KHABAR VARZESHI

حقوحقوقتيم­هاوهوادارا­نضايعميشود

-

فرزاد آشوبی، هافبک اسبق تیم ملی حدود 12 بازی برای این تیم انجام داده است. او در تیمهای پرسپولیس، استقالل، تراکتور، مس کرمان، راهآهن ...و توپ زد و یک فصل هم در تیم استرادا اسلواکی بازی کرد.

محمدحسین زاهديفر داور بازي سپاهان - استقالل در جریاناینبا­زيیکهندواض­حازسويکيرو­شاستنلي را ندید! و در ادامه کمکداور او گل دوم ســپاهان را باید آفســاید اعالم ميکرد که این هم اعالم نشد تا در روزي کهاستقاللش­ایستهپیروز­يبود،بااشتباهات­داوريتنها به یک امتیاز بسنده کند.

بعد از این بازي اعالم شد محمدحسین زاهديفر به خاطر اشتباهات فاحشي که در این دیدار داشت محروم شده اما کمیته داوران دریغ از یک عذرخواهي! این خبر را هم رد کرد. کمیتــه داوران البته داوراني که مرتکب چنین اشتباهات فاحشي ميشوند را چهار هفته محروم ميکند اما بر این باور اســت این محرومیت نباید اعالم شود! اما سؤال اساسي اینجاست محرومیت داور بر فرض که اعالم شود چه سودي براي تیمي که متضرر ميشود، دارد؟ اصال کمیته داوران محمدحســین زاهديفر را به جاي 4 جلســه 8 جلســه محروم کند آیا دردي براي استقالل دوا ميشود؟ آیا سه امتیاز از دست رفته بازي با سپاهان به حساب استقالل بازميگردد؟

چرا‌زاهد ‌يفر‌داور‌بازي‌استقالل‌انتخاب‌شد؟ انتخاب زاهديفر به عنوان داور دیدار سپاهان - استقالل اشتباه بود و ابتدا اگر قرار به محرومیت کسي باشد، باید کسي که چنین چینشي داشــته محروم شود. قطعا او کســي بوده که از اشــتباهات فاحش محمدحســین زاهديفر در بازي قبلي استقالل- سپاهان و حتي چند هفتهپیشاست­قالل-صنعتنفتخبر­نداشتهویاد­اشته

زاهديفر به جاي 4 هفته

8 هفته محروم شود

و دوست داشته لجبازي کند!

زاهديفر در حالي به عنوان داور این دیدار حساس و بزرگ انتخاب شــد که ابتداي فصل نتوانســت تست داوري را با موفقیت پشتســر بگذارد و حتي اکنون هم برخي در قبولي وي در تست مجدد شک و تردید دارند. از ســویي این داور به دلیل کنار گذاشته شدن از لیست بینالملليش­رایطروحيور­وانيخوبيند­اردونبایدب­راي این بازي بزرگ انتخاب ميشد که شد!

آقايان‌به‌دنبال‌5$9‌برويد‌ این بازي بار دیگر ثابت کرد فوتبال ما بیش از هر زماني نیازمند کمکداور ویدئویي اســت. اگر 9$5 در بازي ســپاهان- استقالل وجود داشت، به طور حتم هم هند کيروش دیده ميشــد و هم گل آفساید تیم سپاهان و این همه جار و جنجال هم به وجود نميآمد. در فوتبال ما 16 تیم حاضر در لیگ برتر نزدیک به 1000 میلیارد تومــان هزینه ميکنند. در این بین خرید چند ســت کمکداور ویدئویي چقدر هزینه دارد که فدراســیون فوتبال از آن دریغ ميکند؟ اشــتباهات داوري آنقدر در بازيهاي لیگ برتر زیاد است که 9$5 براي بازيهاي لیگ برتر از نان شب واجبتر است. آن هم با داوراني که پيدرپي اشتباهات خود را تکرار ميکنند.

داوران‌پراشتباه‌را‌کنار‌بگذاريد! داور اشتباه ميکند، چهار هفته قضاوت نميکند و دوباره برميگــردد. با این روند هیچگاه داوران پراشــتباه ما از صحنه قضاوت کنار نميروند در حالي که عقل و منطق حکمميکنددا­وريکهمداما­شتباهخودرا­تکرارميکند، از صحنه قضاوت کنار گذاشته شود. سؤال اینجاست که آیا داوري با کمبود نیروي انســاني مواجه است؟ به طور حتم نه. فدراســیون فوتبال یک بار باید براي همیشه شهامتبهخرج­دهدوداوران­پراشتباهرا­ازلیستقضاو­ت کنار بگذارد. استقالل متضرر شد و اکنون نباید اجازه داد دیگــر تیمها هم از اشــتباهات داوري متضرر شــوند. همانطور که مربي بازیکن پراشــتباه و ضعیف را کنار ميگذارد، فدراسیون فوتبال هم نباید با داوري که مدام اشتباه ميکند، کار کند چراکه پاي حق و حقوق تیمها در میان اســت. پاي حق و حقوق تماشاگران تیمها در میان است.

 ??  ?? مهديزارع
مهديزارع
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran