Iran Varzeshi

معضل بزرگ برای سه نماینده ایران

-

فصل تازه با چهار گروه مرگ در شرق و غرب لیگ قهرمانان

با برگزاری رقابتهای مرحله پلیآف لیگ قهرمانان آســیا، تکلیف 32 تیم برتر قاره برای حضور در این رقابتها مشخص شد تا به این ترتیب گروه بندی نهایی مسابقات مشخص شود.

غرب آسیا درگیر تصمیمات عجیب کنفدراسیون

چهار گروه اول مســابقات مربوط به منطقه غرب قاره اســت که امسال میهمانان جدیدی دارد و البته خیلی در آن توازن قدرت رعایت نشده است. در گروه اول این رقابتها تیم الزورا نخستین سهمیه مستقیم عراق است که در این گروه حضور دارد و دیگر تیمهای حاضر در مرحله غرب آسیا پیش از این سابقه حضور در مسابقات را داشتند.

تصمیمات عجیب فدراسیون آسیا اما باعث شده تا گروهها خیلی توازن قدرت نداشته باشند. در شرایطی که در گروههای یــک و دو تقریبا هیچ تیم مدعــی و قدرتمندی حضور ندارد، در گروههای ســوم و چهارم تیمهای پرســپولیس، السد، االهلی عربســتان، پاختاکور، الدحیــل، الهــالل، العین و البته اســتقالل ایران حضور دارنــد؛ تیمهایی که اگــر در دو گروه اول بودند احتماال بیدردســر صدرنشــین میشدند. غربیها البته هدف مشترکی برای شکست طلسم عــدم قهرمانی دارنــد و تیمهایی ماننــد الهالل با خریدهــای فوقالعاده به دنبال طلسمشــکنی هستند.

شرق آسیا مثل همیشه در تسخیر مدعیان

در منطقه شــرق آسیا، چهار کشــور چین، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی مانند همیشــه قدرت اصلی هســتند و نمایندگان زیادی دارند و ســهمیه کمتری به دیگر تیمها دادند. در شرق آسیا نیز البته کار در گروه چهار بسیار سخت اســت؛ حضور سیدنی، کاوازاکی، شــانگهای اسای پی چی در کنار اولســان هیوندای کره جنوبی باعث شده این گروه سختترین گروه منطقه شــرق باشد. کاشــیما مدافع عنوان قهرمانی نیز در گروه پنجم مسابقات در کنار شاندونگ چین، دارالتعظیم سنگاپور و ژیونگنام کره جنوبی حضور دارد.

ترینها در اختیار عربستان، کره جنوبی، چین و ژاپن

در منطقه شــرق آسیا، سه کشــور کره جنوبی، ژاپن و چین 4 نماینده در مرحله گروهی دارند تا با قدرت کامل در این مرحله حضور داشته باشند اما در منطقه غرب شــرایط متفاوت است و تنها عربستان توانسته 4 سهمیه کســب کند و شــرایط برای دیگر تیمها متفاوت است و ایران، قطر و امارات سه سهمیه دارند.

خوشامد به عراق و سنگاپور

دو تیم از کشــورهای عراق و سنگاپور نمایندگان جالب و جذاب در این مرحله هســتند. الزورا عراق و دارالتعظیم سنگاپور از جمله تیمهایی هستند که خیلی نام آنها در این مســابقات شنیده نشده و باید منتظر عملکرد آنها در مرحله گروهی باشیم.

گروههای مرگ پر تعداد

فدراسیون فوتبال آسیا در سیدبندیها تصمیم عجیبی داشت و همین موضوع باعث شــده تا گروههای سخت زیادی داشته باشیم. در منطقه غرب حضور همزمان پرســپولیس، الســد و االهلی عربستان در یک گروه در کنار گروه عجیب الهالل، الدحیل، العین و اســتقالل دو گروه سخت منطقه غرب هستند. در منطقه شرق دو گروه 6 و ۸ دشوارتر از دیگر گروهها است و چهار نماینده از چهار کشــور قدرتمند منطقه یعنی کره، ژاپن، چین و استرالیا را شامل میشود تا شاهد دو گروه سخت در این منطقه باشیم.

معضل بزرگ برای سه نماینده ایران

ســه تیم ایرانی در این فصل از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حاضرند و ســایپا با بدشانسی و بیتجربگی از رســیدن به مرحله گروهی باز ماند. با این حال هر ســه تیم حاضــر در فصل 2019 این رقابتهــا با یک معضل بزرگ مواجهند و آن میزبانی از تیمهای عربســتانی در کشــور ثالث است. ذوبآهن بعد از صعود به گروه یک مســابقات با النصر همگروه شد، استقالل با الهالل و پرســپولیس با االهلی همگروه هستند. بعد از تمام کشمکشها و مســائل حقوقی که پشت سر گذاشته شد حاال باید در هر فصل هر سه تیم ایرانی برای میزبانی از نماینده ســعودی یک کشــور ثالث را انتخاب کنند و دشواریهای سفر و هزینههای حضور در آن کشور را متقبل شوند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran