Iran Varzeshi

تارتار: تقویم لیگ به نفع تیمهای بزرگ است

-

مهــدی تارتار ســرمربی پارس جنوبی جــم اعتقاد دارد بازی با اســتقالل در ورزشــگاه آزادی آن هم بعد از باخت این تیم مقابل تراکتورســ­ازی آســان نیست. تارتار درباره بازی هفته نوزدهم مقابل اســتقالل که چهارشنبه برگزار میشــود، میگوید: «بازی با استقالل در آزادی با توجه به شکســت هفته قبل این تیم آســان نیست. این تیــم میآید که ما را ببرد تا به کورس برگردد. با توجه به برد شــیرینی که هفته گذشــته به دست آوردیم از لحاظ روحی در شرایط خوبی به سر میبریم و استرسی نداریم. ضمن احترام به اســتقالل و هوادارانش واقعا برای کسب ســه امتیاز به میدان میرویم. در جدول ردهبندی شــش تســاوی در آمار بازیهای ما ثبت شده که نشان میدهد تیم ما همیشــه برای پیروزی به میدان میرود و هر وقت که اشتباه کردیم شکست خوردیم.»

ســرمربی پارس جنوبــی جم در مــورد محروم و مصدومان تیمش برای این بازی ادامه میدهد: «نمیدانم ســازمان لیگ چطور برنامهریزی کرده که ما برای هشت روز باید ســه بازی انجام دهیم. ما بازی عقبافتاده نداریم اما اســتقالل یک بازی عقبافتاده دارد. اگر استقالل بازی عقبافتاده دارد چرا باید پنج روز اســتراحت کند ما چهار روز؟ در حالی برابر نســاجی بازی کردیم که آنها هم شش روز اســتراحت کرده بودند. ما به دلیل فشردگی مسابقات بازیکنان آسیبدیده داریم و اگر این بازی جابهجا میشد، میرسیدند. تا کی باید این بیعدالتی را شاهد باشیم؟ باید این وضع و تبعیضها جمع شوند. نباید طوری برنامهریزی شود که تیمهای بزرگ سود برده و در حق تیمهای کمنام و نشــان ظلم شود. فشردگی مســابقات باعث مصدومیت چند بازیکنمان شــده که ما از سازمان لیگ به خاطر این موضوع گالیه داریم. امیدوارم یک روز به جایی برسیم که همه تیمها به یک چشم دیده شوند.»

مهــدی تارتار در ادامه گالیههایش به مســاله مجوز بازی پاتوسی اشاره میکند و میگوید: «کاری به استقالل ندارم اما همه دیدند کــه بازیکن خارجی آنها برای انجام بازی مشــکل دارد و هنوز ITC او نرســیده اما گویا قرار اســت برابر تیم ما بازی کند. امیــدوارم قوانین در فوتبال ما درست اجرا شود. تنها کاری که باید فدراسیون فوتبال انجــام دهد آوردن سیســتم VAR اســت چون در حق یکســری از تیمها و مربیان اجحاف میشــود. آمار نشان داده کــه تیمهای بزرگ منفعت بــرده و در حق تیمهای ضعیف اجحاف شده.»

تارتار در واکنش به اینکه یحیی گلمحمدی سرمربی پدیده شــهر خودرو هم از برنامهریزی سازمان لیگ گالیه کرده، توضیح میدهد: «همانطور که گفتم استقالل بازی عقبافتاده دارد و فاصله آن تیم باید برای برگزاری بازیها کم باشــد ما گناهی نکردهایم و دیدارهایما­ن را سر وقت برگزار کردهایم. در دو بازی گذشــته هــر چهار روز بازی داشــتهایم در صورتی که اســتقالل پنج روز اســتراحت کرده. ما هنوز نباختهایم و اینقدر از تیمم راضی هســتم و میدانم که بازیکنــان باکیفیتی داریم که با تمام وجود بازی خواهند کرد. این داستان تبعیض باید تمام شود. باید در فوتبال ما بســاط بیعدالتی جمع شود. اگر میخواهیم شب راحت ســرمان را بگذاریم باید رابطهها در فوتبال ما به پایان برســد. رســانهها هم باید به این مطلب بپردازند. در کشــور ما همه یا پرسپولیســ­ی هســتند یا استقاللی. خود من هم یک روز در پرســپولیس بــازی میکردم اما اکنون سرمربی پارس جنوبی هستم و باید از حق خودمان دفاع کنیم. باید کمک کنیم که همه به یک چشــم دیده شوند.» سرمربی پارس جنوبی جم درباره تیم استقالل هم میگوید: «استقالل بازیکنان خوبی جذب کرده. کادر فنی استقالل از سال قبل حفظ شده و ما تفکرات شفر را خوب میدانیم. استقاللیها دنبال اشــتباهات حریف هستند و خوب پرس میکنند. آنها وقتی توپ را از دست میدهند بهتر عمل میکنند و منتظر اشــتباهات حریف هســتند. امیدوارم بازی هدفمند و خوبی را اجرا کرده تا با دســت پر از ورزشــگاه آزادی خارج شویم. الزم نبود بازی ساعت 18:30 تعیین شود و میتوانســت­ند در ساعت ۵1 برگزار کنند. با این حال مشــکلی نداریم و میدانیم این ســاعت برای هر دو تیم است.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran