Iran Varzeshi

مارکوپولوی ژاپنی در فوالد

- امير‌اسدی ‪Amir Asadi‬

هافبــک جدید فوالد، یک ژاپنی اســت. بازیکنی که در جیلیگ، التویا، لهســتان و روســیه بازی کرده و حــاال بعد از 2 فصل حضــور در تایلند، به ایران آمده تا بــازی در یک لیگ جدید را تجربه کنــد. او که در 6 لیگ مختلف بــازی کرده، به هفتمین کشــور آمده و قرار اســت پیراهن فوالد را بپوشــد و در خط میانی این تیم بازی کند. آکاهوشــی یک بازیساز است با قامتی در حدود 175 ســانتیمتر. بازیکنی که فوالد برای رســیدن به دروازه حریفان نیاز دارد. هافبکی باتجربــه با پاسهایی فوقالعاده و طالیی. او بعد از ســوگیتا، دومین ژاپنی لیگ هجدهم اســت که افشــین قطبــی برنامههای ویژهای برای اســتفاده از او دارد.

افشین قطبی از وقتی به ایران برگشته و روی نیمکت فوالد نشسته، نتایج فوقالعادها­ی کســب کرده. از پیروزی مقابل تراکتورساز­ی در تبریز تا برد برابر پرســپولیس و همچنین نفت مسجدسلیمان. این نتایج فوالد را به یک تیم مدعی تبدیل کرده، بهترین تیم نیمفصل دوم لیگ هجدهم که امیدوار اســت با تقویت در چند پســت بتواند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

افشــین قطبی بعد از جذب یک مهاجم خارجی به نام رافائل مســی، حاال دست روی یک هافبک ژاپنی گذاشته و او را نیز به فوالد آورده. قطبــی در لیگ دو چیــن و وقتی که روی نیمکت شــیجیاژوا­نگ مینشست، مسی را میشــناخت و او را از نزدیک و در ترکیب تیم مقابل دیــده بود. همین عاملی شــد تا این مهاجــم مورد توجه فوالد قــرار بگیرد و نخستین بازی خود را برابر پرسپولیس انجام بدهد. هر چند مســی فعال گلی برای فوالد به ثمر نرســانده اما مهاجم قابل اعتمادی نشان داده.

بعد از مســی، تاکافومی آکاهوشــی نیز پیراهن فوالد را پوشیده. دومین بازیکن ژاپنی لیگ، بعد از یوکیا ســوگیتا. او به ایران آمده و قرارداد خود را با فــوالد ثبت کرده. هافبکی 33 ساله که سابقه بازی در لیگهای اروپایی را نیز در کارنامه دارد. آکاهوشی فوتبال خود را در دســته 2 ژاپن آغاز کــرد و چندین بار در ترکیب میتو قرار گرفت. او ســپس پیراهن یاماگاتا را در جیلیگ پوشید و 8 بار هم برای این تیم به میدان رفت.

هافبــک جدیــد فوالد، در 22 ســالگی تصمیم بــه خــروج از ژاپن گرفــت و البته کشوری ناشــناخته را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد. لیگ التویا و باشگاه متالورگس، انتخاب آکاهوشــی بود و او در این باشگاه 15 بازی انجــام داد و 6 گل نیز به ثمر رســاند. آکاهوشی بعد از بازی در لیگ التویا، پیراهن پوگون در دسته دو لهستان را پوشید و همراه ایــن تیم به لیگ یک صعود کرد. آکاهوشــی در پوگون به قدری درخشــید که به بازیکن محبوب هواداران تبدیل شد و 5 فصل نیز در این تیم ماند.

اوفا در لیگبرتر روســیه، انتخاب بعدی مارکوپولوی ژاپنی بود. او البته روزهای موفقی را در اوفــا تجربه نکرد. 2 بــازی انجام داد و روی هم 80 دقیقه در زمیــن بود تا تصمیم به جدایی بگیرد و به پوگون در لیگ لهستان برگردد. آکاهوشــی 3 فصــل دیگر در پوگون ماند و در نهایت تصمیم به بازگشت به آسیا و حضــور در لیگ تایلند گرفت. او فصل 2017 عضو باشگاه راچاجوری بود و در 29 بازی، 3 گل برای این تیم به ثمر رساند.

برای فصل 2018 نیز آکاهوشی پیراهن سوفانبوری را پوشید. 32 بازی در ترکیب قرار گرفــت، 2819 دقیقــه در زمین بود و 2 گل هم زد. سوفانبوری در پایان فصل 2018 لیگ تایلند، 46 امتیاز کســب کرد و در رده دهم قرار گرفت. حاال آکاهوشی بعد از 2 فصل بازی در تایلند، به ایران آمده تا حضور در یک لیگ جدید را تجربه کند. او که در 6 لیگ مختلف بــازی کرده، حاال به هفتمین کشــور آمده و قرار اســت پیراهن فوالد را بپوشد و در خط میانی این تیم بازی کند. او یک بازیساز است با قامتی در حدود 175 ســانتیمتر. بازیکنی که فوالد برای رسیدن به دروازه حریفان نیاز دارد. هافبکی باتجربه با پاسهایی فوقالعاده و طالیی.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran