Iran Varzeshi

انتظاری: حفظ آرامش مشکالت پرسپولیس را حل میکند

ســهراب انتظــاری مهاجــم اســبق پرســپولیس معتقد اســت که بازیکنان پرســپولیس آرامــش الزم را ندارند و جــدا از این موضوع مشــکل گلزنی را یکی از مســائل تأثیرگذار روی عملکرد تیم میداند. به بهانه تســاوی پرســپولیس مقابل آلومینیوم و از دســت دادن صــدر جـ

- ناصر قراگزلو خبرنگار قبول دارید که تیم پرسپولیس آرامش ندارد؟

بلــه من قبول دارم که تیم پرســپولیس آرامــش الزم را نــدارد، در حالــی کــه این مســأله باید از خود ســرمربی و آقا کریم و آقــا افشــین کــه عناصــر بــا تجربه تیم هستند به بقیه بازیکنان تیم و باشگاه انتقال پیــدا کند.

با شرایطی که پرسپولیس دارد در مقابل صنعت نفت قادر به کسب نتیجه خواهد بود؟

تیم صنعت نفت تیمی اســت که واقعا ً خــوب فوتبــال بــازی میکنــد و فوتبــال روان و هجومــی را ارائــه میدهــد. بــه همیــن دلیــل بازیکنــان پرســپولیس مقابــل چنیــن تیمهایــی بــازی خــوب و روانــی را ارائــه میدهنــد و مــن خیلــی امیــدوارم که پرســپولیس با ســه امتیاز از آبــادان بــه تهران بازگــردد. در واقع در حــال حاضــر شــرایط در صــدر جــدول خیلی فشــرده و ســخت شــده است. از ایــن رو پرســپولیس بایــد برنــده شــود و در هیــچ بــازیای نبایــد امتیاز از دســت بدهــد تــا بــه این شــکل از صــدر جدول فاصلــه نگیــرد.

حرفهایی مطرح شده که اشتباهات داوری که به ضرر پرسپولیس رقم میخورد برای رساندن و موفقیت یک تیم خاص در رسیدن به امر قهرمانی است!

وقتی اشــتباهات به شــکل مکرر تکرار میشــود بدگمانــی و ســوءظن به وجود مــیآورد امــا مــن فکــر نمیکنــم پــای چنیــن مســألهای در پیــش باشــد و در واقع مشــکل ما بیشتر گلزنی است که اگر این مشــکلمان مرتفع شــود حتما ً میتوانیم به خواسته خودمان برسیم.

اما با وجود عمری و دیاباته و مهاجمان دیگری که داریم چرا در گلزنی باز هم پرسپولیس با مشکل مواجه است؟!

عمــری بازیکــن خوبــی اســت. بازیکنی کــه در هــر بــازی تــالش زیــادی دارد و یــک بازیکــن بــا تکنیــک اســت کــه در حــد خــودش خیلــی خــوب کار کــرده امــا دیاباتــه چنــدان مثمرثمــر نبــوده، مضاف بر اینکه پرســپولیس بزرگترین مشــکلش این است که مهاجم زهردار نــدارد، بــه همیــن دلیــل تالشهــا بــه نوعــی بــه بــار نمینشــیند و نتیجــه نمی د هــد . مهاجم برزیلی قادر خواهد بود مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کند؟ مهاجمان پرسپولیس خصوصا ً مهاجم خارجی شــرایط سختی دارند و به نوعی کارشــان بــا لوکادیــا مــورد قیــاس قــرار میگیرد، از این رو بازیکن پرســپولیس بایــد خیلــی خــوب کار کند و بــه گونهای باشــد کــه در یــک جمله بازیکنــی بازی در بیــار باشــد. در هر حال نشــان دادن توانایــی بازیکــن برزیلــی نیــاز بــه زمــان دارد و مــن امیــدوارم ایــن مهاجــم خارجی بتواند در حســاسترین مقطع فصــل هــر چــه زودتر بــا بقیــه بازیکنان هماهنــگ شــده و در کمتریــن مــدت زمــان ممکــن بتوانــد برای پرســپولیس مثمرثمــر واقع شــود.

حرفهای یحیی بعد از مسابقه مقابل تیم اراکی بوی خوبی نمیداد، تعبیرتان از این صحبتها چیست؟

بــه هــر حــال پرســپولیس ســالی ۰۰3-۰۰2 میلیــارد هزینــه کــرده کــه نتیجــه بگیــرد و قهرمــان شــود امــا ایــن مســأله و سرنوشــت یــک بــازی بــا یــک ســوت اشــتباه عــوض میشــود و تغییر میکنــد و وقتــی ایــن اشــتباهها چنــد بــازی تکرار میشــود سرنوشــت تیم به نوعــی تغییــر میکنــد. تکرار اشــتباهها هــم موجــب شــده تــا صبر یحیــی تمام شــود، ایــن در حالــی اســت کــه یحیــی مربــی بســیار خــوب و کار کشــتهای بــه لحــاظ فنی اســت. فرامــوش نکنیم که یحیــی میــراث گرانقیمت تیــم برانکو و کالــدرون را تحویــل گرفت که دل شــیر میخواســت و کار هــر مربــیای نبــود و در واقــع یحیــی کاری کرد کــه هر مربی جــرأت انجــام آن کار را نداشــت. یحیی انصافــا ًخــوب کار کــرده و در مدتــی کــه بــوده حتــی در مقاطعی بهتــر از مربیان خارجی بوده است. من معتقدم در این مقطــع یحیی نبایــد اینچنین مصاحبه میکــرد و افــراد دور و بــر یحیی باید او را آرام و ساکت میکردند تا او مصاحبهای بــه آن شــکل را انجــام نمــیداد. قبول دارید که چیدمان داوریها در بازی تیمهای مدعی به آن شکل مطلوب نیست؟ بلــه حتمــاًبایــد در بــازی تیمهــای بزرگــی ماننــد پرســپولیس و اســتقالل و ســپاهان که تماشــاگر بیشتری دارند و حساســیت روی آنهــا زیــاد اســت و در کــورس رقابــت هســتند بــرای تعییــن داورانشــا­ن حساســیت و دقــت بیشــتری انجــام شــود و داوران بــزرگ و باتجربهای برای بازیهایشان انتخاب شــوند تــا حــرف و حدیــث کمتــری بــه وجــود آیــد. بازی پرسپولیس را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی کردید؟ پرســپولیس حتــی بــا وجــود ده نفــره شــدن هــم بــازی خیلی خوبــی را مقابل تیــم اراکــی ارائــه داد و تیم حمله کننده و هجومــی میــدان بود، بــه همین دلیل بایــد بــه چنیــن تیمــی خیلــی امیــدوار بود. هنوز هم پرســپولیس شــانس اول قهرمانی است و اگر تیم با آرامش بازی کند و مشکل گلزنی تیم حل شود حتما ً پرســپولیس در بازیهــای بعــدیاش هم پیروز شــده و قهرمان خواهد شــد. بازیکنان جدید پرسپولیس انتظارات را برآورده ساختهاند؟ بازیکنــان جدیــد خوبــی داریــم امــا بــه نظــرم از بیــن بازیکنانــ­ی کــه بــه پرســپولیس پیوســتهان­د تنهــا بیرانوند بــوده کــه عالــی کار کــرده امــا بقیــه هنــوز نتوانســته­اند انتظاری کــه از آنها وجود داشــته را برآورده ســازند. این در حالــی اســت کــه مثــال ًدر پســت دفاع راســت دانیــال نتوانســته انتطــارات را بــرآورده ســازد، در حالــی کــه او بایــد بدانــد عملکــردش بــا رامیــن رضاییان ســنجیده و قیــاس میشــود، از ایــن رو دانیــال بایــد خیلــی بهتــر از اینــی که هســت بــازی کنــد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran