Iran Varzeshi

عمری طلسم مهمی را در پرسپولیس شکست

- ناصر قراگزلو روزنامه نگار

مرتضی فنونیزاده مدافع اســبق پرســپولیس و تیم ملی اضافه شــدن تیمی کامل از ردههای پایه در جمع بازیکنان بزرگســال را بهتریــن اتفــاق ممکــن بــرای تیم پرســپولیس میداند و معتقد اســت جوانان بســیار خوب و با پتانســیلی در پرســپولیس حضــور دارنــد کــه ماننــد عمــری میتوانند حتی با بازی در تیم بزرگســال و اصلی هم برای پرســپولیس مفید واقع شــوند.

حضور بازیکنان امید و جوانان تیم پرسپولیس در این تیم اتفاق بسیار خوبی است که کمتر در چند سال اخیر در پرسپولیس شاهدش بودیم. بازیکنان پرشوری در پرسپولیس حضور دارند. بازیکنان پر استعداد و پر انرژی که قادرند برای پرسپولیس بهترین کارآیی را داشته باشند

حضور جوانها و صادر شدن بیش از یازده بازیکن برای حضور در تیم بزرگساالن پرسپولیس در صورت تمایل یحیی گلمحمدی را چگونه ارزیابی میکنید؟ حضــور بازیکنــان امیــد و جوانــان تیــم پرســپولیس در ایــن تیــم اتفــاق بســیار خوبی اســت کــه کمتــر در چند ســال اخیر در پرســپولیس شــاهدش بودیم. بازیکنان پرشــوری در پرســپولیس حضــور دارنــد. بازیکنــان پــر استعداد و پر انرژی که قادرند برای پرسپولیس بهترین کارآیی را داشــته باشــند. چه اتفاقی افتاده که امسال بر خالف سالهای قبل تیمهای پایه پرسپولیس در تمامی ردهها تیمهای باالی جدولی هستند؟ در ده، پانــزده ســال اخیــر انصافــا ً کمتــرشــا­هد این بودیم که تیمهای پایه پرسپولیس در تمامی ردهها تیمهــای بــاالی جدولــی هســتند کــه ایــن موضــوع اتفــاق خیلــی خوبــی بــرای پرســپولیس اســت. ایــن در حالــی اســت که حتی کســب عنــوان چهارمی هم بــرای هــر کــدام از تیمهــای پایه ما ارزشــش کمتر از قهرمانی نیســت، چه بسا که تیمهایی مانند پیکان و ســایپا و چند تیم دیگر در رده پایهها حضور دارند کــه معموال ًاین تیمها همیشــه بهتریــن بازیکنان را جــذب کــرده و ســرمایهگذ­اری زیــادی روی ردههــای پایهشــان دارنــد که اگــر از این منظر نگاه کنیم واقعا ً به انجام کار بزرگ پرسپولیس و آ کادمی این باشگاه

پــی میبریم.

قبول دارید که بازیکنی مانند عمری موجب شکسته شدن تابوی موفق نشدن بازیکنان تیمهای پایه در تیم بزرگساالن شد؟

دقیقــا ًهمینطور اســت و خوشــحالم جــوان با تکنیک و بــا اســتعدادی کــه در تیمهــای پایــه پرســپولیس هــم عملکــرد خیلــی خوبــی داشــت در تیــم بزرگســاال­ن هم عالــی کار کــرد و در ســه بــازی متوالی برای سرخپوشــان گل زد و در بقیه دیدارها هم بازیهای قابل قبولی ارائه داد و بــه نوعــی تابــوی بــازی نکــردن بازیکنــان تیمهای پایــه و اســتفاده از آنهــا در تیــم بزرگســال را شکســت تا ســرمربی پرســپولیس ترغیــب شــود به انــدازه یک تیم از تیمهــای پایــه کارت بازیشــان بــرای تیم بزرگســاال­ن صادر شــود. استفاده از بازیکنان تیمهای پایه در زمان بازی کردن خودتان در تیم بزرگساالن پرسپولیس هم مرسوم بود؟ من در ســال 64 به پرســپولیس پیوســتم و یادم هست در آن ســال علیآقــا پنــج بازیکــن از تیمهــای پایــه را در تیــم بزرگســاال­ن داشــت. آن زمــان کــه مــن در تیــم بزرگســال بــازی میکــردم تیــم امیدی وجود نداشــت و تیــم پایــه به تیمهــای نوجوانان و جوانان بازمیگشــت، از ایــن رو در ســالی کــه مــن بــه پرســپولیس پیوســتم شــاهمحمدی، مــرادی، میرزایی، عزیزیــان و عبدی پنج بازیکنــی بودنــد کــه با تیــم بزرگها تمریــن میکردند و در بعضــی از بازیهــا هــم بــه عنــوان بازیکــن جایگزین بــه میــدان میرفتنــد. یــادم هســت حتــی برای بــازی با تیــم الهــال در جــام در جــام هم چند بازیکــن جوان در لیســت تیــم اصلــی بودند که نشــان از اهمیــت علیآقا بــرای تیــم جوانــان بود. در رابطه با مشکل گلزنی و کم خلق شدن موقعیت برای تیم بزرگسال فکر میکنید این مشکل در بازیهای بعدی پرسپولیس حل خواهد شد؟ مــن فکــر میکنــم موقعیــت کــم ســاخته میشــود و مهاجمــان هــم نمیتواننــ­د از فرصتهــای خــوب خلــق شــده اســتفاده مطلوبــی ببرنــد در ایــن بیــن عمــری بازیکنی اســت که نیاز به فضا دارد که این فضا برای او فراهــم نمیشــود یا بازیکنی ماننــد دیاباته هم بازیکنی اســت کــه در پرســپولیس موفــق نبــوده، از ایــن رو بــه نظــرم اصا ًنبایــد در بازیهای آینده هم روی اســتفاده از دیاباتــه و گلزنــیاش حســاب خاصــی باز کرد و شــاید عمــری بــرای خــط حملــه بهتریــن گزینه باشــد.

پریرا میتواند در پرسپولیس موفق شود؟

مهاجم برزیلی بازیکن خوبی است و رزومه قابل قبولی هم دارد، بازیکنی سرزن که سبک بازیاش هم به کار بازیکنــان میآیــد، از ایــن رو مــن امیــدوارم ایــن بازیکن هــر چــه زودتر مهیای بازی شــود تا بتوان از او اســتفاده کــرد. در هــر صــورت پرســپولیس در موقعیــت خیلــی حساسی قرار دارد، از این رو بازیکنان باید با همه وجود بجنگند و مهاجمان هم فرصتســوزی نداشــته باشند تا ســه امتیازها را برای پرســپولیس جمع کنند و جایگاه تیمشــان را به عنوان مدعــی اصلی قهرمانی نگه دارند.

در رابطه با جام حذفی چقدر شانس برای پرسپولیس با توجه به قرعه رویارویی با سپاهان قائل هستید؟

قرعــه ســختی به پرســپولیس خــورده امــا خاصیت تیم بزرگــی ماننــد پرســپولیس به ایــن نکتــه بازمیگردد که پرســپولیس میتوانــد مقابــل تیمهــای بــزرگ بهتــر کار کنــد، از ایــن رو مــن خیلــی امیــدوارم بــا درایــت یحیی و درک شــرایط از ســوی بازیکنــان، پرســپولیس حتــی در اصفهــان هم از ســد تیــم ســپاهان بگذرد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran