Iran Varzeshi

والنسیا: پرسپولیس، رئال مادرید ایران است

-

اینیگــو والنســیا، مربــی بدنســاز پرســپولیس که برای انجام برخی کارهای شــخصی از تعطیالت لیگ استفاده کرده و به اســپانیا رفته، مصاحبــهای مفصل با روزنامه ایالت نــاوارا انجام داده و در آن از تجربه کار در پرســپولیس و نظرش درباره زندگی در ایران صحبت کرده که گزیدهای از این مصاحبه را میخوانید:

* در تابســتان خواکیــن از فرصت مربیگــری در ایران به مــن گفت. قبلتر وقتی کــه ســرمربی تیم تودالنــو بودم پیشــنهاد کار در مصر به من شــد اما به دالیلــی آن را رد کرده بــودم. دقیقا روز 30 ژوئــن بود که خواکیــن به من گفت پیشــنهادی با این شــرایط برای کار در ایران آمده؛ اگر دوست داری با هم برویم. همین امشب باید پرواز کنیم. من فرصت زیــادی برای فکر کردن نداشــتم. خیلی زود با همســرم مشــورت کردم و تصمیم گرفتم پیشنهاد پرسپولیس را قبول کنم. پیشنهاد پرسپولیس هم از نظر ورزشی و هم از نظر مالی طوری بود که نمیتوانستم آن را رد کنم.

* پرســپولیس، رئال مادریــد ایران است. تیمی با بیشترین هوادار در ایران که در فضای مجازی نیز طرفداران بیشماری دارد. ما باید جلوی 60 یا 70 هزار تماشاگر بازی کنیم. من ســرمربی تیم تودالنو بودم و با احترام بــه جایی که قبال در آن بودم، آمدن به پرســپولیس برای من قدم بزرگی در کارنامه حرفهایام محســوب میشود. این خیلی سخت اســت که پیشنهادی با شرایط پرسپولیس در اروپا به شما رو کند.

* در پرسپولیس ما اکثرا 6-7 بازیکن ملیپــوش داریــم. همچنیــن اینجا همه امکانات الزم برای تمرین فراهم است. یک ســالن بدنسازی با همه تجهیزات و هر چه که بخواهید فراهم است.

* ما در تیم به زبان انگلیسی صحبت میکنیم و هیچ مشــکلی بــرای برقراری ارتباط نداریم. با این حال یک مترجم زبان اسپانیایی هم داریم.

* تهــران شــهری بــا ۴1 میلیــون جمعیت اســت و رســتورانه­ا، سالنهای ورزشــی، ســینماها و پارکهای متعددی برای تفریح وجود دارد. در بعضی زمینهها این شهر مرا یاد بارســلونا میاندازد. چند هفته پیــش هم پدرم به تهران آمده بود و از سفرش به ایران بسیار راضی بود. من در ابتدا با تردید به ایران آمدم اما کمکم دیدم که ایران مردم مهماننواز و مهربانی دارد.

* همسر و فرزندانم در اسپانیا هستند و طبیعی است که دوری از آنها برایم خیلی ســخت اســت. با این حــال تعطیلیهای فیفادی هست که بتوانم چند روزی آنها را ببینم. تا به حال دو بار به اسپانیا برگشتهام. من در پرسپولیس قرارداد یکساله دارم، با این امکان که یک ســال دیگر هم تمدید شود. زمانی که میخواستم به پرسپولیس بیایم به کالــدرون گفتم که حضور در این باشــگاه بزرگ و کار کردن در کنار تو که تجربه زیادی داری آنقدر برایم ارزشــمند است که حاضرم مجانی هم کار کنم.

* من هر روز صبح زود بیدار میشوم چون باید ساعت 9 در محل تمرین باشیم. ترافیــک در تهــران خیلی زیاد اســت و بعضی روزها ممکن اســت بعد از تمرین یک ســاعت و نیم طول بکشد تا به خانه برســیم. در زمان بیــکاری، ما به پارک و رستورانهای اطراف میرویم. ایران واقعاً غذاهــای فوقالعادها­ی دارد. ما در بهترین تیم ایران و یکی از بهترین تیمهای آســیا مشغول به کار هســتیم. من شنیدهام که 25 بازیکن و 6 مربی اســپانیای­ی در هند مشــغول به کار هســتند. به نظرم آسیا، مقصد خوبی بــرای مربیــان و بازیکنان اسپانیایی است.

* من اهل ایالت ناوارا هســتم و قبال سه ایرانی در اوساســونا که متعلق به این ایالت اســت بازی کردهاند. قبل از دومین بازیمان مسعود شــجاعی را دیدم و او به من گفت کــه از بین تمــام تیمهایی که برایشــان بازی کرده اوساسونا را بیشتر از همه دوست دارد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran