KHABAR VARZESHI

دستخاليایر­انازمراسمب­هترینهايآس­يا

-

چشمباداميه­اجوايزرادر­وكردند

مراسم برترینهاي آسیا در سال 2019 روز گذشته برگزار شد و با وجود اینکه کشــورمان در 5 بخش براي دریافت جوایز کاندیدا شده بود، در هیچیک از بخشها برنده نشد تا در این دوره دست خالي باقي بماند. در این مراسم ژاپن با 5 جایزه و کره با ســه عنوان بیشــترین جوایز را به خود اختصاص دادند. برترینهاي قاره آسیا در سال 2019 به شرح زیر است.

الماسفوتبا­لآسیا:سلطانعبدا...،رئیسفدراسی­ونفوتبالما­لزي(جایزه بهترین مبارزه با فساد در فوتبال) بلندپروازي: اتحادیه فوتبال گوام توسعه فوتبال آسیا: فدراسیون فوتبال هنگکنگ بخش الهامبخشي: اتحادیه فوتبال ژاپن. فدراسیون فوتبال ایران در این بخش کاندیدا بود.

به رسمیت شناخته شــدن از جانب رئیس $)& اتحادیه فوتبال برونئي دارالسالم

به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس $)& فوتبالسنگا­پور

به رسمیت شــناخته شدن از جانب رئیس $)&

در بخش بلندپروازي:

در بخش توسعه: اتحادیه

در بخش الهامبخشي: اتحادیه فوتبال چین

بهترین مربي آســیا در بخش زنان: آساکو تاکاکورا از ژاپن. در این بخش کتایون خسرویار از ایران نیز کاندیدا بود. جایزه بهترین مربي سال آسیا: جونگیونک چونگ از کرهجنوبي برترین مرد سال فوتسال آسیا: توموکي یوشیکاوا از ژاپن. مهدي جاوید از ایران در این بخش کاندیدا بود. این جایزه را مهدي تاج اهدا کرد.

بهترین بازیکن بینالمللي آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا): هیونگ مین سون، مهاجم تاتنهام و تیم ملي کرهجنوبي. سردار آزمون، مهاجم زنیت و تیم ملي فوتبال ایران دیگر کاندیداي این بخش بود. بهترین بازیکن جوان سال در بخش زنان: جون اندو از ژاپن برترین بازیکن جوان سال در بخش مردان: کانگ این لي از کرهجنوبي برترین بازیکن زن فوتبال آسیا: ساکي کوماگي بازیکن تیم المپیک لیون از ژاپن

برترینبازی­کنمردفوتبا­لآسیا:اکرمعفیفبا­زیکنتیمالس­دقطر.علیرضا بیرانوند بازیکن پرسپولیس و تیم ملي ایران در این بخش کاندیدا بود.

جایزه بهترین بازیکن سال مرد فوتبال آسیا را جاني اینفانتینو رئیس فیفا اهدا کرد. این جایزه را ژاوي هرناندز، ســتاره سابق تیم ملي اسپانیا و باشگاه بارسلونا به عنوان سرمربي اکرم عفیف در تیم السد قطر دریافت کرد. عفیف به دلیل همراهي تیم ملي قطر در این مراسم غایب بود. این بازیکن در ویدئویي ازپیشضبطکر­دهگفت:«تشکرميکنمک­هبرايدریاف­تاینجایزهم­راانتخاب کردید. از بازیکنان و همتیميهایم در تیم ملي قطر و الســد تشکر ميکنم. از خانوادهام که مرا در این مسیر حمایت کردند تشکر ميکنم. براي کسب این جایزهزحمات­زیاديکشیدم­وازهمهکسان­يکهازمنحما­یتوانتخابم­کردند تشکر ميکنم. به خاطر حضور در تیم ملي امکان حضور در مراسم را نداشتم از کنفدراســی­ون فوتبال آسیا به خاطر انتخابم مجددا تشکر ميکنم.» ژاوي مربي السد و عفیف نیز در مورد جایزه شاگردش گفت: «به اکرم عفیف تبریک ميگویم. او مستحق کسب این جایزه بود چون به همراه تیم ملي قطر و السد عملکرد خوبي داشت. من به خاطر کسب این جایزه از سوي او خوشحالم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran