Iran Varzeshi

پاتـوسينيـ­ــو!

-

وقتی فردوسیپور و فتحی در برنامه نود بحث داغی درباره ماجرای انتقال پاتوســی به استقالل داشتند، تصور نمیشد که همین بازیکن کمتر از 48 ساعت بعد بتواند مقابل پارس جنوبی جم ستاره زمین شــود و با تنها 76 دقیقه بازی خودش را در دل هواداران آبیپوشان جا کند.

سیر اتفاقات درباره هافبک آفریقای جنوبی استقالل پس از مشاجره نیمهشب دوشنبه خیلی سریع اتفاق افتاد. سهشنبه فدراســیون خبر داد که اجازه بازی او رســیده و ساعتی قبل از بازی اعالم شــد که او در ترکیب اصلی اســت، هرچند شفر در نشست خبری گفته بود که او به تمرین بیشتری نیاز دارد.

کســانی که فیلم بازیهای پاتوســی را دیده بودند، ادعا داشــتند که او بازیکن باکیفیتی اســت و میتواند بیشــتر از گونسالوس و منشا به استقالل کمک کند، ولی کمتر کسی از او تصور چنین شروع رویایی داشت.

بازیکنی که تازه به تیم جدیدی اضافه میشــود، معموال برای هماهنگی با شــرایط تیــم و لیگ جدید بــه کمی زمان نیاز دارد و وقتی برای کســب اجازه بازی بالتکلیف باشــد، این تطبیقپذیری ســختتر میشود، ولی پاتوســی طوری بازی کرد که انگار مدتهاســت در لیگ ایران و برای استقالل بازی میکند.

پاتوسی در نخســتین بازی با پیراهن اســتقالل با فاصله بهترین بازیکن تیمش بود.

گل اول استقالل روی کرنر پاتوسی تا حدودی اتفاقی بود، ولــی گلی که روی کرنر دوضرب و ارســال او این بار با پای چپ زده شد، تبحر این بازیکن در ضربه به توپ و ضربات ایستگاهی را آشکار کرد. این تمام درخشش هافبک جدید استقالل نبود و او با پاسهــای تکضرب و دقیق و حرکات تکنیکی و دریبلهای به موقع توانســت ریتم خوبی به تیمش بدهد و اســتقالل را به گمشــدهای که از زمان رفتــن جباروف دنبالش میگشــت، برساند.

اســتقالل برای نیمفصل اول برای این پست روی نویمایر حســاب کرده بود، ولی انتخاب شفر همه را ناامید کرد و فرشید اسماعیلی هم نتوانست در این پست انتظارات را برآورده کند.

پاتوســی اما با پیراهن شماره 5 یک شــماره ده درخشان برای استقالل بود که میتواند خیال هواداران را برای بازیسازی و کنترل میانه زمیــن راحت کند. تنها حســرت هواداران این اســت که چرا چنین بازیکنــی اینقدر دیر به تیم اضافه شــد و تنها 12 بازی دیگــر در لیگ برتر فرصت دارد به میدان برود، در حالی که استقالل هفت امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و چهار تیم را باالتر از خودش در کورس قهرمانی میبیند. پاتوســی در لیگ قهرمانان آســیا هم میتواند مهره مهمی برای استقالل در گروه مرگ باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran