Iran Varzeshi

20 بازی سرنوشتساز در 100 روز

-

نکته مثبت برای پرسپولیس در میان تمام این بازیهای فشرده، یک تیم پرستاره و کارآمد به همراه بازیکنانی چندپسته است که البته بعضی از تازهواردها­یش هنوز به هماهنگی الزم نرسیدهاند اما حضورشان این فرصت را به برانکو داده که ترکیبهای مختلفی را امتحان کند و دستش برای تعویض در جریان بازی هم باز است.

تیم برانکو تا پایان فصل 12 بازی در لیگ برتر، نهایتا 2 بازی در جام حذفی و دستکم 6 بازی در لیگ قهرمانان خواهد داشت و سختیاش اینکه این 20 بازی رسمی را باید در یک بازه زمانی 100 روزه انجام دهد. از 4 اسفند که پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان بازی میکند تا 9 خرداد که در صورت صعود به فینال جام حذفی به دیدار داماش میرود، 96 روز فاصله است و در این مدت، تکلیف قرمزها در لیگ برتر و لیگ قهرمانان روشن خواهد شد. به طور میانگین، پرسپولیس هر 4/8 روز یک بازی انجام خواهد داد که اگر اردوی تیم ملی را از تقویم حذف کنیم، این فاصله به هر 4 روز یک بازی میرسد و رخ دادنش در یک بازه زمانی 3 ماهه، کمی نگرانکننده جلوه خواهد کرد.

ســختی مســیری را که پرســپولیس از ابتدای این فصــل در لیگ برتر و جام حذفی طی کرد، نمیتوان نادیده گرفت اما با نگاهی به روزهای نیامــده، درمییابیــ­م که چالش بزرگ این تیم تازه آغاز شده. جایی که برانکو و بازیکنانش در کنار بازیهای فشــرده لیگ برتر و جام حذفی، باید در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان بروند.

آنها تا پایان فصل 12 بازی در لیگ برتر، نهایتــا 2 بازی در جام حذفی و دســتکم 6 بازی در لیگ قهرمانان خواهند داشــت و این 20 بازی رسمی را باید در یک بازه زمانی 100 روزه انجام دهند. از 4 اسفند که پرسپولیس با نفت مسجدسلیمان بازی میکند تا ۹ خرداد که در صــورت صعود به فینال جام حذفی به دیدار داماش میرود، 6۹ روز فاصله است و در این مدت، تکلیف این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان روشن خواهد شد.

به طور میانگین، پرسپولیس هر 4/8 روز یک بازی انجام خواهد داد که اگر اردوی تیم ملی را از تقویم حذف کنیم، این فاصله به هر 4 روز یک بازی میرسد و رخ دادنش در یک بازه زمانی ۳ ماهه، کمــی نگرانکننده جلوه خواهد کرد. پرسپولیسیه­ا 5 روز پس از بازی با نفت مسجدســلیم­ان، با صنعتنفت روبهرو میشــوند و 5 روز بعد از آن نخســتین بازی آســیایی خود را برگزار میکنند. این روند تا 25 اســفند که بازیهایشان متوقف میشود، ادامه خواهد داشت.

شــاگردان برانکو در 21 روز از ماه اسفند 6 بــازی انجام میدهنــد و در 18 روز از ماه فروردیــن باید 5 بار به میــدان بروند. برانکو و تیمش در اردیبهشــت هــم 7 بار به میدان میروند و در خرداد با توجه به نتایج آسیایی و حذفــی باید مقابل رقبایشــان قرار بگیرند. پرسپولیس در آخرین ماه از سال 7۹ چهار بار به شهرهای مختلف سفر خواهد کرد. کاروان قرمزهــا در روزهای آتی به مسجدســلیم­ان میرود، 17 اسفند برای بازی با نساجی مسافر قائمشــهر اســت، 4 روز بعد از آن در دوحه مقابل السد بازی خواهد کرد و 4 روز بعد هم در رشت میهمان سپیدرود است.

نکتــه منفــی بــرای شــاگردان برانکو ایوانکوویچ، یک ســفر خارجی در این تقویم اســت کــه برنامه پرســپولیس را حســابی پرترافیک میکنــد. از طرف دیگــر با توجه بــه نبود فرودگاه در شــهرهای قائمشــهر و مسجدســلیم­ان، تیــم برانکو باید مســافتی را بــا اتوبوس طی کند که این اتفاق خســتگی بازیکنــان را دوچنــدان میکند. اگــر اتفاقات میزبانی در زمین بیطرف مقابل عربســتانی­ها نبود، پرســپولیس در فروردین تنها یک ســفر انجــام میداد اما حاال باید بــازی خانگیاش با االهلی را هم خارج از تهران برگزار کند.

پرســپولیس در ماههای اسفند و فروردین دیدارهای به مراتب آســانتری خواهد داشت. شــاگردان برانکو ایوانکوویـ­ـچ در ماه پیشرو با نفت مسجدسلیمان، صنعتنفت آبادان، نساجی، سپیدرود، استقالل، پیکان، سایپا و ذوبآهن در لیگ برتر دیدار میکننــد که از این جمع تنها تقابل با تیمهای باالی جدولی مقابل اســتقالل خواهد بود.

در دو مــاه بعــدی امــا باید با ســپاهان، تراکتورســ­ازی، ماشینســاز­ی و پارسجنوبی روبهرو شــوند و تکلیف قهرمانی جام حذفی هم در خردادماه روشن میشود.

پرســپولیس در این بازه زمانی 100 روزه میتواند برای ســومین بار قهرمان لیگ شــود، برای نخســتین بار با برانکو بــه قهرمانی جام حذفی برسد و به نخســتین تیم ایرانی تبدیل شــود که ســه بار پیاپی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آســیا صعود میکند. البته عکس این اتفاق هم میتوانــد رخ دهد که البته برای این پرسپولیس خیلی قابل تصور نیست؛ اینکه پس از سه ســال نتوانند سهمیه آسیایی بگیرند، در لیگ قهرمانان از مرحله گروهی حذف شــوند و جام حذفی را هم واگذار کنند.

نکته مثبت برای پرسپولیس در میان تمام این بازیهای فشرده، یک تیم پرستاره و کارآمد به همراه بازیکنانی چندپســته اســت که البته بعضی از تازهواردها­یش هنوز به هماهنگی الزم نرسیدهاند اما حضورشان این فرصت را به برانکو داده کــه ترکیبهای مختلفی را امتحان کند و دســتش برای تعویض در جریــان بازی هم باز است.

برنامه بازیهای پرسپولیس:

4 اسفند: نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس ۹ اسفند: پرسپولیس – صنعتنفت آبادان 14 اسفند: پرسپولیس - النصر/ پاختاکور 17 اسفند: نساجی - پرسپولیس 21 اسفند: السد قطر - پرسپولیس 25 اسفند: سپیدرود - پرسپولیس 10 فروردین: پرسپولیس - استقالل 15 فروردین: پیکان - پرسپولیس 20 فروردین: پرسپولیس - االهلی عربستان 24 فروردین: پرسپولیس - سایپا 28 فروردین: ذوبآهن - پرسپولیس 2 اردیبهشت: االهلی عربستان - پرسپولیس 6 اردیبهشت: پرسپولیس - سپاهان 11 اردیبهشت: تراکتورساز­ی - پرسپولیس 16 اردیبهشت: النصر/ پاختاکور - پرسپولیس 21 اردیبهشت: پرسپولیس – ماشینسازی 26 اردیبهشت: پارسجنوبی - پرسپولیس 0۳ اردیبهشت: پرسپولیس - السد قطر ۳ خرداد: سپاهان - پرسپولیس ۹ خرداد (در صــورت صعود به فینال جام حذفی): داماش - پرسپولیس

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran