Iran Varzeshi

حواس یحیی باید به مصاحبههایش باشد

حسن خانمحمدی مدافع راست اسبق پرسپولیس و مربی یکی از تیمهای پایه فعلی پرسپولیس معتقد است سرمربی پرسپولیس به لحاظ فنی یکی از بهترینهاست اما در رابطه با مصاحبه کردن سرمربی پرسپولیس توصیههای خاصی را برای او دارد.

- مسعود قراگزلو خبرنگار

با امتیازی که پرسپولیس از دست داد تیم سپاهان صدر را از پرسپولیس گرفت. ادامه روند پرسپولیس در چند بازی اخیرش نگرانتان نمیکند؟

مــن معتقــدم تنهــا ســپاهان اســت کــه رقیــب اصلــی پرســپولیس بــرای قهرمانــی اســت در حالــی کــه اســتقالل بــا وجــود آنکــه برنده میشــود مربــیاش آرامــش الزم را نــدارد. گلگهر هم چهــار گل از تیم ســپاهان دریافــت میکند و در این بیــن میبینیــم تیــم فــوالد هــم بــا وجود برد مقابل پرسپولیس نتیجه را در بــازی بعــدیاش بــه تراکتــور واگــذار میکنــد. مواردی که نشــان میدهــد جنــگ قهرمانــی تنهــا بین پرســپولیس و ســپاهان اســت.

چرا پرسپولیس مقابل تیمهایی که دفاعی بازی میکنند به مشکل میخورد؟

مــا بایــد فرم بــازی کردن بــا حریفان متفاوت را بدانیم چه بسا که ممکن اســت بقیــه حریفان ما هــم از فوالد یــاد بگیرنــد که چطــور بــازی کنند تا تیم ما را با دردســر مواجه ســازند از اینرو پرسپولیس باید راهکارهایی داشــته باشــد کــه آن دیــوار ســاخته شــده توســط حریفــان را بشــکند و از روزهــای ســخت نیمفصل دوم به ســالمت عبورکند. با این تفاسیر معتقدید که روش بازی پرسپولیس به یک شکل است؟ بلــه مــن معتقــدم کــه روش بــازی پرســپولیس مانند شمشــیر دو لبه اســت. ایــن در حالــی اســت کــه مــا بایــد پلن B و C را داشــته باشــیم تا بتوانیــم از تلهگذاری حریفانمان به ســالمت عبــور کنیــم و تفکــر مربی حریــف را بشــکنیم و در بازیهــای پیــش رو بــه ســالمت رد شــده و از صــدر فاصلــه نگرفتــه و در پایــان قهرمانی را به هواداران پرسپولیس هدیــه بدهیم. از مصاحبه بعد از بازی یحیی مقابل تیم اراکی که خیلی سر و صدا به پا کرد چه برداشتی دارید؟ مــن آقــا یحیــی را بــه لحــاظ فنــی خیلــی قبــول دارم و او را واقعــا ً یکــی از بهتریــن و موفقتریــن مربیــان فوتبــال ایــران میدانــم امــا مــن معتقــدم ایشــان بایــد در مصاحبههایش­ــان تأمــل بیشــتری داشــته باشــند و به نوعی حواسش بیشــتر بــه مصاحبههایـ­ـش باشــد چــون حرفهــای او بهشــدت روی بازیکنــان بــه لحــاظ روحــی روانــی تأثیــر دارد و بــه نوعی تمرکز تیمش را میگیــرد. یــادم میآیــد زمانی که برانکو ســرمربی پرسپولیس بود در چنین شــرایطی که اوضاع باشــگاه و داوریهــا و همــه چیــز بــه ضــرر پرســپولیس بود، اینگونه مصاحبه کــرد کــه یکســری نمیخواهنــ­د پرسپولیس قهرمان شود و مسائلی از ایــن قبیــل چیزهــا را بیــان کردند منظــورم ایــن اســت کــه مصاحبــه نباید به شــکلی باشــد که بازیهای تیــم را زیــر ســؤال ببــرد. اما وقتی اشتباهات داوری به شکل مداوم تکرار میشود این مسأله بدیهی است که صدای سرمربی تیم در میآید! بله این حق طبیعی مربی است که از حــق تیمــش دفاع کند اما ما باید بپذیریــم تــا زمانــی کــه«وی ای آر» بــه بازیهــا نیایــد شــرایط داوری ما خیلــی تغییــر نخواهــد کرد چه بســا دیدیــم در قطــر اشــتباهات داوری جــام جهانــی چقــدر کمتــر از جــام جهانــی قبلــی بود. در رابطه با چیدمان داوری و حرفهایی که رئیس کمیته داوران در دفاع از داورانش در مقابل انتقادها نسبت به داور بازی پرسپولیس مقابل تیم اراکی به کار برد چه صحبتی دارید؟ مــن فکــر میکنــم گاهــاًرئیــس کمیتــه داوران حرفهایــی میزنــد کــه شــخصیت داوران را خــراب میکنــد و پــای مســائل مالــی و از این قبیل مســائل را پیش میکشد کــه بــه نظــرم صحبتهای درســتی نیســت. همــه دیدنــد کــه خطــا روی ترابــی گرفتــه نشــد و یکــی دو صحنه دیگر مشکوک مانند اخراج بیرانونــد هــم وجــود داشــت کــه مشــخص نشــد داور در آن مقاطــع حســاس بــر چــه اساســی قضــاوت کــرده اســت امــا هــر چــه که باشــد در بازیهــای پرســپولیس و یکــی دو تیــم دیگــر کــه هــواداران زیادی دارنــد حتمــا ًبایــد با دقت بیشــتری داوران بازیهــا در نیــم فصــل دوم انتخــاب شــوند در مقابل صنعت نفت چه نتیجهای را برای پرسپولیس پیشبینی میکنید؟ به نظرم پرسپولیس از سد صنعت نفــت میگــذرد و روزهــای پر تالطم چنــد وقــت اخیــر را بــه نوعــی خوب تمــام کــرده و بــه پایــان خواهــد رســاند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran