Iran Varzeshi

برایصدرنشی­نلیگ حتمًا VAR بیاورید!

- روزنامهنگا­ر

تا اینجای فصل 16 بازی از لیگ برتر و یک بازی جام حذفی گذشــته اما اشــتباهات داوری به ضرر پرسپولیس بسیار بیشتر از اشتباهات سود این تیم بوده است. در حالی که کال چهار، پنج مورد اشتباه به سود پرسپولیس در این مدت رخ داده. 16 اشــتباه داوری کــه غالبــا ًاشــتباهات تعیین کننده بوده علیه صدرنشین لیگ برتــر رخ داده و بــه نظــر میرســد بیشــتر از هــر تیمی پرســپولیس بــه آمدن کمک داور ویدیویی نیاز دارد. پنالتی اشــتباه: در مصاف با هوادار داور میتوانست سروش رفیعی و داریوش شــجاعیان را اخراج کند که نکرد اما یک اشــتباه دیگر علیه پرســپولیس رخ داد و خطــای هنــد دانیــال اســماعیلی­فر کــه بیــرون از محوطــه جریمــه رخ داد را بــه اشتباه پنالتی گرفت.

و

در بــازی مقابل نفت مسجدسلیمان در همان دقایق نخست یــک پنالتــی مســلم روی مرتضی پورعلی گنجــی گرفتــه نشــد و بعــد گل درســت لوکادیا آفساید اعالم شد. البته در ادامه ایــن بــازی داور اشــتباهات­ی بــه ســود پرسپولیس هم داشت. گل دوم لوکادیا آفســاید بود و به زعم برخی کارشناســا­ن میشد یک پنالتی هم علیه پرسپولیس اعالم کرد. در دیدار هفته هفتم به زعم کارشناسان داوری پنالتــیای کــه مقابل تراکتور برای پرسپولیس گرفته شد اشتباه بود چرا که خطایــی روی مهدی عبــدی اتفاق نیفتاد اما ترابی این پنالتی را گل نکرد و تأثیری در نتیجه نداشت.

و

در دیدار مقابــل مــس رفســنجان هم اشــتباهات داوری علیــه پرســپولیس کــم نبــود. در نیمه اول این بازی فرشــید باقری باید با کارت قرمــز مســتقیم اخــراج میشــد و دقیقه 18 یک پنالتی از پرسپولیس دریغ شد. البته دقیقه 37 هم برخی کارشنان گفتند امیری باید از بازی اخراج می شد.

‪13 12‬

در دیدار آخر نیم فصل اول درگیری مهدی ترابــی و احمــد موســوی در شــرایطی رخ داد کــه داور بــه ترابــی کارت قرمز داد اما از موســوی که شــروع کننده درگیری بود گذشت و فقط یک اخطار داد اما به نظر کارشناســا­ن باید هر دو بازیکن را اخراج میکــرد. در همیــن بــازی داور باید حامد شــیری را اخــراج میکــرد، چرا که نفر آخر زمین بود و هند آشکار کرد اما اینجا هم اشتباه کرد.

و

‪15 14‬

در بــازی جــام حذفــی مقابــل ون پــارس بیشــتر کارشناســا­ن داوری اعــالم کردنــد قبل از پنالتی زودهنگام که داور برای میهمان گرفت مهاجم ون پارس روی علی نعمتی خطا کرده بود. همچنین قبل از گل دوم ایــن تیــم هــم بازیکــن حریف در آفســاید قرار داشت. 16

در بازی با ذوبآهــن هــم داور مسابقه بعد از ایستگاهی عالیشــاه، خطــای هنــد آشــکار مدافــع حریــف را ندیــد، در حالــی کــه همــه کارشناســا­ن متفقالقــو­ل روی پنالتــی بودن این صحنه تأکید داشتهاند.

 ?? ?? مسعود قراگزلو
مسعود قراگزلو

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran