Iran Varzeshi

درخشان: پریرا مثل لوکادیا در پرسپولیس موفق میشود

-

حمید درخشــان هافبک و ســرمربی اسبق پرســپولیس معتقد اســت نباید مشــکل را تنها گلزنی دانســت بلکه نساختن فرصت کافــی گلزنــی بــرای مهاجمــان مشــکل مهمتــری اســت.

چرا پرسپولیس در چند بازی از شرایط ایدهآلش فاصله گرفت؟

شــرایط پرســپولیس بــه لحــاظ فنــی بــد نیســت و اگــر مشــکلی هســت بیشــتر بحــث روحــی روانــی و مشــکاتی اســت کــه داوران بــا قضاوتهایشـ­ـان بــرای پرســپولیس درســت میکننــد کــه بــه یکبــاره همــه چیــز بــه هم میریــزد و تیم را دچار مشکل میسازد. این مشکل در دو بــازی تیــم را بــه هم ریخــت و به نوعی تمرکــز فنــی را کمتــر کرد. اشــتباهات­ی که از ســوی کمیتــه داوران هــم بــا واکنــش خاصــی مواجــه نشــد. شما هم معتقدید که مشکل اصلی پرسپولیس گلزنی است؟ اگــر ارزیابــی کاملــی انجــام دهیــد بــه ایــن موضــوع میرســید که مهاجمــان تیمهای پرســپولیس و اســتقال کــم گل میزننــد. بــا وجــود ایــن من معتقــدم مشــکل اصلی کــم موقعیــت ســاختن اســت و در واقــع هافبکهــا و وینگرهــا بایــد موقعیت کافی بســازند که اگر چند فرصت هم هدر رفت یکی دو فرصت به بار بنشــیند و در نهایت تیم پرسپولیس با داشتن مهرههای خوب بــه نتیجه الزم برســد.

پرسپولیس که هافبکها و وینگرهای اسمی دارد. با وجود این فکر میکنید چرا این بازیکنان نتوانستند در گلسازی موفق عمل کنند؟

همیــن طور اســت که میگوییــد. بازیکنان گلســاز خوبی در پرســپولیس حضور دارند امــا بایــد در حــد نام خودشــان ظاهر شــده و موقعیتهــا­ی خوبــی را فراهــم ســازند تا مهاجمان بتوانند از آن فرصتها نهایت بهره را ببرنــد و مشــکل گلزنــی پرســپولیس هم حل شــود. من راه خارج شدن پرسپولیس از شرایط فعلی را خلق کردن موقعیتهای کافــی میدانم تا مشــکل گلزنــی هم با این رویه حل شــود.

کنارههای پرسپولیس هم در گلسازی و ارسالها موفق نیستند. علت این نقیصه را چه میدانید؟

مــن فکــر میکنم این مشــکل هم با کمک هافبکهــا برطــرف میشــود و در واقــع هافبکهــا بــا ســرعت دادن میتواننــد شــرایط خوبــی را بــرای پــاس دادن بــه بازیکنان کناری فراهم ســازند و به گونهای عمــل کننــد کــه بازیکنــان کنــاری رونــده را نیــز در موقعیت خوبی برای ارســالها قرار دهنــد. بــه ایــن ترتیــب بخشــی از مشــکل بازیکنــان کنــاری در ارســالها برطــرف می شــو د . در رابطه با پریرا که گفته میشود یکی دو ماه بازی نکرده و گلزنیاش خوشبین هستید؟ مــن فکر میکنم پریــرا میتواند با توجه به ســبک بازیاش که مهاجمی ســرزن است برای پرســپولیس مؤثر واقع شود. در واقع این بازیکن باید برای پرسپولیس به جهت شــرایطی کــه تیــم دارد بهتریــن کارایــی را داشــته باشــد. پریرا حتما ًباید زودتر آماده شــود. من به این بازیکن خوشبین هستم و به این مسأله که گفته میشود او ناآماده است و زیاد در شرایط بازی نیست اهمیت نمیدهم چه بسا که لوکادیا هم که آمد به او گفتنــد او نمیتواند بهدلیل عدم آمادگی برای پرســپولیس مؤثر باشــد اما دیدید که بــازی بــه بــازی بهتــر شــد و بهترین شــرایط را بــرای گلزنــی رقــم زد و شــش گل بــه ثمــر رســاند کــه هنــوز هــم مهاجمــی نتوانســته بیشــتر از او گل بزند.

در رابطه با حضور بازیکنان جدید چه نظری دارید؟

حتمــاًبایــد از بازیکنــان جدیــد بیشــتر اســتفاده شــود و ایــن مســأله اصــا ًچیــز عجیبــی نیســت چــه بســا کــه خــود مــن هــم بعــد از حضــور در تیــم ملــی جوانان به پرســپولیس آمــدم.

در رابطه با شرایط موفقیت پرسپولیس در جام حذفی با توجه به قرعهاش چه صحبتی دارید؟

من فکر میکنم پرســپولیس در هر جامی محکــوم بــه قهرمانی اســت از ایــنرو نباید بــه قرعــه توجــه کنــد و بــازی به بــازی برنده شــود تــا در ایــن جــام هــم مانند لیــگ برتر خــودش را بهعنــوان شــانس اول قهرمانــی نشــان دهد.

 ?? روزنامه نگار ?? مسعود قراگزلو
روزنامه نگار مسعود قراگزلو

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran