Iran Varzeshi

کاری که خادم نکرد

-

پرداخت حقوق به کشتیگیران

کشــتی ایران در ســالهای اخیر هزینهکرد زیادی داشــت اما در این بین کمترین آن به کشتیگیران میرسید ولی حاال با مصوبه دیروز فدراسیون کشتی بخشی از این هزینهها به جیب کشتیگیران واریز میشود.

روز گذشــته همایش پر حرف و حدیث کشــتی با حضور روسای هیاتهای کشتی در خانه کشــتی برگزار شد. در این نشست در خصوص مسائل و مشکالت روز کشتی و مســائل مختلف بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات زیادی هم اتخاذ شد اما مهمترین تصمیمی که در این همایش اتخاذ شد، تصویب پرداخت حقوق به کشتیگیران حاضر در اردوی تیم ملی بود.

در دوره ریاســت محمدرضــا یزدانــی خرم ایــن رویه وجود داشــت که کشتیگیرانی که در اردوی تیم ملی حضور دارند، حقوقی را دریافت کنند تا بابت رفت و آمد به اردوی تیم ملی و همچنین محل ســکونت خود دچار مشکل نشوند اما بعد از رفتن محمدرضا یزدانی خرم این قانون هم لغو شد.

حاال بعد از گذشت نزدیک به هشت سال حمید بنیتمیم این طرح را یک بار دیگر به همایش هیاتهای کشــتی برد و با تصویب روسای هیاتهای کشتی قرار شــد از این پس مبلغی بهعنوان هزینه رفت و آمد ماهیانه به حساب کشتیگیران واریز شود.

غالــب کشــتیگیرا­ن حاضر در اردوی تیم ملی بــرای رفت و آمد خود با مشکالت زیادی روبهرو هســتند. بخش اعظمی از کشتیگیران حاضر در اردوی تیم ملی را فرزندان خانوادههای محروم تشکیل میدهند که با توجه به گرانی بلیتها برای رفت و آمد مشــکالت زیادی را داشــتند که به نظر با این تصمیم برخی از این مشکالت رفع میشود. همیشه هم این سوال وجود داشــت که وقتی فدراسیون کشــتی در دوره مدیریت رسول خادم این همه هزینهکرد دارد این همه پول کجا صرف میشود که بسیاری از کشتیگیران از بــی پولی ناله میکنند! این کار هزینه زیادی را روی دســت فدراســیون میگذارد با این حال حمید بنیتمیم هراســی از این بابت ندارد. او در حالی این کار را انجام میدهد که رسول خادم در 4 سال گذشته و با هزینهکرد یا برآورد 400 میلیارد تومانی هم این کار را انجام نداد.

در تمامی این سالها بخصوص کشــتیگیرا­نی که از شهرستانها به تهران میآمدند برای رفت و آمد خود دچار مشــکل بودند و به همین دلیل این تصمیم میتواند بسیار موثر و تاثیرگذار باشد. هر چند که به نظر اجرای آن به حمایتهای وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک نیاز دارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran