Iran Varzeshi

از ترس اسپانسرها لیگ را برگزار میکنند!

- مهدیه دریابیگی مصاحبه

بــا توجــه بــه اینکــه همچنــان اکثــر جوامــع درگیــر مبــارزه بــا ویــروس کرونــا هســتند و ایــران هــم یکــی از کشــورهایی اســت کــه از شــیوع ایــن بیمــاری آســیب جــدی دیــده، فوتبالیهــ­ا معتقدنــد ســازمان لیــگ بــرای حفــظ ســالمت بازیکنــان بایــد لیــگ نوزدهــم را تعطیــل کنــد تــا هیچکــس آســیب جــدی نبینــد. در ایــن میــان امــا مســئوالن ســازمان لیــگ اصــرار بــه ادامــه لیــگ دارنــد و همیــن موضــوع بشــدت باشــگاهها خصوصــاً باشــگاه اســتقالل را نگــران و ناراحــت کــرده اسـت، بـه همیـن دلیـل بـه سـراغ پرویـز برومنـد، گلـر سـابق اسـتقالل رفتیـم تـا در ایـن ارتبـاط بـا او همــکالم شــویم. اســتقاللی­ها دوســت ندارنــد لیــگ ادامــه پیــدا کنــد امــا ســازمان لیــگ بــه خواســته آنهــا توجــه نــدارد! شما شک نکنید که سازمان لیگ، لیگ را صددرصد برگزار میکند؛ آن هم بدون تماشاگر! حتی اگر قرار باشد هزار نفر بمیرند، باز هم سازمان لیگ حاضر نیست لیگ را نیمهتمام بگذارد. شما میدانید که استقالل اسپانسر دارد و اگر لیگ برگزار نشود حامی مالی استقالل خسارت میخواهد و طبق قانون فیفا این فدراسیون است که باید خسارت استقالل را بدهد. در چنین شرایطی برای اینکه سازمان لیگ خسارت ندهد بهطور حتم بازیها را برگزار میکند. حاال متوجه شدید دلیل اصرار سازمان لیگ به ادامه لیگ چیست؟

یعنی به هر قیمتی باید لیگ برگزار شود؛ حتی اگر جان آدمها به خطر بیفتد؟ به هر حال این شرایطی است که بهوجود آمده. من برای شما یک مثال بزنم تا ببینید که از ابتدا تا کنون برخورد درستی با این مشکل نشده است. در نظر بگیرید که به مسئوالن پاساژ میگویند تا ساعت 6 بعدازظهر حق دارید مغازهها را باز نگه دارید و بعد باید تعطیل کنید. میخواهم این سؤال را بپرسم که کرونا تا ساعت 6 در پاساژ نیست و بعد میآید؟ یعنی تا آن زمان مردمی که به پاساژ میروند به این بیماری مبتال نمیشوند؟ اصًال نوع برخورد با این معضل اجتماعی که بهشکل یک بیماری است، درست نبوده. سازمان لیگ هم همین اشتباه را درمورد فوتبال میکند.

پس باید چه کار کرد؟ اگر قرار است قرنطینهای صورت بگیرد باید درست و حسابی باشد؛ نه اینکه اینطوری با این این مشکل برخورد شود. باور کنید در چنین شرایطی هیچچیز درست نمیشود.

شما با برگزاری مسابقات لیگ بدون تماشاگر موافق هستید؟ بهنظر من بازی بدون تماشاگر هیچ لذتی ندارد اما همانطور که گفتم سازمان لیگ این کار را انجام میدهد.

ًفکر میکنید با چنین شرایطی استقالل میتواند در ادامه لیگ موفق باشد؟ اصال. استقالل شرایط ادامه لیگ را ندارد. مگر میشود در خانه تمرین کرد و موفق شد؟! درمورد فوتبال که یک ورزش گروهی است اصًال نمیتواند تمرین انفرادی کوچکترین کمکی بکند، در حالی که شاید در کشتی و کاراته اینگونه تمرین کردن جواب بدهد. فکــر کنیــد شــما االن رئیــس ســازمان لیــگ هســتید. در چنیــن شــرایطی چــه تصمیمــی می گر فتیــد ؟ من اگر رئیس سازمان لیگ بودم، لیگ را تعطیل میکردم و جریمه تیمها را میدادم.

خب تکلیف ادامه لیگ نوزدهم چه میشد؟ 9 بازی از لیگ باقی مانده است. من این بازیها را با لیگ بعدی برگزار میکردم.

چطور؟ مگر چنین چیزی میشود؟ برنامه بازیهای باقیمانده را از ابتدای فصل بعد شروع میکردم و نتیجه بازی را برای هر دو لیگ درنظر میگرفتم. امــا شــما میدانیــد کــه چنیــن چیــزی اصــال ً شــدنی نیســت! تیمهــا حاضــر بــه چنیــن کاری نمی شــو ند . بله. خیلی سخت است، اما من اگر بودم چنین کاری را انجام میدادم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran