Iran Varzeshi

یزدانی پنالتی داد، اخراج شد !

- مهدیه دریابیگی روزنامه نگار

سیاوش یزدانی بازیکنی نیست که بتواند روی نیمکت آرام باشد به همین دلیل هرازگاهی شیطنتهایی انجام میدهد تا ذهنها به سمت او برود. حدود یک ماه پیش و در شرایطی که سیاوش همچنان نیمکتنشین بود شایعه مذاکرهاش با پرسپولیس سر زبانها افتاد اما هیچ گاه این شایعه توسط پرسپولیسیه­ا تأیید نشد تا مشخص شود که این اخبار به نوعی برای تحت فشار قراردادن باشگاه استقالل و ساپینتو منتشر میشود

ســیاوش یزدانــی دفــاع وســط اســتقالل روز گذشــته از تمریــن کــردن توســط ســاپینتو منــع شــد. ســرمربی پرتغالــی اســتقالل کــه ایــن روزهــا بــه شــدت از ســیاوش ناراضی و ناراحت اســت، اجازه نــداد ایــن مدافــع جنجالی تمریــن کند و ایــن نکته قطعا ًآغاز حاشــیهای برای تیم پرانتقــاد اســتقالل خواهــد بــود. باخــت مقابــل ســپاهان آنقــدر هضمــش بــرای اســتقاللی­ها ســنگین بود که عواقب آن اخراج بازیکنی بود که در بازی با سپاهان بهدلیــل پنالتــی دادن بــه حریــف ایــن روزهــا مورد غضب هواداران و ســرمربی استقالل است. البته این برای نخستین بار نیست که مسائل حاشیهای سیاوش منجر به اخراجش میشود و این بازیکن کــه کال ًدر فهرســت بازیکنــان پرتنــش است در فصل جاری چندین نوبت مورد تنبیــه قــرار گرفته اســت.

حرفهای جنجالی علیه فکری!

سیاوش یزدانی در یک مصاحبه جنجالی علیه محمود فکری کلماتی را به زبان آورد کــه قابــل تأمل بــود و فوتبالیها را در بهت و حیــرت فــرو برد. ســیاوش یزدانی در این مصاحبــه ابــراز خوشــحالی کــرد کــه هیــچ وقــت بــرای محمــود فکــری بــازی نکــرده اســت. ایــن اظهــار نظــر عجیــب اهالــی فوتبــال را در فکــر فــرو بــرد! وقتی بازیکنی بــه این صراحت میگوید خوشــحالم برای فکــری بــازی نکردهام یعنی دشــمنی خود را بهصــورت واضــح بــا ایــن مربــی اعــالم میکنــد. در چنین شــرایطی فوتبالیها به یــاد مصاحبه فکری میافتند و ادعایی که در خصوص یکسری از اتفاقات خاص در تیــم اســتقالل به زبــان آورد.

تولد جنجالی ساپینتو و پست سیاوش

ســاپینتو در ابتــدای فصــل اعتقــادی بــه ســیاوش یزدانی نداشــت و به این بازیکن بــازی نــداد. همیــن نکتــه باعــث شــد تــا ســیاوش کینه ســرمربی پرتغالــی را به دل بگیــرد و درســت وقتــی بــا الفاظــی تنــد به ســمت ســاپینتو شــلیک کرد که سرمربی اســتقالل در شــادی روز تولــدش بــه ســر میبــرد. عکسهــای تولــد ســاپینتو کــه بیــرون آمــد، یزدانــی اســتوری علیــه ایــن مربی گذاشت و مدعی شد که تولد ندیده اســت و اصال ًرعایت هیچ چیز را نمیکند. ســاپینتو با خواندن این پســت نســبت به ســیاوش حســاستر شــد و ایــن بازیکــن بیشــتر از گذشــته بــه نیمکــت ذخیــره چسبید و نتوانست در ترکیب اصلی جایی داشته باشد. سیاوش در کمیته انضباطی اســتقالل بهدلیل توهینی که به ســرمربی استقالل کرد، توضیحاتی داد تا بهصورت موقت بین طرفین آتشبس اعالم شــود، اما این آتش زیر خاکستر بود و هیچ کدام از طرفین در قبال یکدیگر کوتاه نیامدند. ســیاوش بــه خاطــر اخــراج و مــورد غضب قــرار گرفتــن جزو بازیکنانــ­ی بود که در نیم فصــل اول دقایــق کمی در زمین مســابقه قــرار گرفــت و بــا وســاطت فتحاللــهز­اده شــرایطش در اســتقالل بهتر شــد. مذاکره با پرسپولیس ســیاوش یزدانــی بازیکنــی نیســت کــه بتوانــد روی نیمکــت آرام باشــد بــه همین دلیــل هرازگاهــی شــیطنتهای­ی انجــام میدهــد تــا ذهنهــا بــه ســمت او بــرود. حــدود یــک مــاه پیــش و در شــرایطی کــه ســیاوش همچنــان نیمکتنشــی­ن بــود شــایعه مذاکــرهاش بــا پرســپولیس ســر زبانهــا افتــاد امــا هیــچ گاه ایــن شــایعه توســط پرسپولیســ­یها تأییــد نشــد تــا مشخص شود که این اخبار به نوعی برای تحت فشــار قراردادن باشــگاه استقالل و ســاپینتو منتشــر میشــود.

مصدومیت مدافعان و تزریق سیاوش به ترکیب

مصدومیت عارف غالمی و مرادمند باعث شــد تا داســیلوا تنها بماند و تنها کســی که میتوانســت در کنــار ایــن بازیکــن بــازی کنــد، یزدانی بود. ســیاوش با مصدومیت دو مدافع وســط سرانجام توسط ساپینتو بــه ترکیــب اصلــی اســتقالل اضافه شــد و در چنــد بازی گذشــته اســتقالل بــرای این تیــم بــه میــدان رفــت. بــه نظر میرســد با حضــور ســیاوش اســتقالل در خــط دفــاع مشــکلی نداشــته باشــد امــا یزدانــی اصال ً شــبیه فصل گذشــته نبــود و حضورش در ترکیب اســتقالل کمکی به این تیم نکرد.

پنالتی دادن به سپاهان و اخراج دوباره

ســیاوش یزدانی در بازی که نباید اشــتباه میکــرد، اشــتباهی انجــام داد تــا برگــه اخراجش از استقالل را امضا کنند. یزدانی در بــازی بــا تیم ســابق خود بــه حریف یک پنالتــی تقدیــم کــرد و همیــن پنالتــی برای او گــران تمــام شــد. بعــد از بازی اســتقالل و ســپاهان صحنــه پنالتــی دادن ســیاوش دســت بــه دســت چرخیــد و چیــزی کــه هــواداران اســتقالل را آزرده کــرد خنــده او بعــد از دادن پنالتــی بــود. بعضیهــا ایــن رفتار او را مغرضانه تلقی کردند! تاوان این اشــتباه او نیز غضب ســاپینتو و در نهایت منــع از تمریــن و اخــراج بــود.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran