Iran Varzeshi

ماجرای علی کریمی: تکنیک عالی، بدن آسیبپذیر

-

علی کریمــی گرچه تکنیک باالیی دارد و بارهــا بــا حضــورش در ترکیب اســتقالل ثابت کرده بــا فوتوفن بازی کالسیک و مدرن آشنا است، اما بهلحاظ بدنی هرگز نتوانســته خود را با شرایط حرفهای تطبیق دهــد؛ وضعیتی که در سالهای اخیر بیشترین لطمه را به این بازیکن مســتعد وارد کرده است. بدون شــک اگر کریمی با این مصدومیتهای ســریالی مواجه نمیشد، در جام جهانی هم شانس بازی داشت اما سرمربی تیم ملی نیز ریســک همراه کردن بازیکنی که از لحاظ بدنی شرایط نامعلومی دارد را نپذیرفت تا بــه این ترتیب کریمی از حضور در یکی از مهمترین تورنمنتهای دوران حرفهایاش محروم شود. کریمی حتی میتوانست در جام ملتهای آسیا هــم حضور یابد اما دالیل مشــابه، او را از فهرست نهایی مسافران جام ملتهای آسیا خارج کرد.

حاال همــان اتفاقاتی کــه در تیم ملی بــرای بازیکن اســتقالل رخ داده در لیگ در حال تکرار اســت و کریمی یکی پس از دیگــری حضور در ترکیب استقالل را ازدست میدهد و نمیتواند تیمــش را در بازیهــای لیگ همراهی کند. هافبک تکنیکی باشــگاه استقالل بعــد از مصدومیتهای­ی کــه همواره از ناحیــه کمر با آن مواجــه بود، مدتی را بهدلیــل آســیبدیدگ­ی از ناحیه زانو از دســت داد و در شرایطی که پیشبینی میشــد با رفــع مصدومیــت بتواند در بازی با پارسجم در ترکیب اســتقالل قرار بگیرد، ناگهان با مصدومیت دوباره مواجه شــد؛ آســیبی تازه که اینبار در نقطه مچ پــا به وجود آمــده و موجب دوری چنــد هفتــهای ایــن بازیکن از ترکیب استقالل شده است. مصدومیت مچ پا شاید در ظاهر چندان دردسرساز تصور نشود اما بازگشت به شرایط عادی بعد از چنین مصدومیتی چندان ســاده نیست و کارهای فیزیوتراپی باید با دقت و ظرافت بسیاری انجام شود.

به این ترتیب کریمــی که بازی با پیکان را از دســت داده بــود، نمیتواند مقابل پارسجم هم به میدان برود و به احتمال فــراوان این دوری در بازیهای آتی نیز ادامه خواهد داشــت و هافبک خــالق باشــگاه اســتقالل نمیتوانــد تیمــش را در مقابــل ذوبآهن و فوالد خوزستان که تقابلهای مهمی هستند، همراهی کند. البته استقالل این شانس را دارد کــه در بازیهــای آتی از وجود دیگر بازیکنانــ­ش بهره بگیرد. بازیکنانی همچون شجاعیان یا پاتوسی میتوانند در همان نقطهای بازی کنند که کریمی بازی میکند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran