Iran Varzeshi

رودریگو، نیمار مادرید

-

چهار دقیقه! همه وقتی بود که رودریگو الزم داشت تا جوانترین گلزن برزیلی لیگ قهرمانان اروپا شود.

هفت دقیقه! همه وقتی بود که رودریگو الزم داشت تا جوانترین زننده دو گل در یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا شود. در پایان مسابقه هم او دومین بازیکن جوان تاریخ شد که در این تورنمنت هتتریک کرده. آمار فوقالعادها­ی است اما این بازیکن از آنهایی نیست که به این اعداد رضایت بدهد.

او در نوامبر 2017 وقتی 16 ســال داشت نخستین بازی حرفهای خود را برای ســانتوس انجام داد. سال بعد توانست انتقالش به رئال مادرید را قطعی کند. انتظار 12 ماهه برای انتقال واقعی به اســپانیا باعث شــده بود بیصبرتر شود و مصدومیت همســترینگ که ابتدای فصل را از او گرفت، اشتیاق و انگیزهاش را بیشتر کرد تا در نخســتین بار که به تواناییاش اعتماد میشود، خودش را ثابت کند. در افتتاحیهاش در اللیگا بعد از 93 ثانیه گل زد؛ تنها رونالدو، اســطوره برزیلی، آمار بهتری نســبت به او دارد.

اما هنوز در لیگ قهرمانان کار خاصی نکرده بود ولی با تصمیم درســت زیدان برای بازی دادن به او در اســتانبول، در جو خصمانه استادیوم گاالتاسرای درخشید. او گفت از این بازی لذت برده اما در بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو لذت بیشتری برد.

ســانتر مارســلو را با آرامش تمام گل کرد و شادیاش هم مثل گلش مقتدرانه بود، انگار ســالها این کارها را انجام داده و جو ورزشــگاه رویش تأثیری ندارد. سه دقیقه بعد دوباره مارســلو ســازنده شــد و رودریگو زننده. باز هم خبری از شادی آنچنانی نبود. فقط از هموطنش تشکر کرد. اگر پنالتی دقیقه 14 را به او داده بودند ســریعترین هتتریک تاریخ لیگ قهرمانان به نامش ثبت میشد اما نوبت کاپیتان ســرخیو راموس بود. رودریگو اما کار ناتمامش را تمام کرد و در وقتهای تلفشده گل سوم را زد تا پایان برد درخشان 6 بر صفر سفیدها هم به نامش ثبت شود.

با توجه به اینکه خاستگاهش سانتوس است، ریزنقش است و استعداد هجومی شگفتانگیزی دارد، قبل از این هم با نیمار مقایسه شده تا جایی که وقتی میخواست به پایتخت اسپانیا بیاید، گفتند او نیمار مادرید است و او با آرامش پاسخ داد: «تنها یــک نیمار وجود دارد، دومی ندارد. من فقط میخواهم رودریگوی مادرید باشــم.» شاید به آرزویش رسیده باشد، او برای خودش تاریخ و نام ساخته.

منبع: سایت گل

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran