیگ قهرمانان اروپا بســیار باانگیزه است.»

کاپلو ســپس بــه تمجیــد از آنتوان گریزمان، مهاجم فرانســوی اتلتیکوماد­رید پرداخت و او را بازیکنی بســیار خطرناک دانست. سرمربی ســابق تیم ملی انگلیس دربــاره گریزمــان گفت: «او عالی اســت و بســیار باهوش. گریزمان واقعــا بازیکن باکیفیتی اســت و خطرساز چون عالوه بر اینکه برای تیمش کلی گل میزند، بازیکنی ســختکوش هم هســت. اتلتیکوماد­رید با حفظ گریزمان کار مهمی انجام داد.»

دنفابیو در پاســخ به ســوالی دیگر درباره مقایسه سرمربیان تیمهای یوونتوس و اتلتیکوماد­رید یعنی ماسیمیلیان­و آلگری و دیهگو ســیمئونه و اینکه کــدام یک از آنها بهتر هســتند، گفت: «مــن مربیانی مانند آنها که بســته فکر نمیکنند و مدام در حال پیشــرفت و بهروز کردن خودشان هستند را دوست دارم. آنها جزو آن دسته از مربیانی نیستند که به یک شیوه از بازی یا یک تاکتیک خاص پایبند میمانند. آنها بهترین 11 بازیکن تیمشان را میشناسند، حریف را به شیوهای دقیق بررسی میکنند و همیشــه از خطر بالقوهای که تیمشان را تهدید میکنــد آگاهند، همینطور از نقاط قوتی که میتوانند از آنها بهره بگیرند.»

کاپلــو چند جملهای هم در تمجید از وینیســیوس جونیور مهاجم برزیلی جوان رئالمادرید صحبت کرد و گفت: «سه سال پیش به من گفتند او ســتاره نسل بعدی فوتبال برزیل اســت. او بازیکن پرسرعتی اســت و میداند چطور بایــد بازی کند و بســیار بااستعداد اســت. او حاال فقط باید زدن گل را هم به بازیهایش اضافه کند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran