Iran Varzeshi

پریرا یک انگشت وینیسیوس هم باشد مؤثر خواهد بود

- ناصر قراگزلو روزنامه نگار

غــام فتحآبــادی، مهاجــم اســبق پرســپولیس کــه در گلزنــی خصوصــا ًروی ضربــات ســر هم تخصص باالیی داشــت در رابطــه بــا دالیــل ضعــف پرســپولیس در دو بــازی اخیــر ایــن تیــم توضیــح میدهد و البتــه بر خاف بعضــی دیگر از پیشکســوتا­ن ادعــای حمایــت از یــک تیم خــاص در فوتبــال ایــران را رد میکند. چرا در بازی پرسپولیس مقابل تیم اراکی، با وجود میزبانی نمایش خوبی را از پرسپولیس شاهد نبودیم؟! بــازی پرســپولیس مقابــل آلومینیــو­م هیــچ بــار فنــی نداشــت و بیشــتر بازی جنگ و دعوا بود. مســألهای که موجب شــد تا تیم پرســپولیس به حاشیه برود و نتواند از تمــام تــوان خــودش بــرای پیــروزی اســتفاده کنــد. به نظرم پرسپولیس اگر میخواهد موفقتر شده و دوباره روی نــوار بــرد و پیــروزی قــرار بگیرد بایــد آرامش به تیم بــاز گــردد کــه این موضوع هم باید توســط ســرمربی به تیــم القا شــود. در خصوص مسألهای که اخیرا ً بابشده و بحث حمایت از یک تیم خاص در ایران مطرح شده، چه صحبتی دارید؟ مــن فکــر میکنــم چنیــن مســألهای درســت نیســت و بحث حمایت از یک تیم اصال ًوجود ندارد. چه بسا که وقتــی تیمــی خــودش در مقابل یک تیــم مدعی با چهار گل بــه برتری میرســد، مشــخص اســت کــه تیم خوبی اســت. به نظرم تیمی مانند پرســپولیس اگر میخواهد قهرمان شــود باید خیلی قویتر از چیزی که از این تیم دیدیــم ظاهر شــود. این حرف علــی پروین را هیچ وقت فرامــوش نمیکنــم کــه به ما میگفت شــما در هر بازی چهــار گل بزنیــد کــه اگــر یکــی، دو گلمــان هــم احتماال ً توســط داور یا کمکش مردود شــد باز هم موفق شویم. در حــال حاضــر هــم حتما ًپرســپولیس بــا بازیکنانی که دارد باید نمایش بهتری داشته باشد و حریفان را تحت فشــار قــرار داده و چندیــن موقعیــت گل خلــق کــرده تا بــه پیــروزی برســد نــه اینکه با خلــق کمتریــن موقعیت منتظر به گل رســیدن و پیروزی باشــد. در خصوص رقابت بین تیمهای مدعی برای قهرمانی چه صحبتی دارید؟ مــن فکــر میکنــم تیمهــای پرســپولیس، اســتقالل، ســپاهان و گلگهــر مدعی هســتند اما در ایــن بین باید به این موضوع بپردازم که در بین مدعیان نباید از کنار تراکتــور بیتفاوت بگذریــم. تیمی که با هدایت خمس تیم خیلی خوبی نشــان داده و قادر اســت برای سهمیه گرفتــن هم مدعی باشــد.

در رابطه با اعتراض یحیی نسبت به نحوه قضاوت داوران چه صحبتی دارید؟

من معتقدم اشتباه هست و کسی هم نمیتواند منکر این قضیه شود اما ما باید بدانیم که اشتباهات داوران بــا مصاحبه کردن درســت نمیشــود بلکــه باید کار کرد و تیم را به بهترین شــرایط مهیا کرد. اما به هر حال شاید تکرار اشتباهات زیاد میتواند مربی را شاکی کند؟ بلــه ایــن مســأله وجــود دارد. چــه بســا کــه روی ترابــی خطای پنالتی رخ داد اما وقتی پرسپولیس چند فرصت خلق کند و به گل برســد چنین مســائلی نمیتواند مانع پیــروز نشــدن پرســپولیس شــود. بــه نظــرم بازیکنان و حتــی تماشــاگرا­ن در صــورت ادامه اعتراضها آســیب خواهنــد دیــد و ممکــن اســت کمیتــه داوران و کمیتــه انضباطــی هــم وارد این مســائل شــده و به نوعی شــاید کار به لشکرکشــی بکشــد. در رابطه با بیرانوند و تأثیر غیبت این بازیکن در بازی مقابل صنعت نفت چه صحبتی دارید؟ بیرانونــد دروازهبــا­ن خیلــی خوبــی اســت امــا بــه نظــرم زمانــی کــه داور و کمکــش یــک صحنه را خطــای پنالتی اعــالم کردهانــد کــه دیگــر آن صحنــه را برنمیگردان­نــد. بنابرایــن شــلوغکاری زیــاد بیفایــده اســت. در مــورد گوهــری هــم بایــد بگویــم او دروازهبــا­ن خیلــی خوبــی اســت و قطعــا ًمیتوانــد بــه خوبــی در غیــاب بیرانونــد از دروازه پرســپولیس حفاظــت کنــد. پرســپولیس باید صنعت نفت را ببرد و به شــرایط خودش ســر و ســامان بدهــد چــه بســا کــه اگر چنین امــری رخ ندهــد کار برای پرســپولیس در ادامــه مشــکلتر خواهد شــد. موضوع حایــز اهمیــت دیگــر در این بین به بازیهای ســختتر پرسپولیس نسبت به سپاهان در بازیهای آیندهشان بــاز میگــردد. در خصوص پریرا و نقش مثبت این مهاجم برزیلی در پرسپولیس چقدر میتوان روی گلزنی این بازیکن حساب کرد؟ برزیلیهــا بازیکنــان خوبــی هســتند امــا از آنجــا کــه مهاجم برزیلی ۱3 ســاله اســت امیــدوارم این بازیکن بتوانــد بــرای پرســپولیس مثمرثمــر واقــع شــود و بــه نوعی اگر او یک انگشــت وینیســیوس بازیکن برزیلی رئال مادرید هم باشــد حتما ًمیتواند در پرســپولیس موفــق عمــل کند.

برزیلیها بازیکنان خوبی هستند اما از آنجا که مهاجم برزیلی 31 ساله است امیدوارم این بازیکن بتواند برای پرسپولیس مثمرثمر واقع شود و به نوعی اگر او یک انگشت وینیسیوس بازیکن برزیلی رئال مادرید هم باشد حتمًا میتواند در پرسپولیس موفق عمل کند

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran