Iran Varzeshi

هیچتیمینمی­تواندمقابل­پرسپولیس ایستادگیکن­د

علــی باغمیشــه، مهاجــم اســبق پرســپولیس معتقــد اســت مهاجــم خارجــی جدیــد مــد نظر پرســپولیس به همان انــدازه حضورش الزم اســت که حضــور بازیکنانــ­ی مانند عمــری و بازیکنان دیگــر در پرســپولیس مفید واقع خواهــد شــد. بــه همیــن دلیــل در رابطــه

- ناصر قراگزلو روزنامهنگا­ر

چرا پرسپولیس در مقابل ذوبآهن نمایش خوبی نداشت؟

مــن مخالــف نظــر شــما هســتم چــون پیــروزی مقابــل تیمهــا در نیمفصــل دوم بســیار ســخت اســت و امتیازگیری از تمامــی تیمهــا بســیار مشــکل و دشــوار اســت. بــرای همیــن مــن بــرد بــا ارزش پرســپولیس مقابــل ذوبآهــن را بســیار ارزشــمند میدانــم چــه بســا کــه در نیمفصــل دوم هــر بــازی حکــم یــک فینــال را دارد و بــازی آســانی دیگر وجود نخواهد داشــت. در چنین شــرایطی هم بیشــتر نتیجــه مهم اســت و جمع کردن ســه امتیازهــا و حفظ فاصلــه با تیمهای پاییــن جدولــی، نکتــهای مهم اســت که پرســپولیس بیشــتر از هر نکتــه دیگری باید آن را مد نظر داشته باشد که انصافا ً بــه ایــن موضــوع هم رســید. جــدا از این مــوارد پرســپولیس در چنــد بــازی اخیــر یک روند خیلی خوبی را ســپری کرده که استمرار این موضوع از هر نکته دیگری مهمتــر و حائــز اهمیــت اســت خصوصا ً در ایــن مقطــع کــه سرخپوشــان در آغــاز نیمفصــل دوم شــروع خیلــی خوبــی داشــتند و نیمفصــل تعیین کننــده دوم را بســیار خوب آغاز و فاصله خودشــان را بــا ســایر مدعیــان حفــظ کردند. در مقابل فوالدی که روش بازیش بسیار درگیرانه است و در بازی رفت پرسپولیس را متوقف کرده سرخپوشان در اهواز قادر به پیروزی خواهند شد؟ تیمهــای جــواد نکونــام ســعی میکننــد در نیمــه اول بــه نوعــی بــا جنگندگــی و دوندگــی زیــاد زهر تیم مقابــل را بگیرند و در نیمــه دوم هــم به برتری برســند. به همین دلیل تیم فوالد بیشــتر با روشــی دفاعــی بــازی میکند که این مســأله کار را بــرای پیــروزی مقابــل این تیم ســخت و دشــوار میســازد امــا پرســپولیس در حــال حاضــر در شــرایطی قــرار دارد کــه قــادر اســت حتــی فــوالد را هــم در اهواز شکســت دهــد.

در خصوص بازگشت دیاباته و بازی این بازیکن بعد از مدتها در مقابل ذوبآهن چه نظری دارید؟

دیاباتــه بازیکــن تأثیرگذاری اســت و به نوعــی در خدمــت تیــم اســت اما شــاید مصدومیتهــ­ای زیــاد و عــدم آمادگــی الزم اجــازه نــداد تــا ایــن بازیکــن بتوانــد روزهــای خیلــی خوبــی بــا پرســپولیس داشــته باشــد. بــا وجــود این مــن خیلی امیــدوارم دیاباتــه در ادامــه راه و پایــان فصــل بتوانــد شــرایط خوبــی را در پرســپولیس داشــته و گلهــای مهمــی بــرای پرســپولیس ماننــد بــازی بــا مــس کرمــان بــه ثمــر برســاند.

در رابطه با تأثیر غیبت بازیکنی مانند ترابی و صادقی و از سوی دیگر استفاده نکردن از سروش به شکل ثابت چه صحبتی دارید؟

ســروش بازیکــن بســیار خوبــی اســت امــا بــا توجــه بــه شــکل بــازی ذوبآهن و الیههای دفاعی شــاید حضور سروش از ابتدای بازی با فوالد خیلی نمیتوانســ­ت بــرای پرســپولیس مفیــد باشــد. از ایــن رو او در زمانــی مقابــل تیــم اصفهانــی بــه میــدان آمد که حضورش خیلی برای تیم پرسپولیس مقابل تیم خسته ذوبآهن در آن دقایق خاص مفید واقع شد. قطعا ً ترابی و صادقی هم جزو مهرههای اصلی تیم هســتند که مقابــل فوالد هم حضور خواهنــد یافت اما قطعا ًیحیی به ترکیب خــط میانیاش دســت نخواهد زد. حضور مهاجم جدید برزیلی که سن و سال نسبتا ًباالیی هم دارد برای پرسپولیس مفید خواهد بود؟ شـــاید مهاجـــم برزیلـــی آمـــار گلزنـــی خیلـــی خوبـــی نداشـــته باشـــد امـــا بازیهـــای ایـــن بازیکـــن را کـــه دیـــدم بـــه ایـــن نکتـــه رســـیدم کـــه مهاجـــم برزیلـــی خیلـــی خـــوب ســـر میزنـــد و بـــرای پلن B پرســـپولی­س بســـیار مفید خواهـــد بـــود. بازیکنـــی کـــه تخصـــص خوبـــی روی توپهـــای هوایـــی دارد و قـــادر اســـت خـــلأ تیـــم را در ســـرزنی در ضربـــات ســـر در خط حمله پـــر کند که بیشـــتر گلهایـــش را از روی نقطه کرنر بـــه ثمـــر رســـانده اســـت هـــر چنـــد کـــه بازیکـــن برزیلـــی میتوانـــد روی زمیـــن هـــم موفـــق باشـــد و در گلزنـــی مکمـــل خوبـــی بـــرای عمری یـــا بازیکنـــا­ن دیگر باشد. بـــه هـــر حـــال شـــرایط پرســـپولی­س بـــه گونـــهای اســـت کـــه هـــر بازیکـــن جایـــگاه خـــاص خـــودش را دارد. از همیـــن رو مـــا نبایـــد جایـــگاه عمـــری را بـــه مهاجـــم برزیلـــی بدهیـــم یـــا اینکـــه از نقـــش تأثیرگـــذ­ار بازیکـــن برزیلـــی غافـــل شـــویم و از هـــر نکتـــه مثبـــت خودمـــان بـــه جـــای خـــود بهتریـــن بهره را ببریـــم. البتـــه ایـــن را هـــم بایـــد در نظـــر بگیریـــم کـــه مـــا بودجـــه زیـــادی با توجـــه بـــه هزینـــهای کـــه بـــرای لوکادیـــا صـــرف کردیـــم بـــرای جـــذب مهاجـــم خارجـــی جدید در اختیار نداشـــتیم. از همین رو شـــاید خریـــد خارجی بهترین انتخـــاب ممکـــن بـــود امـــا اگـــر از بعـــد دیگـــر ماننـــد حضـــور در آســـیا هـــم نـــگاه کنیـــم کـــه تیـــم النصـــر بازیکنـــی ماننـــد رونالـــدو را بـــه خدمـــت گرفتـــه، پرســـپولی­س حتمـــا ًبرای بازی در آســـیا به مهاجمی ماننـــد بازیکن برزیلی نیاز داشت.

در رابطه با جدایی پاکدل و نعمتی از پرسپولیس چه نظری دارید؟

پاکدل از فرم مطلوب و انگیزه کافی در پرسپولیس به دور بود به همین دلیل نتوانســـت خـــودش را در پرســـپولی­س نشـــان دهـــد اما ســـیامک خیلـــی برای پرســـپولی­س زحمت کشـــید هر چند از آنجـــا که خیلـــی در شـــرایط آرمانی قرار نداشـــت از پرســـپولی­س جـــدا شـــد. او زحمـــات زیـــادی بـــرای پرســـپولی­س در چنـــد ســـالی که در پرســـپولی­س حضور داشـــت، کشید.

در رابطه با فاصله امیتازی که بین تیمهای مدعی با پرسپولیس افتاده چه صحبتی دارید؟

از حـــاال نباید گول ایـــن فاصله امتیازی را بخوریـــم چـــون هنـــوز فاصلـــه زیادی بـــه پاین فلصـــل مانده و بایـــد با قدرت پیـــش رفـــت چه بســـا کـــه اگـــر دو بازی را ببازیـــد شـــرایط صدرنشـــین­یتان را از دســـت دادهاید.

دیاباته بازیکن تأثیرگذاری است و به نوعی در خدمت تیم است اما شاید مصدومیتهای زیاد و عدم آمادگی الزم اجازه نداد تا این بازیکن بتواند روزهای خیلی خوبی با پرسپولیس داشته باشد

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran