Iran Varzeshi

این تساوی کابوس نیست

- مارک آگدن ‪Mark Ogden‬

گاهــی اوقــات شــبهای اروپایی آنفیلد رنگارنگ و پرهیجان است، چنان سر و صدا و جو و ترسی ایجاد میکنند که رقیب در کالس جهانی را به وحشت میاندازنــ­د. در واقــع لیورپول با همین عناصر فصل قبل تا فینال پیش رفت اما بایرنمونیخ توانســت در بازی سهشنبه شــب از این ســفر هولناک به تساوی بدون گل برسد.

بایرن که مثل لیورپول پنج قهرمانی اروپا را دارد، نترسید و با جرات در برابر هواداران پرشور لیورپول مقاومت کرد و یک نمایش آموزشی برای نتیجه گرفتن از یک بازی ســخت خــارج از خانه در لیگ قهرمانان ارائه کــرد. آنفیلد هولی به جان قهرمــان بوندسلیگا نینداخت و هرچه بیشــتر در برابر فشار مقاومت کرد، جمعیت را به ســکوت بیشــتری فرو برد و دست لیورپول را از کمک یار دوازدهمش کــه پیروزیهای بزرگی در کنارشان کسب کرده بود، کوتاه کرد.

لیورپول موقعیتهای خوبی داشت اما نه به آن انــدازه که دروازه بایرن باز شــود. این بازی کامال متفــاوت بود با آن بردهای درخشــان بــازی رفت برابر منچسترســی­تی و رم در راه رسیدن به فینال فصل قبل. ســیتی و رم با ترکیب صــدای آنفیلد و کیفیت هجومی محمد صالح، روبرتــو فیرمینو و ســادیو مانه منفجر شدند، اما هیچیک از آنها در برابر تیم آلمانی کارآیی نداشت.

اما با وجــود ناکامــی لیورپول در پیروزی خانگی، تساوی بدون گل نتیجه بدی نیست. خود بایرن هم نتوانست گل بزند بنابراین اگــر لیورپول در آلیانتس آرهنــا گل بزنــد، برتری پیــدا میکند. ویرجیل فاندایک که برای بازی آنفیلد محــروم بود، در مونیخ بــه تیم یورگن کلوپ برمیگــردد و حــس آرامش را بــه خط دفــاع لیورپــول برمیگرداند. همچنین دژان لوورن شاید تا آن موقع با غلبه بر مصدومیت همسترینگ بتواند تیم را همراهی کند.

بنابرایــن دالیــل زیــادی بــرای خوشبینــی لیورپول وجــود دارد. تنها تفــاوت با فصــل قبل این اســت که از تاثیرگذاری آنفیلد که سکوی پرششان برای اطمینان از صعود بود، خبری نشد آن هم در شــرایطی که این تیم هر سه بازی خارج از خانهاش در مرحله گروهی را باختــه و این مایه نگرانی اســت. از طرف دیگر با تیمــی بازی میکنند که عــادت دارد به رفتن تــا مراحل پایانی لیگ قهرمانان. بر خالف سیتی و رم که نسبتا تیمهای خامی در لیگ قهرمانان هستند، بایرن میداند چطور کار را تمام کند، نشــانهاش اینکه در یک دهه اخیر فقط دوبــار به نیمهنهایی نرســیدهان­د. آنهــا در 26 بازی خانگی آخرشــان در لیگ قهرمانان 22 بــرد و تنها 2 باخت داشــتهاند و با خودبــاوری باالیی برای دیدار برگشت آماده میشوند.

تیم نیکو کواچ در آنفیلد یک بازی مدرســهای از دهــه 80 را بــه نمایش گذاشت؛ عقب نشست، در زمین خودش با توپ بازی کرد و چندان ریسک نکرد که تیم میزبان فرصت بهرهبرداری پیدا کنــد. این دیدگاه آنها را به هدفشــان رساند اما بایرن باید در خانه ابتکار عمل را به دســت گیرد و ایــن، کار را برای لیورپول آســان میکند که نتوانست در آنفیلد راهــی برای نفوذ به دروازه بایرن پیدا کند.

در آلیانتــس، متز هوملز و نیکالس زوله نمیتوانند بیشــتر زمــان بازی را در دفــاع روی خط محوطــه 18 قدم ســپری کنند، یاشــوا کیمیش محروم اســت و داوید آالبا باید بیشتر نفوذ کند تــا خط حمله بایرن تغذیه شــود. برای تیمــی مثل لیورپول کــه در ضدحمله ویرانکننده است، به نظر میرسد بازی برگشــت شرایط مناسبی برای صعود به یکچهارمنها­یی را فراهم کند.

اما لیورپول با آریستوکرات اروپایی دیگری مثل خودش روبهرو میشــود و این یعنی از هر مســابقه دیگری در راه رســیدن به فینال فصــل قبل در کیف کارش سختتر اســت. هنوز خیلی زود اســت اما اشــتباه نکنید، تساوی بدون گل در خانه یک کابوس نیست هرچند داســتان بازی ســه هفته بعد متفاوت خواهد بود. منبع:

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran