Iran Varzeshi

مادر تانزانیایی، ریتوییت از ترامپ چالش برای رونالدو و مسی

-

انتشار یک کلیپ کوتاه از هنرنمایی یک زن آفریقایی در توییتر، بازتاب بســیار گسترده جهانی را به دنبال داشت. در این کلیپ، یک زن سیه چرده آفریقایی اقدام به روپایی زدن متوالی و حرکات تکنیکی حیرت انگیز با توپ میکند. کنترل و تســلط او روی توپ حیرت انگیز به نظر میرسد و تاکنون بیش از 9 میلیون بیننده در یوتیوب داشــته. او حتی با سر و شانه نیز موفق به کنترل توپ میشــود. این زن هادارا چارلز نام دارد و تانزانیایی است اما کلیپ در ماالوی در شرق آفریقا به تصویر کشیده شده است. او پس از اتمام هنرنمایی خود خطاب به مردانی که اطرافش حضور دارند، میگوید: «شــما یک مشــت به دردنخور هستید.» آکین ساویر کسی بود که چهار روز پیش این کلیپ را در توییتر منتشر کرد، با این نوشته: «استعداد به تساوی تقسیم میشود اما فرصت و شانس خیر.»

توییتی که 120 هزار بار ریتوییت شــده و بیش از 390 هزار الیک نیز گرفته است. در میان کســانی که به تمجید از هادارا چارلز پرداختهاند، نام دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز مشــاهده میشــود که با انتشار این کلیپ در حســاب رسمی خود با بیش از 54 میلیون فالوئر نوشته است: «شگفت انگیز.» این توییت از ترامپ بازتاب گستردهای در فضای اجتماعی داشت. این کلیپ توسط پیرس مورگان، شخصیت تلویزیونی معروف انگلیس نیز همرسانی شده و او از آن بهعنوان یک اتفاق درخشان یاد کرده است.

پاتوســی، بازیکن اهل آفریقای جنوبی جدید استقالل نیز این کلیپ را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده و زیر آن نوشته است: و»MAMA« جالب اینکه بسیاری در ابتدا به اشتباه تصور کردند که او مادر پاتوسی است.

روز گذشته از هادارا یک کلیپ جدید نیز منتشر شده است و او پس از هنرنمایی مجدد میگوید: «این توپ، یک توپ خاص نیست و من با استفاده از اســتعداد خودم و نیز پس از شش سال تمرین و ممارست موفق به انجام چنین حرکاتی با توپ میشوم. این یک استعداد خالص است و نه یک جادو. من همیشه ستارههایی چون رونالدو، مسی و رونالدینیو را تمجید کردهام.»

هــادارا حاال در یکی از دورترین نقاط دنیــا توجهات جهانی را به خود جلب کرده اســت. شاید هم ردیف با فوق ســتارههای بزرگ فوتبال و حتی آنها را به چالش میکشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran