Iran Varzeshi

از چهار بازی 10 امتیاز بگیر

-

پر واضح است که جایگاه ساپینتو در استقالل سستتر از هر زمان دیگری است و این مربی هیبت خود را در این باشگاه از کف داده است. باختهای اخیر به تراکتور و سپاهان و دور شدن از صدر جدول و ایجاد فاصله 8 امتیازی با صدرنشین لیگ، ساپینتو را در موقعیتی قرار داده که بسیار بعید است برای یک فصل دیگر در استقالل باقی بماند

مدیــران باشــگاه اســتقالل میداننــد کــه در شــرایط فعلــی برکنــاری ریــکاردو ســاپینتو از ســرمربیگر­ی ایــن تیــم تبعــات مالی بســیاری به همــراه خواهد داشــت، بــه همیــن دلیل در تالشــند با حمایتهــای ظاهری از این مربی کار را به نحوی پیش ببرند که استقالل بیش از ایــن از جمــع مدعیــان فاصلــه نگیرد. حقیقت این است که اکنون در باشگاه اســتقالل کمتــر امیــدی بــه قهرمانــی مــیرود امــا همچنــان شــانس کســب ســهمیه وجــود دارد کــه اگــر اســتقالل موفــق شــود در بازیهــای آتــی نتایــج مطلوبــی بــه دســت آورد، بــه احتمــال زیاد این مأموریت ممکن خواهد شــد. اســتقالل در چهــار هفته آتــی بازیهای آنچنــان چالــش برانگیــزی را دســت کم روی کاغذ نخواهد داشــت و میتواند با اندکی هماهنگی و البته خوششانسی بــه بردهای پــی در پی دســت یابد. جــدول بازیهــای لیــگ برتــر نشــان میدهــد کــه ســاپینتو در چهــار هفتــه آتــی بــا تیمهــای ملــوان، مــس، نفــت مسجدســلیم­ان و پیــکان بــازی دارد. ملوان در رتبه یازدهم قرار دارد. پیکان و مــس کرمــان در رتبــه ســیزدهم و چهاردهــم و نفــت مسجدســلیم­ان هم آخریــن تیــم جــدول ردهبنــدی اســت. در واقــع ســاپینتو بــا تیمهایــی مواجــه خواهــد شــد کــه اکنــون در جــدول رتبه دو رقمــی را تجربــه میکننــد و بعید هم هســت با توجــه به روند امتیــازی که در پیــش گرفتهانــد در آینــده نیــز بتواننــد جایگاهــی میــان تیمهــای تــک رقمــی جــدول داشــته باشــند. بــه همیــن دلیــل پیــروزی مقابــل ایــن تیمهــا هرگز دشــوار نیســت و به گوش ســرمربی اســتقالل نیــز رســانده شــده که الزم اســت در چهار بازی آتی دســت کــم 10 امتیــاز گرفتــه شــود تا احتمــاال ًبا از دســت رفتن امتیازات دیگر مدعیان اســتقالل دوبــاره در جــدول ارتقــا یابد. اســتقالل بعد از برگزاری این چهار بازی دوبــاره وارد مراحــل پر چالش لیگ برتر خواهــد شــد و اگــر موفــق شــود در ایــن سلســله بازیهــا امتیــازات مطلوبــی به دســت آورد، بــا روحیــه مقابــل تیمهای مدعی قــرار خواهــد گرفت. اســتقالل حتــی میتوانــد در ایــن چهــار بــازی 12 امتیــاز را هم به دســت آورد، به ایــن دلیــل کــه هیچیــک از رقبــای آینده بــه لحــاظ برخــوردار­ی از بازیکــن در حد و انــدازه اســتقالل نیســتند و آبیهــا از لحــاظ نفــری در شــرایط بســیاری مطلوبتــری در قیاس با ایــن بازیکنان قرار دارند و توقع اینکه ساپینتو از چهار بازی آتی دســت کم 10 امتیاز به دســت آورد، زیــاد نیســت.

جایگاه متزلزل در استقالل

پــر واضح اســت که جایگاه ســاپینتو در اســتقالل سســتتر از هر زمان دیگری اســت و این مربی هیبت خود را در این باشــگاه از کــف داده اســت. باختهای اخیر به تراکتور و ســپاهان و دور شــدن از صدر جدول و ایجاد فاصله 8 امتیازی بــا صدرنشــین لیــگ، ســاپینتو را در موقعیتــی قــرار داده کــه بســیار بعیــد است برای یک فصل دیگر در استقالل باقــی بماند. مضــاف بــر آن ســرمربی اســتقالل هرگــز شــخصیت با وقــاری از خود به جا نگذاشــته که بــا احترام حداکثری از او یــاد شــود و بــه طــور ملمــوس در فضــای مجــازی میبینیــم کــه هیــچ حمایتــی از او نمیشــود. البتــه در فضای مجازی مدیران اســتقالل هم حامی ندارند و حتی بیش از ساپینتو مــورد طعنــه قــرار میگیرنــد امــا بــه هــر شــکل اکنــون ســاپینتو بیــش از مدیــران اســتقالل در برابــر انتقادها قــرار دارند. ســرمربی استقالل تا امروز نتوانسته به اهدافی که در لیگ برتر برایش ترســیم شده بود دست یابد و از سویی مدیران تازه منصوب شــده اســتقالل نیز تمایل صــد درصــدی به همکاری بــا این مربی نداشتند و به ناچار با این مربی در لیگ حاضــر شــدند و شــاید اگــر فتحاللهزاد­ه و همراهانــش در نقــل و انتقاالت پیش فصل سکان مدیریت این باشگاه را در دست میگرفتند ســراغ دیگر گزینهها می رفتند . بــا ایــن وجود حتی اگر ســاپینتو در چهار بــازی آتــی کــه روی کاغــذ ســاده بــه نظر میرســد بتوانــد دســت کــم 10 امتیاز به دســت آورد، تــا حــدی امیــدواری را بــه اردوی آبیهــا بــاز خواهــد گرداند و حتی مدیــران ایــن باشــگاه نیــز به تــداوم کار در ایــن باشــگاه امیدوارتر خواهند شــد امــا چنانچــه ســاپینتو ایــن فرصتهــا را از دســت بدهــد نــه تنهــا خــودش بلکه مدیــران را نیــز در درازمــدت بــه ســمت درهــای خروجــی ایــن باشــگاه ســوق خواهــد داد تــا شــاید ســناریویی کــه برخــی از نزدیــکان مجیــدی چیدهانــد در نهایــت بــرای فصــل بعد عملی شــود و ایــن مربــی که اکنون در امارات اســت بــا مدیــران جدیــد دوبــاره بــه باشــگاه اســتقالل بازگــردد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran