Iran Varzeshi

بهترینلیگا­روپاییبرای­شروع،آلمانیافرا­نسهاست

-

ســتاره تیم ملی قطر در جام ملتهای آسیا میگوید انتظار قهرمانی و آقای گلی در این رقابتها را نداشــته است. معز علی ستاره تیم ملی قطر در جام ملتهای آسیا که عنوان بهترین بازیکن و آقای گلی مسابقات را کسب کرد، در گفت و گو با روزنامه الرایه درباره تجربه قهرمانی در آسیا و آخرین شرایط خود صحبت کرد. مشروح صحبتهای او در ادامه میآید:

انتظار قهرمانی در آسیا را داشتی؟

قطر نامزد قهرمانی آسیا پیش از مسابقات نبود اما بر خالف همه پیشبینیها برای نخســتین مرتبه با شایستگی قهرمان شد و در همه دیدارها برنده بود. ما آمار و ارقام شگفتآوری داشــتیم و جوایز فردی زیادی نصیب بازیکنان ما شد که نشان میدهد قهرمانی ما کم سابقه بوده است.

چه احساسی از این دستاورد داری؟

خوشــحالی من بزرگ و غیرقابل توصیف است. ما شــادی را به کشورهای عربی و خانههای مردم قطر بردیم و این دستاورد برای همه اعراب است و همه آن را احساس کردند. ما بهعنوان بازیکن از این دستاورد بزرگ خوشحال هستیم. در هنگام استقبال از ما همه خوشــحال بودند. ســطح توقع ما حضور در جمع 4 تیم برتر بود و آرزوی قهرمانی داشــتیم تا این افتخار تاریخی را کســب کنیم. بازی برای باشگاه و تیم ملی متفاوت است و ما مسوولیت بزرگی داشتیم. تماشاگران آرزو دارند که قطریها جایگاه خوبی داشته باشند. چه نقشــی در این قهرمانی داشتی و آیا آقای گلی روی تو فشار ایجاد کرده است؟

این دســتاورد برای ما بهعنوان بازیکن چیزهای زیادی دارد. این دســتاورد فوتبال قطر را نشــان میدهد و به من مســوولیت مضاعفی را در قطر و باشــگاهم میدهد. همیشه از من انتظار دارند که عملکرد بهتری داشته باشم و در هر بازی چیز جدیدی نشان دهم و باید این دستاورد برای من ابتدای مسیر باشد و باید از اینجا مسیر خود را شــروع کنیم و تالش کنیم تا عملکرد بهتری در باشــگاه و بازیهای ملی داشــته باشــیم. در باشگاه نیز باید خود را تثبیت کنم تا ارزشی که در تیم ملی کسب کردیم را نشان دهیم.

وضعیت مصدومیت تو چگونه است؟

یک ضربه به اســتخوان ساق من برخورد کرده و سه هفتــه زمان الزم دارم تا به مســابقات برگردم و اکنون تحت نظر پزشــک تیم ملی هســتم. مصدومیت من از بــازی کره جنوبی بــود؛ در بازی برابر امــارات و ژاپن مصدوم بودم و از درد رنج میبردم. چرا در جریان جام ملتها به پزشک تیم ملی خبر ندادی؟

در حقیقت مصدومیت من را از مســابقات برای این فرصت تاریخی دور نکرد. ما همه بهعنوان یک جنگجو وارد مسابقات شدیم و هیچ سربازی از میدان جنگ فرار نمیکند. بازی برای تیم ملی را از سالمتی خودم مهمتر میدانستم و رســیدن به این رویا من را در این مسیر تشویق کرد. وقتی که احساس کنی میتوانی به رویا برســی، برای آن میجنگی و این برای همه بازیکنان بود و من به مصدومیت فکر نکردم. حاال اما نیاز است که استراحت کنم و درمان شروع شود.

انتظار داشتی بهترین بازیکن و آقای گل جام باشی؟

نه من و نه هیچ کس توقع نداشت. آرزوی من این بود که 3 یا 4 گل به ثمر برسانم ولی چیزی که نصیب من شــد خیلی بزرگ بود. به لطف خدا و همکاری هواداران من 9 گل به ثمر رســاندم و بهترین بازیکن مسابقات شــدم. این یک نیروی بزرگ برای من است و کمک میکند همه نگاه خوبی به من در تیم ملی و باشگاه داشته باشند.

چه برنامهای برای لژیونر شدن خود داری؟

لژیونــر شــدن رویای هر بازیکنی در جهان اســت و من بعــد از قهرمانی در جام ملتهای آســیا و کسب عناوین مختلف امیدوارم تجربه بازی در اروپا را پیدا کنم. به نظرم بهترین لیگها برای شروع، لیگ فرانسه، آلمان یا سوئد است. لژیونر شدن برای پیشــرفت من و نشان دادن استعدادهای­م مهم اســت. بازیکن میتواند بهتر برای تیم ملی بازی کند و تیم ملی نیز از این موضوع استفاده میکند. به همین دلیل پیشنهاد اروپایی را رد نخواهم کرد اما به موافقت الدحیل که به من کمک کرد به این ســطح برسم، نیاز دارم.

درباره حضور در کوپا آمریکا چه نظری داری؟

از تماشاگران میخواهم که فشار را از روی ما بردارند زیرا مرتبه اول است که به این مسابقات میرویم. این دیدارها برای ما یک آمادهسازی برای جام جهانی 2022 است. اعتقاد دارم این یک تجربه جدید در ســطحی جدید است و ما سطح جدیدی را باید ارائه کنیم. عدم فشار روی تیم ملی باعث شد ما قهرمان آسیا شویم و به همین دلیل است که نباید از بازیکنان انتظار عملکرد خوبی داشته باشیم. در این مسابقات تیمهای ملی قوی حضور خواهند داشت و ما تالش میکنیم بهترین عملکرد را نشان دهیم.

بزرگترین آرزوی تو چیست؟

آرزوی بزرگ من که ابدی اســت، این است که در جام جهانی 2022 فرمانده خط حمله قطر باشــم. قطر یک مسوولیتی در این مسابقات دارد و باید نتایج خوبی کسب کند. این مسابقات بسیار سخت است و همه باید تالش کنیم تا در لیست قطر حاضر شــویم. برای این موضوع ما باید ســطح باالیی داشته باشیم و باید در تیم ملی تالش کنیم. امیدوارم با الدحیل قهرمان لیگ قهرمانان آســیا باشیم زیرا این موضوع بسیار مهم است. ما چند سال است که دنبال این لقب هستیم و نیاز به تالش دارد.

حرف پایانی؟

از همه تشــکر میکنم. از همه آنهایی که از نخستین روزها ما را حمایت کردند نیز تشــکر میکنم. از همه آنهایی که از کودکی تا به امروز در پیشــرفت من سهم داشتند، تشکر میکنم. از باشگاه مسیمیر که در رده نونهاالن در آن بازی میکردم نیز تشکر میکنم. من بعد از این باشگاه به الدحیل آمدم و از آنها که به من کمک کردند پیشــرفت کنم ممنونم. امیدوارم که یک حس خوب و امیدواری خوب برای آینده باشم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran